PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP CGI naar CLI - 404 foutmeldingen



Pirus
22/02/10, 08:56
Heren,

Op mijn servers is een wijziging geweest van PHP CGI naar CLI. Sinds dien werken een aantal website's niet meer goed. Deze krijgen een 404 foutmelding.
Tevens heb ik ook het probleem op mijn eigen website ; www.hosters.nl (klik maar op een link/menu)

Wie weet wat dat kan zijn ?

ondertussen al een php/apache/suphp reinstall gedaan.

dennis0162
22/02/10, 09:13
De rechten op je bestanden zijn niet goed.

Je moet even alles chownen naar apache:apache, als je geen mod_ruid of iets dergelijks draait.

Yourwebhoster
22/02/10, 09:26
De rechten op je bestanden zijn niet goed.

Je moet even alles chownen naar apache:apache, als je geen mod_ruid of iets dergelijks draait.
Dit hoeft niet, zolang het bestand leesbaar is voor apache dan is het prima. chownen naar apache:apache en daarmee onbruikbaar maken voor jezelf lijkt mij nogal overbodig, alleen even de schrijfrechten op de nodige mappen zetten. Nog beter zou zijn mod_ruid.

Pirus
22/02/10, 09:55
Op dit moment heb ik het weer even terug gezet.
De keuze die ik erachter heb is dat met cgi de ftp files(upload) als apache op de server komen te staan. Suphp stond wel geinstalleerd maar op 1 of andere manier werkte dat niet.

Mikey
22/02/10, 10:47
als je met een php file exec('whoami'); nog steeds apache krijgt dan lijkt het erop dat je vhost files niet gerebuild zijn om samen met suphp te werken.