PDA

Bekijk Volledige Versie : nameservers bestaan niet, hostingbedrijf reageert niet



Eryq
15/02/10, 18:05
Heb met mijn domme kop een domeinnaam opgezegd, deze staat nu in quarantaine. Echter mijn algemene nameservers waren dus gemaakt met deze domeinnaam.
Nu zijn de andere domeinnamen en bijbehorende websites/e-mail niet bereikbaar.

Om de domeinnamen en websites weer bereikbaar te maken, dienen er nieuwe nameservers te worden opgezet. Dit moet het hostingbedrijf voor mij doen, die rechten heb ik in Directadmin ( reseller ) helaas niet.
Hostingbedrijf is al 3 dagen niet te bereiken ( ondanks beloftes van hun kant ).

Wie weet hoe ik een tijdelijke oplossing kan creeren, zodat e-mail die nu in de fallback staan, straks alsnog opgevangen kunnen worden. Maar dat de websites en e-mails nu tijdelijk weer online komen.
Heb wel toegang tot DA en bijvoorbeeld FTP..

WebMeso
15/02/10, 18:15
Een redirect via een .htaccess bestand via FTP geen mogelijkheid?

Spyder01
15/02/10, 18:16
Een redirect via een .htaccess bestand via FTP geen mogelijkheid?

Kan aan mij liggen, maar dat gaat hem toch echt niet helpen met z`n mail die in de fallback staat en zijn missende nameservers.

WebMeso
15/02/10, 18:17
Wie weet hoe ik een tijdelijke oplossing kan creeren, zodat e-mail die nu in de fallback staan, straks alsnog opgevangen kunnen worden. Maar dat de websites en e-mails nu tijdelijk weer online komen. Heb wel toegang tot DA en bijvoorbeeld FTP.

Ik geef alleen een oplossing om de website tijdelijk weer online te krijgen. Waar die ook om vraagt. Daarnaast heeft hij wel access tot DA dus dan zou die toch email forwarders in kunnen stellen. Dan is zijn website in ieder geval nu weer wel tijdelijk online te krijgen met email.

Of de fallback van de email nog op 1 of andere manier opgevangen kan worden weet ik niet. Misschien weet iemand anders daar een oplossing voor?

Eryq
15/02/10, 18:23
Ik zat er zelf aan te denken, om alle gebruikers te kopiëren, en deze te uploaden op een andere ( tijdelijke ) server. Met nieuwe nameservers ( die ik wel kan aanmaken ), en zodra dat hosting"bedrijf"wel geantwoord heeft, alle domeinnamen weer de "oude" nameservers te geven.

®on
15/02/10, 18:23
Om de domeinnamen en websites weer bereikbaar te maken, dienen er nieuwe nameservers te worden opgezet.
Of je haalt het domein uit quarantaine.

Eryq
15/02/10, 18:24
Of je haalt het domein uit quarantaine.

Dat zou ook kunnen, maar dan weet ik niet of de nameservers het ook gelijk weer doen..

Marin
15/02/10, 18:26
Een andere provider kan dat domein wel voor je uit quarantaine trekken... Als die DNS nog intact is gaat het wel weer werken.

Spyder01
15/02/10, 18:26
Dat zou ook kunnen, maar dan weet ik niet of de nameservers het ook gelijk weer doen..

Als hij uit quarantaine komt en jij hebt verder op je server niets lopen veranderen m.b.t. de ns instellingen, dan moet het goedkomen.

Maar staat dat domein ook via de hoster? Zo ja, kom je denk ik weer bij het probleem dat ze niet reageren.

Marin
15/02/10, 18:27
Maar staat dat domein ook via de hoster? Zo ja, kom je denk ik weer bij het probleem dat ze niet reageren.

Als het domein wel op naam van de TS staat kan een andere deelnemer hem er wel uittrekken. Kost alleen iets meer...

Eryq
15/02/10, 18:27
Nee, heb ze bij Mijndomeinreseller staan, is al een mailtje onderweg naar hun..

In ieder geval al ontzettend bedankt voor jullie input..

Eryq
15/02/10, 19:30
Mogelijke optie, is nog even afwachten

Heb een backup van enkele dagen geleden terug gezet..
Hierbij is de optie"om de locale naamservers mee te geven" ( nooit geweten ). Gelukkig geen foutieve meldingen van SIDN meer, nu wachten op de zone update.. Hopenlijk werkt het.

Eryq
16/02/10, 22:31
Update:

Het werkt weer, de nameservers zijn gewijzigd.
Iedereen weer tevreden, behalve dan met het hostingbedrijf dat niet snel reageerde.