PDA

Bekijk Volledige Versie : MkbOK ?



dfoxx
15/02/10, 14:03
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met het keurmerk van mkbok ?
Is dit aan te raden of af te raden ?

Met vriendelijke groet,
Mathijs

Phu
15/02/10, 14:47
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met het keurmerk van mkbok ?
Is dit aan te raden of af te raden ?

Met vriendelijke groet,
Mathijs

Vind het maar weer zo een kansloze keurmerk waar je alleen je geld aan verspilt
voor een logotje die verder niets zegt of bijdraagt.

http://www.stichtingmkbeninternet.nl/info/stmvv/Informatie_mkbOK_keurmerk-st.pdf
volgens hun draagt het wel bij (ja uiteraard hun bankrekening)maar ik zie nergens grotere sites die dit soort dingen als keurmerk dragen

Stewie
15/02/10, 15:49
Een "keurmerk" heeft pas waarde als het ergens voor staat.
Staat MKBOK ergens voor?

Spyder01
15/02/10, 16:13
Vraag het eens aan WebXtra, die zijn er toch ook lid van?

Magus
15/02/10, 16:51
Ik denk dat een iso certificering meer zegt dan een dergelijk keurmerk wat door hosters zelf is opgezet

dfoxx
15/02/10, 17:01
Is er dan een keurmerk dat wel voldoende waarde heeft ?

Triloxigen
15/02/10, 17:04
Is er dan een keurmerk dat wel voldoende waarde heeft ?

Ja, ISO certificering de rest is gebakken lucht (ook Thuiswinkel keurmerk)

Tim.Bracquez
15/02/10, 17:15
Ja, ISO certificering de rest is gebakken lucht (ook Thuiswinkel keurmerk)
Al is die gebakken lucht wel goed koper dan de ISO certificering. Ik denk dat je die keurmerken zo moet bekijken, je betaald wat om dan een logotje van hun op je site te mogen zetten en je komt op een algemene pagina als zijnde extra link.

Marin
15/02/10, 18:30
Ik denk dat een iso certificering meer zegt dan een dergelijk keurmerk wat door hosters zelf is opgezet

MKBOK is niet door hosters opgezet, dat was Hostmerk. Maar alle keurmerken zijn inderdaad gebakken lucht. Al is het soms wel zo dat bepaalde keurmerken de consument vrtrouwen geven. Bijvoorbeeld thuiswinkel waarborg.

dfoxx
15/02/10, 18:33
het consumenten vertrouwen is natuurlijk een grootte reden voor een keurmerk, en het moet geen duizenden euro's kosten zoals een iso.

santema
16/02/10, 01:38
Waarom wil je het hebben voor de commerciele utstraling, of om de kwaliteit te waarborgen?

dfoxx
16/02/10, 10:06
Beide, ik weet dat dat de kwaliteit in orde is, maar voor klanten is het toch fijn om te weten dat er nog een organisatie hun rechten in de gaten houd.

Triloxigen
16/02/10, 11:36
het consumenten vertrouwen is natuurlijk een grootte reden voor een keurmerk, en het moet geen duizenden euro's kosten zoals een iso.

De kosten voor THuiswinkel.org zijn afhankelijk van de omzet en zal volgens mij ook oplopen tot duizenden euro's.

Stewie
16/02/10, 11:42
Beide, ik weet dat dat de kwaliteit in orde is, maar voor klanten is het toch fijn om te weten dat er nog een organisatie hun rechten in de gaten houd.
Jij weet dat de kwaliteit van een vaag nietszeggend "keurmerk" in orde is, omdat ... ?

Wat voor toegevoegde waarde heeft dit keurmerk? Is het niet vreemd dat alle documentatie over dit keurmerk gaat over de kosten en hoe de "klant" naar MKBOK kijkt, maar niet over welke eisen en welk niveau dit zogenaamde keurmerk handhaaft?

dfoxx
16/02/10, 11:44
Ik heb het er niet over dat dat keurmerk in orde is, maar dat MIJN bedrijf in orde is.
Ik heb geen enkele zakelijke relatie met dat bedrijf.

Magus
16/02/10, 11:46
O ja, hostmerk. Waarschijnlijk heb je meer aan een soort vereniging van hosters, een platform waar over kwaliteit en vooral borging daarvan gesproken kan worden, dan aan een keurmerk