PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoonnummer wijzigen



VinceSTM
25/02/10, 09:30
Omdat ik voornemens ben te gaan verhuizen met mijn bedrijf komen daar een aantal dingen bij kijken, waaronder het veranderen van je telefoonnummer als je van telefoonzone wisselt. Nu vroeg ik mij af, of het mogelijk/verstandig is om dan gelijk een 088 nummer(blok) te nemen ipv een regionaal setje nummers. Iemand hier een visie op?

Spyder01
25/02/10, 09:41
Zelf ben ik eigenlijk voorstander van regionale nummers, maar ken het probleem waar je mee zit. Er hangt bij een groot aantal mensen toch een negatief gevoel bij een 088-service nummer (veel geld per minuut enz).

Triloxigen
25/02/10, 09:44
088, volgens mij denken de meeste toch dat het ook regionaal is.
Het is niet veel duurder, maar VoIP ben ik nog steeds niet over te spreken maar dat is een ander ding.

Marin
25/02/10, 09:46
mjah, voor t verhuizen is het makkelijk. Maar persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Ik vind 088 niet erg professioneel staan. Ben je van plan binnen korte tijd weer te gaan verhuizen dan? ;)

Ik ken het probleem. Toen ik thuis zat had ik een 2e nummer op mijn KPN IPB aansluiting. Toen ik naar mijn kantoor ben verhuist moest ik per se een nieuw nummer aanvragen omdat je een tweede IPB nummer niet kunt wegverhuizen naar een VOIP provider.. zucht..

Triloxigen
25/02/10, 09:46
Waarom vind je het niet professioneel staan? Steeds meer grote bedrijven met meerdere vestigingen nemen juist 088.

Marin
25/02/10, 09:49
Nu moet ik toegeven dat ik een beetjje in de war ben met 084. Wij hebben een 084 faxnummer omdat er toch nooit iemand faxt.. Als dat dan een keer voorkomt maakt men altijd wel een opmerking "wat een vreemd nummer, in welk weiland staat jouw fax dan?"

Triloxigen
25/02/10, 09:52
Nu moet ik toegeven dat ik een beetjje in de war ben met 084. Wij hebben een 084 faxnummer omdat er toch nooit iemand faxt.. Als dat dan een keer voorkomt maakt men altijd wel een opmerking "wat een vreemd nummer, in welk weiland staat jouw fax dan?"

084 is inderdaad iets anders, je hebt ook 0871 dat ook weer zoiets is.
088 is gewoon een niet regiogebonden nummer, meer niet heb er ook een lading van aangevraagd.

Mikey
25/02/10, 10:25
Je kan je nummer toch gewoon laten porteren vanuit je vaste lijn account naar een sip account ?

Marin
25/02/10, 10:32
Je kan je nummer toch gewoon laten porteren vanuit je vaste lijn account naar een sip account ?

Ja, maar als je naar een andere regio verhuist mag dit officieel niet he..

t.bloo
25/02/10, 10:39
gewoon niet verhuizen :)

ik vind die 088 dingen ook niets voor een normaal bedrijf. heb er om de een of andere reden altijd het gevoel van "consumenten informatie nummer" bij ("als u vragen heeft over deze tandpasta, bel dan ...")

zit je bedrijf in $stad, dan heb je een $stad netnummer

kan ook een generatie probleem zijn natuurlijk :)

Rob77
25/02/10, 11:01
088 zijn juist nomadische nummers :) ontzettend handig, 1x aanvragen, waar je ook naar toe verhuist, ze gaan mee ;)

Het is even wennen inderdaad, maar je ziet ze steeds meer.

Marin
25/02/10, 11:09
Het UMC is er helemaal naar overgestapt.

Pur
25/02/10, 11:09
Waarom zou je nog een regio gebonden nummer nemen. Je werkt vermoedelijk voor klanten door het hele land heen. Het boeit mij niet of ik nou naar een 050 nummer bel (alsof ik uit mijn hoofd weet welke plaats dat is) of een 088 nummer.

Als je echt veel klanten hebt uit de regio dan is het een andere zaak maar volgens mij weten veel mensen echt niet waar al die netnummers liggen. Zeker niet als je naar de 4 cijferige netnummers gaat.

Spyder01
25/02/10, 11:21
Het UMC is er helemaal naar overgestapt.

Atos Origin ook :) was nog een heel karwei destijds. Maar voor helpdesken over diverse vestigingen e.d. is het erg makkelijk.

Apoc
25/02/10, 11:40
ik vind die 088 dingen ook niets voor een normaal bedrijf. heb er om de een of andere reden altijd het gevoel van "consumenten informatie nummer" bij ("als u vragen heeft over deze tandpasta, bel dan ...")

Huh? Een 088 nummer is *juist* voor een normaal bedrijf, als je het mij vraagt. Bij consumenten informatie nummer denk ik eerder aan een 0800/0900 nummer.


zit je bedrijf in $stad, dan heb je een $stad netnummer

kan ook een generatie probleem zijn natuurlijk :)

Ik snap wel wat je bedoelt, ik hou zelf wat dat betreft ook wel van traditie. Maar in dit geval zou je toch vooral naar het praktische nut moeten kijken, en dan kom je er niet omheen dat 088 gewoon praktischer is.

groenleer
25/02/10, 13:15
088 is naar mijn inziens de grootste misser die gemaakt is.

Vrijwel alle telecom providers plaatsen dit buiten de bundel en classificeren het ook nog eens als een servicenummer terwijl het de look moet geven van een regionaal nummer dat niet aan een geografische regio is gebonden.

Het resultaat is dat vrijwel iedereen extra betaald boven op het regionale/interlokale tarief (of de gesprekken niet in zijn belbundel heeft zitten). In het rondetafeloverleg van de Opta en de diverse telecomproviders is destijds afgesproken dat een tarief van 40%BiBa en 60%BuBa als redelijk geclassificeerd werd.

T-Mobile rekent het beltarief buiten de bundel ten alle tijden.
Hoewel deze tariefstelling wel voldoet aan het 40/60 principe, is dit wel buiten de bundel. De klant betaald hier *altijd* extra voor buiten zijn belminuten.

T-Mobile heeft haar tarieven in de volgende PDF (pagina 2) staan:
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/productinformatie/prijslijst_relax_1112010.pdf

Apoc
25/02/10, 16:21
Groenleer: hm dat wist ik niet, dat is wel een erg goed punt. Doet de OPTA hier verder niets aan?

MiesArt
25/02/10, 18:26
Interessant onderwerp want inderdaad als je 088 belt ga je er niet vanuit (ik in ieder geval niet) dat je extra moet betalen.

Wat eerder gezegd wordt, voor klanten uit je directe omgeving is het denk ik fijn, een -klein- punt van herkenning roept altijd wat vertrouwen op.

Marin
25/02/10, 21:42
Tja, toch denk ik dat veel klanten niet weten dat ze emer betalen.. Daarnaast vraag ik me ook wel af of het zou weerhouden om te bellen als je een cent meer moet betalen..

Het gevoel van "lokaal" kan wel weer positief zijn. Vince doet ook systeembeheer. Dan kan dat lokale nummer weer een stukje vertrouwen geven...

groenleer
26/02/10, 08:24
Voor wie meer wil weten over het standpunt van de opta (per 17 maart 2005) kan de volgende publicatie lezen:
Opta standpunt inzake 088 nummer per 17 maart 2005 (www.opta.nl/nl/download/publicatie/?id=1577)

Ik heb helaas geen recenter standpunt kunnen vinden, en bellen met de Opta leid mij tot de stichting ConsuWijzer, het intake-loket van de opta.

Verder maken we hier gebruik van geografische nummer in de regio Tilburg. De plaats waar je zit is toch een stukje van je identiteit. Zeker als je geen meerdere vestigingen hebt, is er ook geen noodzaak om je nationaal voor te doen.

Partijen die zowel een 088 als een geo-nummer hebben, zullen wij dan ook altijd het geo-nummer bellen. Dit omdat het dan binnen de belminuten valt. Je koopt die bundels niet voor niets...