PDA

Bekijk Volledige Versie : Setup VPS server ubuntu



techwiznow
22/02/10, 22:27
Beste,

Onlangs schafte ik me een VPS server aan bij partij X. Mijn domeinnamen zijn gehost bij partij Y. Apache draait en hebben al wat domeinnamen kunnen doorlinken via de dns records bij hosting Y te pointen naar VPS bij partij X. Nu vragen we ons af wat de beste manier is. Dns records aanpassen of zelf dns draaien ? Heb hier zelf niet veel ervaring mee dus daarom deze vraag.

Een andere vraag is: hoe moet ik de domeinnamen hun email adressen instellen om geen email hosting te hebben bij partij Y. Mailserver draaien -> postfix - sendmail ?

Ik zit met heel wat vragen hieromtrent. Ook zoals de php mail functie hoe kan ik die goed instellen? naar waar moet die verwijzen (SMTP server?)?

Alvast bedankt

vDong
22/02/10, 22:46
Als je het zelf kan, zou ik het zeker doen, alleen krijg ik het gevoel dat je daar je twijfels over hebt.

BramuS
22/02/10, 23:55
Kijk eens op howtoforge, daar zijn een aantal tutorials te vinden, ik denk dat je daar wel mee verder komt mbt de mail vragen.

Wat betreft de DNS, waarom zou je het zelf willen doen? Draait het niet goed bij de andere partij? Indien het wel goed draait dan zou ik het laten staan aangezien het lijkt alsof de kennis niet heel erg uitgebreid is om dit zelf te gaan configureren en beheren.

Overigens is een controle paneel als bijv. DirectAdmin niets voor jouw? Je moet dan wel natuurlijk het een en ander nog finetunen maar je hebt een leuke basis voor webserver / mailserver met database functies erbij etc.

1Ago
23/02/10, 02:04
Een directadmin of zelfs ISPConfig lijkt me handig in je geval.
Ofwel kun je kiezen voor de managed optie, dan hoef je je niets aan te trekken.

Als je voorlopig nog 2 servers hebt, draai ze beiden. De ene als master DNS en de andere als slave DNS.

Tilaa
23/02/10, 14:41
chk deze tutorial eens:

http://www.howtoforge.com/perfect-server-ubuntu-9.04-ispconfig-2

wonko
23/02/10, 15:12
Als je zelf geen twee afzonderlijke nameservers hebt, en de andere partij wel, en de andere partij heeft een eenvoudig of bruikbaar control panel, blijf dan gewoon bij de andere partij...