PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen contact met multisafepay?



santema
25/02/10, 16:23
Via multisafepay doen we sinds ongeveer een maand creditcard betalingen. De eerste gingen prima en snel, sinds enkele dagen worden ze gewoon niet meer geaccepteerd, het duurt vervolgens dagen voordat de klant zn geld terug heeft, sommige klanten hebben nog helemaal niets terug.

Ik heb maandag met ze gesproken, ik zou woensdag teruggebeld worden. Gisteren nogmaals contact gehad, ik zou inderdaad gisteren teruggebeld worden. Je raad het al, geen telefoon gehad. Ik heb maandag een e-mail gestuurd, gisteren nog één en vandaag alweer, ook daar geen antwoord meer op. Alle telefoonnummers zijn buiten gebruik (in elk geval een bandje dat ze niet bereikbaar zijn). Ook de livesupport op de website is zo dood als een pier. Echt een flinke afrader wat mij betreft.

De KvK zegt nog net niet dat ze failliet zijn, maar het zou me niks verbazen als het er morgen wel staat :rolleyes:.

Ohja, de verklaring afgelopen maandag was dat de reeds ontvangen betalingen waarschijnlijk met een gestolen creditcard zijn gedaan (sure, allemaal). Dat ik vervolgens een afschrift van de klant stuur maakt niet uit, die kan immers ook gestolen zijn. Het gaat deels om vaste klanten, die al maanden tot jaren klant zijn. De eerste transactie zou tevens door mijzelf van een gestolen creditcard gedaan zijn (hoezo klantvriendelijk, laten we direct beschuldigen), terwijl deze gewoon met een betaallink van MSP door een klant is voldaan.

Iemand een alternatief?

Marin
25/02/10, 16:46
Icepay is op zich wel goed.. als t werkt dan wqerkt het. We waren niet echt te spreken over de accountmanager, maar die is inmiddels opgestapt :D

24x7group
25/02/10, 16:52
Ik heb op 19/02 nog een transactie binnen gehad via m'n bankrekening, dus zou me verbazen als ze failliet zijn of gaan.

Zou het ook jammer vinden, want ben best tevreden over hen!
Iemand die meer over deze situatie weet?

santema
25/02/10, 17:12
Icepay ziet er goed uit, ook nog goedkoper :).

Geen idee of ze failliet zijn, wellicht hebben ze een personeelsuitje, het kan met eigenlijk ook geen flikker schelen, ze zijn in mijn ogen erg onbetrouwbaar. Ik kan enkele klanten al een paar dagen uitleggen dat hun geld ergens hangt, dat ik er niet bij kan en dat multisafepay niet bereikbaar is.

De meeste CC betalingen komen van landen ver weg, dat zijn risico landen volgens mevrouw koekkoek. Tja dat zal best, maar ik heb het niet voor mn overbuurman.

24x7group
25/02/10, 17:16
Het zou mooi zijn als Icepay beschikbaar zou zijn voor WHMCS.
Hun transactiekosten zien er ook scherp uit :)

Apoc
25/02/10, 17:18
Het zou mooi zijn als Icepay beschikbaar zou zijn voor WHMCS.
Hun transactiekosten zien er ook scherp uit :)

Alles is beschikbaar voor WHMCS zo lang de provider een API heeft ;)

24x7group
25/02/10, 17:20
Alles is beschikbaar voor WHMCS zo lang de provider een API heeft ;)

Ja, maar het zit er niet standaard in :p Heb verder ook geen coding ervaring dus zelf implementeren kan ik niet.
Heeft iemand dit toevallig al werkend in WHMCS?

santema
25/02/10, 17:20
Hun transactiekosten zien er ook scherp uit :)

Dat viel me ook op inderdaad.

Marin
25/02/10, 17:29
Ze hebben ook wel dingen waar we niet zo blij mee zijn:

- onaangekonigd invoeren van jaarlijkse kosten voor CC (dat was eerst niet, nu 125,-)
- Ineens de pay by phone kosten per sms vanuit Belgie omhoog gooien (terwijl wij dat net aan het implementeren waren, en het de klant hadden voorgehouden met de oude tarieven e.d.)
- Bij Online zetten van pay by phone "per ongeluk" iDeal uitschakelen (in een werkende omgeving)

Maar dat was voornamelijk de accountmanager. Er is nu een andere, wellicht gaat eea nu beter.

Je kan ze ten minste bellen, en de tarieven zijn inderdaad netjes.

Apoc
25/02/10, 17:34
Ja, maar het zit er niet standaard in :p Heb verder ook geen coding ervaring dus zelf implementeren kan ik niet.
Heeft iemand dit toevallig al werkend in WHMCS?

Begrijp ik, maar je geeft 200 euro uit en je hebt iemand die het voor je doet ;) Zo veel werk is het niet.

Dat bedrag is overigens redelijk random hoor - dat hangt er natuurlijk van af hoe veel werk het precies is.

santema
25/02/10, 17:35
Is die 125 euro per creditcard of gewoon algemeen? Ze zijn 0.5% goedkoper dan multisafepay, die 125 euro heb je bij 25.000 euro aan creditcard betalingen per jaar al terug, dat is geen probleem wat mij betreft.

Zonde, net 75 euro aan MSP betaald voor een account, zal ze eens bellen of dat terug gestort kan worden :D.

Apoc
25/02/10, 17:36
Overigens; mocht je op zoek zijn naar iets wat standaard bij WHMCS is inbegrepen, dan zou je kunnen kijken naar 2checkout. Maar de transactiekosten zijn wel fors.

santema
25/02/10, 17:37
Zow!! er is iemand aanwezig. De telefoon maatscappij had een storing (wellicht een 2e lijntje overwegen dan.

Nu eerst weer in de wacht...

24x7group
25/02/10, 17:46
Overigens; mocht je op zoek zijn naar iets wat standaard bij WHMCS is inbegrepen, dan zou je kunnen kijken naar 2checkout. Maar de transactiekosten zijn wel fors.

Dit hebben we reeds gehad, maar ze zijn echt zo duur, wat echt jammer is.
Verder is er ook nog de conversie van USD naar EUR waar er ook al geld verloren gaat.

A waste of money...

Yourwebhoster
25/02/10, 17:46
Ja, maar het zit er niet standaard in :p Heb verder ook geen coding ervaring dus zelf implementeren kan ik niet.
Heeft iemand dit toevallig al werkend in WHMCS?
Wellicht dat ik binnenkort weer aan de slag kan met een WHMCS uitbreiding:) Ben zelf ook op zoek naar zoiets, eerst maar even andere opdrachten afmaken en dan kijk ik hier wel naar.

santema
25/02/10, 17:46
Dit hebben we reeds gehad, maar ze zijn echt zo duur, wat echt jammer is.
Verder is er ook nog de conversie van USD naar EUR waar er ook al geld verloren gaat.

A waste of money...

Inderdaad, ze rekenen ook nog eens 15 USD voor een bankbetaling bijvoorbeeld.

Marin
25/02/10, 17:49
Is die 125 euro per creditcard of gewoon algemeen? Ze zijn 0.5% goedkoper dan multisafepay, die 125 euro heb je bij 25.000 euro aan creditcard betalingen per jaar al terug, dat is geen probleem wat mij betreft.


Hier ook niet, maar wel als je het aan een klant hebt verkocht zonder die kosten. Ze sturen ook niet even een notificatie, het is gewoon ineens zo...

santema
25/02/10, 17:53
Al met al:

Zojuist contact gehad, lowbudget bedrijf denk ik, geen tweede telefoonaansluiting :). De betalingen naar ons zijn risicovol omdat:

Ze niet kunnen zien wat we verkopen omdat er geen webshop is ( :thumbdown: ).
Ze vinden dat betalingen uit risicovolle landen komen.
En ze bang zijn dat betalingen later achteraf door de CC maatschappij worden teruggedraaid en wij die dan niet terugstorten naar MSP.

Ondanks dubbele uitleg en een stapel screenshots van ons klantenpaneel begrijpen ze volgens mij nog niet hoe klanten nu bij ons kunnen betalen.

Wordt morgen teruggebeld (we will see) over de verdere afhandeling, heb zelf maar een borgstelling voorgesteld, een termijn van x weken voor het uitbetalen is wat mij betreft ook goed, ik heb nu geen tijd/zin om ons panel weer om te bouwen naar icepay.

santema
25/02/10, 17:59
Hier ook niet, maar wel als je het aan een klant hebt verkocht zonder die kosten. Ze sturen ook niet even een notificatie, het is gewoon ineens zo...

Naja je bent niet afhankelijk van die 10 euro in de maand lijkt me?

MSP is ook relatief duur, 3.2%, dat is fors duurder dan bijv. paypal, maargoed het is ook een stukje service naar de klant toe denk ik.

sdetroch
25/02/10, 18:08
En Ogone (http://www.ogone.com), beetje de defacto standaard payment processor in Belgie. Wij werken er al jaren met samen en nog geen problemen gehad. Weet niet of het vanuit NL ook zo makkelijk is, want is een belgische firma.

sven

Marin
25/02/10, 18:16
Naja je bent niet afhankelijk van die 10 euro in de maand lijkt me?

Nogmaals, het gaat niet om het geld, maar om het principe.. Als ik mijn hostingpakketten ineens 125,- per jaar duurder ga maken (ook voor lopende klanten) is het netjes als ik mijn klanten even een mail stuur...

24x7group
25/02/10, 18:34
En Ogone (http://www.ogone.com), beetje de defacto standaard payment processor in Belgie. Wij werken er al jaren met samen en nog geen problemen gehad. Weet niet of het vanuit NL ook zo makkelijk is, want is een belgische firma.

sven

Wat voor tarieven heeft Ogone voor credit card betalingen?

dreamhost_nl
25/02/10, 20:26
Dat is volledig afhankelijk van de hoeveelheid betalingen en de hoogte van de betalingen. Volgens mij (correct me if I'm wrong) hanteren ze geen vaste tarieven bij Ogone.

sdetroch
26/02/10, 10:50
Inderdaad, is een klein bedrag in de maand forfaitair (ergens iets tussen de 50 en 100 euro dacht ik zo van buiten) en dan nog een percentage per transactie. Je hebt verschillende formules om uit te kiezen (afhankelijk of je bvb veel kleine betalingen hebt, dan wel minder betalingen maar grotere bedragen ...). Vraag ze eens een offerte via hun site, dan weet jet het meteen. Kwaliteit is in ieder geval goed.

sven

Triloxigen
26/02/10, 11:06
Ik hoor van steeds meer webwinkeliers die ik zee met ze gegaan dat ze er ook net zo snel weer weg gaan.
Dit omdat de kosten ineens omhoog gaan op het moment dat de klant binnen is, daarnaast schijnen betalingen vaak niet goed te gaan.

24x7group
26/02/10, 14:04
Tot nu heb ik bij Multisafepay nog geen problemen gehad, alles is altijd netjes verlopen, betalingen komen binnen 2 dagen ongeveer aan, als ze het zo houden heb ik geen reden om daar weg te gaan :)

santema
26/02/10, 15:11
Ik zou vanmorgen teruggebeld worden, maar we wachten nog even af :).

24x7group
26/02/10, 15:18
Ik zou vanmorgen teruggebeld worden, maar we wachten nog even af :).

Anders ff hun live chat raadplegen? Werkt ook altijd voor mij als ik vragen heb ;)

Easy-Card
25/05/10, 17:42
Net ook een leuke ervaring met multisafepay. Ik werk nu een week of 2 met iDeal van multisafepay. Krijg ik vandaag bericht dat het riskmanagement (lees 'baas') heeft besloten mij niet te accepteren.
Ik bellen. Hele lieve dame, maar kwam niet verder dan, sorry dat heeft het riskmanagement besloten, ik kan niets voor u doen, stuurt u maar een email met uw bezwaren. Het lijkt vdm wel of ik met ambtenaren te maken heb. Maar goed. Ze wist me te vertellen dat mijn product voor 90euro verkocht werd en dat vond het riskmanagement voor dit product veel geld .
Mijn product wordt voor 29.95 en niet voor 90 euro. Ja nee sorry, moet u maar een mail sturen met uw bezwaren. Hoezo, kan je het "riskmanagement' niet bereiken dan. Nee, sorry die zijn er volgende week weer. Waarop ik antwoorden dat de baas (lees 'riskmanagement') dus met vakantie is. Je kon de schaamte van de lieve dame door de telefoon voelen. Door afwezigheid van het uitermate belangrijke onderdeel riskmanagement wist ik dat ik nu niet verder kon komen dus dan maar vragen hoe ik mijn tegoeden overgemaakt kon krijgen naar mijn eigen bankrekening.
Nu moet de lieve dame toch wel helemaal het schaamrood op haar wangen gekregen hebben. Want ook nu moest zij weer antwoorden. Ja nee sorry, zodra het riskmanagement terug is volgende week (van vakantie) dan kan u waarschijnlijk over uw tegoeden beschikken. Ik weet dat de lieve dame oprecht haar sorry meende. Maar dat een 'risk management' op basis van verkeerde gegevens besluit om een klant (want dat ben ik van hun), zonder vooraankondiging er uit flikkert. En niet over zijn te goed kan laten beschikken. Vindt ik 'mis management'
Fijne vakantie

Dezo
24/02/12, 16:56
Ik weet dat dit een ouder topic is ... maar ik wou toch even horen of er nog recente ervaringen zijn met Multisafepay ?

patrickekkel
24/02/12, 17:23
Mijn ervaringen met Multisafepay zijn tot nu toe enkel positief.
Maak er nu meer dan een jaar gebruik van. en tot nu toe verder geen enkele problemen gehad.

Dezo
24/02/12, 17:52
Mijn ervaringen met Multisafepay zijn tot nu toe enkel positief.
Maak er nu meer dan een jaar gebruik van. en tot nu toe verder geen enkele problemen gehad.

Bedankt, gebruik je het in combinatie met WHMCS ?

patrickekkel
24/02/12, 18:06
Bedankt, gebruik je het in combinatie met WHMCS ?

Wij gebruiken het inderdaad in combinatie met WHMCS en met Amember

beservers
24/02/12, 18:52
Nog geen slechte ervaringen met gehad. Uitbetalingen gaan heel snel zelf naar België.
Gebruiken het voornamelijk om Ideal betalingen te accepteren voor onze Nederlandse klanten.
Eveneens ook in combinatie met WHMCS.

SebastiaanStok
24/02/12, 21:05
Ik weet niet of deze informatie nog relevant is maar ik heb verschillende klachten gehoord.
Met name over onduidelijkheid van verborgen prijzen en dat bij de goedkoopste variant klanten eerst moe(s)ten registeren bij hun.

http://pspcheck.nl/multisafepay-review

Dezo
25/02/12, 16:29
klanten eerst moe(s)ten registeren bij hun.

[/url]

Dat vind ik ook wel een nadeel, weet niet of het veel mensen gaat tegenhouden om de betaling alsnog te voldoen. Voor de Fast checkout zijn nog maar een beperkt aantal modules klaar.

Voordeel is wel dat ze hun systeem in combinatie met Ideal ook aanbieden aan bedrijven buiten Nederland. Bij veel andere provider is dat niet (meer) het geval).

Dezo
25/02/12, 16:31
Ik weet niet of deze informatie nog relevant is maar ik heb verschillende klachten gehoord.


http://pspcheck.nl/multisafepay-review

Vrij oude klachten vandaar dat ik even om recente ervaringen vroeg.

patrickekkel
25/02/12, 19:53
Ik weet wel als je je nu wil aanmelden dat je standaard een rekening krijgt van 45 euro Setup kosten.
Een klant van mij heeft zich 5 week geleden ook aangemeld, en die kreeg een rekening voor de setup kosten.

blondje1
22/01/13, 18:42
ok dit is een oude tread dat begrijp ik ,maar ik zie heel veel oude treads en weinig nieuws gepost in de laatste weken.
Wij hebben MSP aangevraagd en zijn nu 2 weken verder en elke keer is er wel wat.
Of er moet goedkeuring, of de goedkeuring is er maar er moet nog iets aangevuld worden etc etc
vandaag kregen wij het leuke bericht dat een 'riskmanager' vanwege de produkten van Play station en Xbox (dus niet de apparaten zelf) een riskant product vond en daarom 500 borg per omgaande in ging stellen.
Uhhh nou dat doen we dus maar even niet.
Wij gaan proberen per omgaande van MSP af te komen, iemand een goed advies over een normaal betaal systeem zonder riskmanagers??

patrickekkel
22/01/13, 20:27
Je zou sisow.nl kunnen overwegen.

davinci
23/01/13, 10:35
Alleen maar goede ervaringen met MSP en goed om te zien dat ze hun riskmanagement serieus nemen!

Iedereen kan zich vast de 'akkefietjes' vroeger herinnerne toen jan-en-alleman zich maar bij bijv mollie e.d. kon inschrijven en 'spulletjes' ging verkopen zonder te leveren.
Hetzelfde geld helaas voor games e.d.. Je potentiele klanten zijn toch van het typje 'paypal chargebacken en kijken wat er gebeurt...'
Ik weet zeker dat Multisafepay z'n imago als keurige betaalprovider hoog wil houden en ver weg uit de kassa forums wil blijven. Als een borg van EUR 500,00 die zekerheid kan geven.. m.i. prima... Ik ken andere betaalproviders die een percentage van de omzet reserveren om bijv creditcard chargebacks te garanderen.

Net als banken (overigens heeft MSP een banklicentie) hebben ze natuurlijk geen acceptatieplicht, maar is het hun goed recht om een risico inschatting te maken en daar eventueel aanvullende eissen aan te stellen.

RichardVD
26/01/13, 12:18
Het is uiteraard goed dat MSP het serieus neemt maar het is frustrerend dat dit onnodig lang duurt. Meerdere klanten van mij maken gebruik van MSP en bij geen enkele klant is het snel verlopen. Bij allemaal zijn er één of meerdere telefoontjes nodig geweest om het proces weer op gang te krijgen.

Dit is overigens niet alleen bij MSP zo, bij TargetPay heeft een incassoovereenkomst voor mijzelf ongeveer een maand geduurd. Uit de informatie die ik telefonisch kreeg kon ik opmaken dat er al die tijd niets mee is gedaan en pas na twee telefoontjes is opgepakt.

Afgelopen maandag heb ik een aanvraag gedaan bij Ogone en dinsdag bij Sisow en tot op heden nog geen enkele reactie. Dat er deze week een webwinkelbeurs was en dat daar al die paymentproviders staan vind ik geen goed excuus.

Frustrerend.

Goed weekend!

santema
06/02/13, 03:05
Geen idee of je inmiddels voorzien bent, maar wij maken naar alle tevredenheid gebruik van Icepay. Ik vind het systeem ook een stuk professioneler, een klant hoeft nogmaals zijn gegevens in te vullen zoals bij MSP.