PDA

Bekijk Volledige Versie : Google Apps & GMail



Triloxigen
25/02/10, 10:49
Ik ben aan het kijken geweest of Google Apps en dan met name Gmail interessant is voor mij om een domeinnaam aan te koppelen.
Ik heb alles al ingesteld om te kijken hoe het gaat, ook de Gmailuploader geprobeerd maar daarmee gaat het goed fout.

Alle geuploade email krijgt de datum van upload niet van verzenden, daarnaast duurt het 30 uur volgens de timer en dat gaat natuurlijk nergens over.
Nu kom ik ook meteen tot de conclusie dat ik het erg onprettig vind dat ik niemand kan bereiken met problemen, dat geeft me een slecht gevoel.

Is er iemand met goede ervaring met Google Apps en dan specifiek Gmail?

marsipulami
25/02/10, 10:59
ik heb zowieso bij google, en "ik zet mijn data daar maar neer want het is gratis" een slecht gevoel ;)

Keizer
25/02/10, 11:06
Ik gebruik Google Apps naar volle tevredenheid, echter weet ik niet meer hoe ik mijn e-mail geïmporteerd heb. Volgens mij heb ik het gewoon met Thunderbird van de oude naar de nieuwe imap box gesleept. De data staan in ieder geval goed!

Triloxigen
25/02/10, 11:31
ik heb zowieso bij google, en "ik zet mijn data daar maar neer want het is gratis" een slecht gevoel ;)

Totaal irrelevant voor dit topic.. zeker omdat het niet onderbouwd is.

NielsV
04/03/10, 13:36
misschien wat late reactie, maarja vakantie;

Upload mail (vanuit Outlook 2003 SP3 / Outlook 2007) --> googleappssyncsetup.exe

Wij zijn ook bezig om Google Apps te gaan gebruiken... Ik heb een HTC Touch Pro, middels Exchange had ik uitstekende koppeling van agenda/contactpersonen/mail etc. etc.
Nu merk ik met Google dat het allemaal iets stroever verloopt.
Ik kan wel in ActiveSync instellen dat ik met Google moet communiceren, maar het verloopt niet zoals het via Exchange ging..

Verder werkt het wel goed; maar ben ik het eens met de opmerking over waar je support zou kunnen krijgen.. Ja de Google discussiegroepen, maar that's it volgens mij..
Morgen stappen we volledig over op Google Apps... zal volgende week eens berichten hoe het e.e.a. verloopt / is verlopen...

Triloxigen
04/03/10, 14:40
Ben erg benieuwd, ik heb het voor het moment on-hold gezet.

almar
04/03/10, 15:01
Merk op dat alle content in GMAIL gescanned wordt en gebruikt kan worden voor google. Wij kwamen er bijvoorbeeld achter dat een testsite met een testadres direct na het verzenden bezocht werd door googlebot :S

Triloxigen
04/03/10, 15:05
Merk op dat alle content in GMAIL gescanned wordt en gebruikt kan worden voor google. Wij kwamen er bijvoorbeeld achter dat een testsite met een testadres direct na het verzenden bezocht werd door googlebot :S

Dat is ook als je de google toolbar of chrome gebruikt.

NielsV
08/03/10, 12:40
pfff.. nou best een drama hoor !

Je kunt de mail vanuit Exchange laten overpompen naar Google Gmail (Apps), net als je contactpersonen en je agenda..
Opzich niet zo spannend; behalve als je 11x een mailbox moet kopieren van gemiddeld 2 GB over een KPN Adsl lijntje...

Wij ondervinden op dit moment nog steeds problemen bij de Sync; bij 2 collega's moeten we opnieuw beginnen met syncen waarschijnlijk...
Gelukkig een tweede lijn liggen zodat we niet verstoken zijn van het internet (lees niet werkbaar internet).


Kortom: Stap je over, hou rekening met het overzetten van je mail.. dat duurt even...

mocht ik meer hebben, dan laat ik het weten.

Triloxigen
08/03/10, 14:14
Ja, bij mij stond het op iets van 25 uur.
(3GB mailbox, 100mbit lijn)

Tim.Bracquez
08/03/10, 14:24
Ja, bij mij stond het op iets van 25 uur.
(3GB mailbox, 100mbit lijn)
Je kan toch google mail die zelf via POP/IMAP laten binnen halen, ging hier een hele tijd geleden super snel 5+GB (moest je vroeger je taal / land wel op de US zetten dacht ik)

Triloxigen
08/03/10, 15:10
Je kan toch google mail die zelf via POP/IMAP laten binnen halen, ging hier een hele tijd geleden super snel 5+GB (moest je vroeger je taal / land wel op de US zetten dacht ik)

Maar het gaat niet om binnenhalen, maar om naar de server sturen. De reden om de tool van Google te gebruiken is de conversie nara hun systeem met hun mogelijkheden.

Tim.Bracquez
08/03/10, 15:25
Maar het gaat niet om binnenhalen, maar om naar de server sturen. De reden om de tool van Google te gebruiken is de conversie nara hun systeem met hun mogelijkheden.
Je kan Google Mail zelf gebruiken om dit via POP/IMAP te laten binnen halen, je vult daar gewoon je POP gegevens in, en iets later zit alle mail in je mailbox!

Dennis
08/03/10, 15:38
De enige oplossing waarmee je fatsoenlijke gigabytes mail kunt overzetten van IMAP naar Gmail (ook via IMAP) zonder ook de time-stamps te verliezen is via goede scripts die je via command-line uitvoert.
http://mailsync.sourceforge.net/
http://marklyon.org/gmail/ (niet getest)

Indien je honderden of zelfs duizenden e-mails hebt, kun je best Outlook gebruiken, mits die rekening houdt met timestamps van e-mails. Indien je spreekt over hoog xx.xxx of zelfs honderdduizenden of miljoenen e-mails van verschillende gebruikers die gemigreerd moeten worden, dan werkt dat natuurlijk niet.


Je kan Google Mail zelf gebruiken om dit via POP/IMAP te laten binnen halen, je vult daar gewoon je POP gegevens in, en iets later zit alle mail in je mailbox!Deze oplossing geeft bij duizenden e-mails de foutmelding "There are too many messages on the other server. Please delete some mail from your other account, or move it out of the inbox.". Ik ben er weleens uren mee bezig geweest om dit te omzeilen of door advies van Google op te volgen.

De migraties via command-line scripts icm mailsync gingen gewoon perfect! ./sync imap_host user pass gmailuser gmailpass voor enkele accounts en het was klaar. Er kunnen meerdere synchronisaties tegelijkertijd uitgevoerd worden op verschillende Google IMAP servers (ze hebben er minstens 6) en indien de verbinding verbreekt, kun je gewoon opnieuw het script draaien en het gaat verder waar het is gebleven.

Verder is Google Apps for domains de beste gratis e-mail oplossing die je zult vinden. Het heeft ondersteuning voor push mail en zelfs opties voor contact- en kalendar-synchronisatie met je telefoon.

NielsV
18/03/10, 19:44
vandaag op Tweakers bericht over nieuwe app... misschien interessant voor mensen
http://tweakers.net/nieuws/66264/google-brengt-migratietool-in-de-strijd-tegen-microsoft-exchange.html

Piwi-Web
18/03/10, 19:53
vandaag op Tweakers bericht over nieuwe app... misschien interessant voor mensen
http://tweakers.net/nieuws/66264/google-brengt-migratietool-in-de-strijd-tegen-microsoft-exchange.html

Ja gelezen :) Ze zijn goed bezig daar bij Google.

Wij zijn maandag ook overgegaan naar Google Apps en ben tot nu toe zeer tevreden! Gebruik nog enkel Gmail maar de agenda wil ik binnenkort ook eens gaan uittesten. Docs gebruik ik totaal niet omdat ik dropbox heb... eigenlijk zou google daar ook mee moeten komen dat zou helemaal ideaal zijn :)