PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandstalige spam melden



wilma
16/02/10, 18:30
Hoi iedereen,

Ik wil graag een Nederlandse talige website aanklagen voor het sturen van spam.

De hoster waar deze website gehost wordt is een Nederlands bedrijf en weigert iets tegen deze spam te doen en wachten op een juridisch bevel schrijven ze mij. De hoster beschuldigd mij er zelfs van de mail die ik doorgestuurd heb naar hem dat ik de mail heb aangepast, wat uiteraard absoluut niet waar is. Ik vermoed door dit soort reacties dat de hoster zelf de mail verstuurd heeft.

Ik wil er nu dus graag voor zorgen dat de server van deze hoster op de blacklist komt te staan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Uiteraard gaat de spammail ook naar de OPTA / Spamklacht toe maar ik wil meer doen, aangezien ik een zeer lompe reactie kreeg van de hoster om de website offline te halen.

In mijn ogen ondersteunen ze de spam nu volledig, en dit wil ik aangepakt hebben.

Dit is ook een zeer goedkope hoster, die waarschijnlijk er zelf geen verstand van heeft van dit soort zaken hoe het juridisch in elkaar zit.

Die spammail voldoet aan geen enkele wettelijke vereiste, zoals het ontbreken van opt in/ opt out functie bijvoorbeeld.

Verder is het heel duidelijk dat die spam afkomstig is van illegale e-mail handel.

Stewie
16/02/10, 18:34
Titelfix: Nederlands talige => Nederlandstalige

wilma
16/02/10, 18:41
Dank je voor verbeteren Stewie, je hebt helemaal gelijk.

Lite-On
16/02/10, 19:46
Sorry hoor, maar je bericht komt niet echt serieus over ;-)
Enigste wat je kunt doen is een klacht indienen, echter zal niet iedereen een enkele e-mail als bewijs zien.

Of een hoster goedkoop/duur is.... dat heeft hier totaal niks mee te maken.
Ik verwacht overigens wel dat de betreffende hoster hier iets aan zal doen wanneer er daadwerkelijk meerdere klachten over binnen komen.

Ik krijg zelf afentoe een mailtje binnen over een spam klacht, terwijl dit naderhand bijvoorbeeld gewoon een simpele prive bericht notificatie bleek te zijn:thumbup:

hendrik87
16/02/10, 20:44
Heb je er schade van dan? Anders zou ik er geen energie in steken. Als je de juridische weg wilt inslaan, moet je alles hard kunnen maken. Meeste dingen die je nu opnoemt zijn irrelevant.

1) Op je eigen blacklist zetten
2) E-mail + headers doorspelen aan OPTA

WebMeso
16/02/10, 21:36
https://www.spamklacht.nl/
Zorg wel dat je het emailtje als bewijs hebt.
Deze boetes die de OPTA geeft kunnen variëren van enkele tienduizenden euro's tot honderdduizenden euro's.
Daar rapporteren is misschien de moeite nog waard qua tijdsbesteding.

wilma
16/02/10, 22:00
Bedankt voor de reacties.

Waar het mij omgaat is dat die hoster mij gelijk beschuldigd van aanpssingen aan de mail.

Uiteraard heb ik de mail nog volledig in mijn spam map zitten. Het is gewoon weg irritant die spam mail, heb er verder geen last van. Normaal meldt ik dit soort dingen aan hoster en aan spamklacht.nl

Maar de reactie van de hoster naar mij toe was gewoon zo belachelijk en niet serieus nemend dat ik hier wel werk van wil maken en wat tijd in wil steken.

Je leest alhier wel eens topics dat mensen geen mail kunnen versturen om dat de server van desbetreffende hoster op blacklist staat, en dat wil ik nu gaan regelen voor deze hoster omdat hij dus zo belachelijk reageert naar mij toe door mij gelijk te beschuldigen van allerlei mail aanpassingen die gewoon weg niet gedaan zijn. Als reden gaf hij op dat ik een concurent was van die site, ook complete onzin.

Het is waarschijnlijk een kiddo zo te zien aan zijn reactie, maar dit accepteer ik niet.

Het is absoluut geen prive bericht of wat dan ook pure spam.

Marin
16/02/10, 22:08
Tja, als je echt tijd teveel hebt... Google dan naar wat spamlists en zet zijn IP erop. Als het een kleine hoster is pakt hij vervolgens een ander IP voor zijn mailserver en klaar.. Daar gaat al jouw tijd..

Die hoster is niet schuldig, maar zijn klant. Pak die dan ook aan...

wilma
16/02/10, 22:20
de header van de mail is al aangegeven bij spamklacht.

de beschuldiiging die ik kreeg van de hoster dat is iets wat me kwaad maakt. Normaal zal ik hier verder geen tijd in steken maar door die lompe reactie van hoster wel.

Ik heb heel sterk vermoede dat hoster en verstuurder en dezelfde persoon is namelijk.

BsHosting
16/02/10, 22:23
Waarom heb je dat vermoeden 1 klager wil niet meteen zeggen dat er gespamd word.

Beetje erg overdreven reactie van jouw zijde als je het mij vraagt.

Als de hoster meer kachten krijgt zal ie wel wat er aan willen doen maar met 1 die erg hoog van de toren blaast is dat natuurlijk ook onzin.

hendrik87
16/02/10, 22:35
Om hoeveel spam mailtjes gaat het eigenlijk?

Lite-On
16/02/10, 22:40
Om hoeveel spam mailtjes gaat het eigenlijk?

Ik heb het idee dat het om slechts 1 los "spam" mailtje gaat.

Marin
16/02/10, 22:45
Maar wat is nou exact de reactie die je van de hoster hebt gehad dan?het moet wel heel verschrikkelijk zijn geweest...

wilma
16/02/10, 22:48
Klopt het is 1 mail die ik gekregen heb, maar wel naar meerdere mensen verstuurd zijn.

De reactie van de hoster kwam er op neer dat ik de mail heb aangepast om die site in een kwaad daglicht te brengen bij hoster. Ze zeiden dat ik vast en zeker een concurente site heb.

Zo schreef de hoster mij naar aanleiding van mijn klacht. En ze laten de site gewoon in de lucht totdat er een juridisch bevel is.

Marin
16/02/10, 22:54
De reactie van de hoster kwam er op neer dat ik de mail heb aangepast om die site in een kwaad daglicht te brengen bij hoster. Ze zeiden dat ik vast en zeker een concurente site heb.

Geen profi reactie maar ik zou het lekker negeren


Zo schreef de hoster mij naar aanleiding van mijn klacht. En ze laten de site gewoon in de lucht totdat er een juridisch bevel is.

En terecht.. Waarom zou hij een website offline halen als er spam is verzonden? De website staat hier los van..

Zou mooi zijn als elke hoster bij de eerste de beste klacht direct een site offline moet halen.

Heeft hij een NTD procedure op zijn website staan?

®on
16/02/10, 23:26
Een mooi topic uit de categorie:

Tja, als je echt tijd teveel hebt...
Misschien dat we binnenkort de andere kant van het verhaal teruglezen in dit topic (http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/26445-grappige-e-mails-momenten.html)....

wilma
17/02/10, 08:13
Hier kunnen jullie wel de leukste uithangen Ron, maar kennelijk nemen jullie het spam probleem dus zelf ook niet serieus.

Dit soort reacties zegt meer over jou Ron als over mij. En zegt mij ook al genoeg dat ik bij jou geen klant zou worden, als hosting bedrijven spam niet serieus neemt, sorry maar dan zijn het voor mij geen serieuze hosting bedrijven.

BsHosting
17/02/10, 08:17
1 Mailtje is nog geen Spam.

Draai het ff om als je een bedrijf hebt 1 man zegt een spammail gehad te hebben en niemand anders reageert.
Ga je dan die site offline halen NEE, ga je het in de gaten houden ja.

Om dan direct zo hoog van de toren te blazen gaat mijns inziens toch te ver.

En ja justitie is degene die kan eisen dat een site offline gaat en niet andersom ook al denk jij van wel.

Dat de hoster niet 100% goed reageert ben ik met je eens maar om van jou zijde zo terug te reageren zegt meer over jou dan over hem.

En ja spam is lastig klopt, je kan ook outlook etc goed instellen dan zie je het niet, krijg je er dan veel meer van die persoon kan je alsnog actie ondernemen.

Spamklacht doet ook met 1 klacht niks die moeten er ook tientallen zo niet meer hebben.

®on
17/02/10, 09:59
Hier kunnen jullie wel de leukste uithangen Ron, maar kennelijk nemen jullie het spam probleem dus zelf ook niet serieus.
Het is meer dat ik de afzender niet zo serieus neem ;)

Mikey
17/02/10, 10:47
1 Mailtje is nog geen Spam.


Haha, of het er nu 1 is of 100k elke mail die ongevraagd binnen komt met aanbiedingen etc etc is gewoon spam. De hoeveelheid is niet van belang.

martysmarty
17/02/10, 10:51
Haha, of het er nu 1 is of 100k elke mail die ongevraagd binnen komt met aanbiedingen etc etc is gewoon spam. De hoeveelheid is niet van belang.

Behalve dan dat veel mensen nieuwsbrieven met reclame als spam aanzien, terwijl ze zich hier toch echt zelf voor hebben aangemeld.

Lite-On
17/02/10, 11:37
Behalve dan dat veel mensen nieuwsbrieven met reclame als spam aanzien, terwijl ze zich hier toch echt zelf voor hebben aangemeld.

Dat is dus exact wat ik hier vaak tegenkom in de abuse mail ;-)
Mensen die zich jaren geleden ergens hebben ingeschreven, en meteen gal gaan lopen spuwen dat een van onze klanten loopt te spammen

FireByWire
17/02/10, 11:42
Dat is dus exact wat ik hier vaak tegenkom in de abuse mail ;-)
Mensen die zich jaren geleden ergens hebben ingeschreven, en meteen gal gaan lopen spuwen dat een van onze klanten loopt te spammen

ingeschreven...er in gelopen bedoel je, hoeveel keer abonneer je jezelf, als doorsneegebruiker, niet op een nieuwsbrief omdat dit reeds aangevinkt is, of omdat je moet vermelden dat je geen nieuwbrief wil ...

die vuile trucs vind ik al even erg als de SPAM zelf...

Lite-On
17/02/10, 11:46
ingeschreven...er in gelopen bedoel je, hoeveel keer abonneer je jezelf, als doorsneegebruiker, niet op een nieuwsbrief omdat dit reeds aangevinkt is, of omdat je moet vermelden dat je geen nieuwbrief wil ...

die vuile trucs vind ik al even erg als de SPAM zelf...

Ben ik opzich met je eens. Echter komt het heel vaak voor dat mensen niet lezen wat ze invullen, en vaak het nieuwsbrief vinkje aangevinkt laten staan;)

The-BosS
17/02/10, 11:52
Dat is dus exact wat ik hier vaak tegenkom in de abuse mail ;-)
Mensen die zich jaren geleden ergens hebben ingeschreven, en meteen gal gaan lopen spuwen dat een van onze klanten loopt te spammen

Of dat er veel mensen vergeten dat ze ergens voor aanmelden en ook het vinkje aanklikken van uw gegevens worden aan onze 3th partie leveranciers gedeeld. Of zo iets wat er op trekt, dan zitten ze te zagen dat ze bvb een email van dell, hp, siemens, ... krijgen omdat ze bvb op een webwinkel dit vinkje aangeklikt hebben.

Het punt is als je zo een email (of spam krijgt) schrijf je uit en delete de email, krijg je hier later nog email (spam) van begin dan te klagen. Kan je totaal niet uitschrijven dan heb je ook iets om over te klagen. En ga dan eerst even klagen bij de verzender en niet direct bij de hoster. Als je auto stuk is ga je toch ook naar de garage en niet naar de fabriek.

WebMeso
17/02/10, 12:10
Haha, of het er nu 1 is of 100k elke mail die ongevraagd binnen komt met aanbiedingen etc etc is gewoon spam. De hoeveelheid is niet van belang.

De hoeveelheid is wel van belang voor de hoogte van de boete die de OPTA zou kunnen geven.

wilma
17/02/10, 12:12
Allemaal prima en wel wat jullie schrijven.

Maar ik weet dat ik met dit soort sites geld verdienen via klikken mij nooit heb ingeschreven.

Verder ontbreekt er bij die mail dus een opt-in/ opt-out functie en dat is wettelijk verplicht om dit er in te hebben.

Die mail ging over dat een of andere duistere site op geld verdienen via te klikken opgehouden was met bestaan, en dat men verder ging onder een andere naam en dan nog wat van die onzin erbij.

Was ook verstuurd naar een mail adres van mij wat ik zelf bijna nooit gebruik, en al zeker nooit gebruik voor nieuwsbrieven enz. Daar heb ik een dump mail adres voor.

Ze schrijven in die mail dat je kunt uitschrijven door de mail te beantwoorden. Doe je dit wordt de mail niet verstuurd aangezien het geen geldig mail adres is.

Wat een hoster nooit mag doen is na een melding, de melder gelijk beschuldigen dat ik de door gerstuurde mail zelf heb aangepast. Met dit soort opmerkingen komt het bij mij over dat de hoster de mail zelf heeft gestuurd.

FireByWire
17/02/10, 12:12
Ben ik opzich met je eens. Echter komt het heel vaak voor dat mensen niet lezen wat ze invullen, en vaak het nieuwsbrief vinkje aangevinkt laten staan;)

true, maakt wel een leuke bijverdienste, zo avondjes bezoekjes gaan doen om al die abbo's te gaan deactiveren :D

Marin
17/02/10, 12:48
Wilma,

Zoals ik het nu lees ben jij voornamelijk gefrustreerd door de reactie van $hoster. Dat is gewoon niet netjes van hem.

Toch is het echt zo dat hij niet zomaar een website offline kan halen bij 1 klacht. Correct zou zijn geweest wanneer hij aan jou aangaf dat hij de klacht door zal spelen naar zijn klant..

BsHosting
17/02/10, 13:13
Het komt idd over als zwaar gefrustreerd bij je, misschien ben je weleens ingeschreven geweest bij dat andere programma.

Als je nu dagelijks deze mail krijgt netzoals pillen en hardware uit China etc zou ik me druk maken.

Veel mensen zeggen altijd ik heb me niet ingeschreven en 70 bladzijdes verder weten ze het ineens weer wel, dat is ook zo met sms diensten etc etc.


Wat een hoster nooit mag doen is na een melding, de melder gelijk beschuldigen dat ik de door gerstuurde mail zelf heb aangepast. Met dit soort opmerkingen komt het bij mij over dat de hoster de mail zelf heeft gestuurd.


Wat particulieren ook vergeten is dat het mes aan 2 kanten snijd, we horen hier 1 zijde van het verhaal.
Jij bent ook flink moeilijk aan het doen tegen de verkeerde je moet degene aanpakken waar die site van is.
Let op als hij kan aantonen dat je je wel degelijk hebt ingeschreven ooit heb je geen poot om op te staan.

Pure spam mag van mij bestraft worden maar iets waar mensen zelf mee akkoord zijn gegaan moeten ze de klager maar eens een boete voor geven.

wilma
17/02/10, 13:18
Jullie vergeten allemaal zal het eventjes met grote letters en in vet schrijven dat de mail aan geen enkele wettelijke vereiste voldoet:

GEEN OPT-IN/ OPT- OUT AANWEZIG

En het klopt inderdaad daarom ook dit topic geschreven dat ik meer boos ben op de zeer lompe reactie van de hoster als over de mail zelf. Door mij te beschuldigen dat ik die mail heb aangepast, daar moet je echt niet bij mij aankomen met valselijke beschuldigingen die totaal niet onderbouwd zijn. Dan zit je bij mij echt aan het verkeerde adres.

wonko
17/02/10, 13:20
Dit is mooi geweest, we gaan hier stoppen met rondjes draaien. Als één mailtje je al gefrustreerd maakt, dan moet je eens m'n mailbox zien. Als de hoster je onheus behandeld heeft, ga je maar daar verhaal halen.