PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhostpakket en freeware



Etienne
24/02/10, 21:26
Ik heb twee domeinnamen laten registreren met een webhostpakket bij web-oke Ondertussen heb ik een webdesigner een website laten bouwen. Zij heeft dit gedaan met zgn "freeware" op mijndomein. Omdat ik een leek ben op websitebouw/hosting en alles wat er mee te maken heeft schets ik de volgende situatie: de webbouwer geeft aan dat zij niets kan met het webhostpakket van web-oke en verzoekt mij gebruik te maken van haar webhosting (€ 10) per maand + €60 startkosten.

Voor mij als startende ondernemer (fotograaf) is dit veel geld. Wie kan mij adviseren hoe te handelen. Waar moet ik op letten. Zij geeft aan dat een "flash-site" zoals ik die wil hebben nergens goedkoper te vinden is..zie email:

"Helaas gaat het niet lukken, en dat ligt niet aan web-oke het ligt aan de "site" waar ik de website op bouw deze willen het qua domein en pakket in eigen hand houden. En vandaar dat een verwijzing via web-oke uiteraard wel mogelijk is, zoals ik al eerder aangaf hier ziet de klant niets van.

Dus het is even de plussen en de minnen naast elkaar zetten voor jezelf. Je hebt natuurlijk wel een mooie en professionele flash website voor het bedrag van 10 euro per maand + de eenmalige vaste kosten van max. 60 euro.
En voor dit bedrag een flash website... daar kan niemand aan tippen."

Omdat ik een volstrekte leek ben een geen professionele websitebouwer in dit stadium kan betalen....wat is raadzaam??>

Marin
24/02/10, 21:30
Nou, laat haar maar eens inzicht geven wie de "site" is waar je bouwer het over heeft. Als je dat moet betalen zou ik wel willen weten wat je dan krijgt.. Flash kan in principe elke webhoster hosten... Er kunnen andere redenen zijn (sommige webdesigners willen dat je met hun hosting in zee gaat om te voorkomen dat jij de code kan stelen).. Maar ik zou details vragen..

10,- per maand voor een complete site is sowieso niet duur.. Maar dan zit je er 10 jaar aan vast?

KeistadWeb
24/02/10, 21:55
Je zou bijna denken aan een soort van oplichting.
Ik ben zelf ook startend ondernemer. Iedereen kan bij mij een website laten maken, maar is niet verplicht om bij mij de hosting te nemen.

Weet niet of je nog onder het contract uit kan, anders zou je eens op <knip> moeten kijken.

Met vriendelijke groeten,
Frederik Smoor

mgielissen
24/02/10, 23:13
Voor een flashsite heb je geen speciale hosting nodig. Zo te zien draait mijndomein standaard php met mysql, dus zou het moeten werken bij 95% van de webhosters. Web-oke heeft dit ook, dus het zou niks mogen uitmaken.

systemdeveloper
25/02/10, 01:46
Heeft ze het misschien via een webbuilder van mijndomein oid gebouwd? Dan kan het lastig zijn om bij een andere hoster te stoppen, maar als het gewoon een site in flash is... die draait echt overal op en bij elke hoster.

YolkNet
25/02/10, 09:30
Je hebt al een website laten bouwen schrijf je. En nu komt de bouwer pas met het probleem? Als het echt een probleem is dan had ze dit aan het begin van de opdracht al moeten inventariseren en melden. Nu brengt ze je in de situatie stikken of slikken.
Je kan de website accepteren zoals deze nu is, met als gevolg dat je van haar webhosting gebruik moet maken.
Of de website niet accepteren en dan heb je nog geen website.

Een slechte adviseur is die bouwer.
Om nog maar te zwijgen van de leestekens in haar mailtjes (eigenlijk het ontbreken ervan).

Triloxigen
25/02/10, 09:39
Voor 10,- per maand + 60,- eenmalig is belachelijk goedkoop voor een website, daar is niks mis mee.
Alleen de constructie is enigzins vreemd, ik denk dat je beter even kunt doorvragen waarom je persee bij hunt kunt hosten.
Want flash kun je overal draaien.