PDA

Bekijk Volledige Versie : verschillende php versies bij control panels



thrunx
25/02/10, 12:14
Hoi allemaal,

Weet iemand hoe/of PHP versies gekoppeld zijn aan het Control Panel? Zoals bijvoorbeeld Plesk of Ensim. Als je naar de laatste versie wilt upgraden, moet je dan persé ook je PHP versie upgraden, of staat deze er compleet los van?

Weet iemand bij welke control panels het mogelijk is om meerdere PHP versies op één server te draaien? Het zou ideaal zijn als je per website kan instellen welke PHP versie wilt gebruiken.

Alvast bedankt! :lovewht:
Steven

marsipulami
25/02/10, 12:17
Directadmin kent php 4/5 nog voor zover ik weet. Dus dat zou een optie zijn. Volgens mij staat php verder ook los van het controlpanel, alleen installeert het controlpanel php voor je, en wordt het daarom een nieuwere versie.

Triloxigen
25/02/10, 13:04
Plesk draait op een eigen apache server met eigen instellingen zogezegd, je kunt dus voor clients een andere PHP versie gebruiken.
Daarnaast kun je bij Plesk per domein een vhost.conf bestand aanmaken en bewerken, met bijvoorbeeld een andere plesk versie.
Wat je ook weleens ziet is dat je .php4 bestanden geparsed worden door php4 ipv php5

Mikey
25/02/10, 13:14
Plesk leunt op de php binaries die via yum geinstalleerd worden. Wil je 4, 5, 6 aanbieden dan zul je zelf moeten gaan compilen, en door middel van suphp (bijv.) per vhost aangeven welke versie ze draaien. Je zou ook wat hier boven beschreven staat .php4 .php5 .php6 koppelen aan de juiste versie. Via htaccess kun je afdwingen welke je .php files nodig hebben :)

thrunx
25/02/10, 16:20
Bedankt voor de antwoorden :-) Ik lees een hoop over PLESK, maar zijn er ook zulke mogelijkheden binnen Ensim?