PDA

Bekijk Volledige Versie : Keuze webhoster



Etienne
13/02/10, 15:01
Ik ben een startende ondernemer en wil naast 2 websites een aantal domeinnamen laten registreren.

2 activiteiten:
1. fotografie
moet een snelle website zijn, waar ik zelf foto's op kan downloaden/plaatsen

2. projectcoordinatie
eenvoudige website met veel linken naar projecten, foto's van activiteiten, blog.

Waar moet ik op letten?
(Naast e-mailadres, spamfilter e.d.). Ik lees over Linux ipv Windows, 2 -200GB en snelheden, DNS, dataverkeer, schijfruimte, gedeelde server, aliassen. Zegt me allemaal niets. Ben een oprechte leek op dit gebied. Hoe moet ik dit aanpakken?

Dank voor suggesties of link naar website waar heldere lekenuitleg vermeld staat.

Marin
13/02/10, 15:23
Kijk eens op ispgids.com hier kun je ervaringen vinden met hostingbedrijven.

Zoek verder naar een hostingbedrijf dat jouw specifiek kan adviseren over wat je nodig hebt. Je kunt aan de bouwer van je website wel vragen hoeveel ruimte er nodig is voor de website neem dat mee in de keuze van een hoster.

Linux/Windows. Afhankelijk van de "taal" waarin de website is gebouwd. Is het ASP, kies dan voor Windows. Is het voornamelijk PHP/SQL kies dan voor Linux.

Overige zaken als DNS zul je zelf niet mee te maken krijgen. Als je je domeinen en ruimte bij 1 hoster onderbrengt zal hij alles voor je regelen. Je hebt hier zelf geen omkijken naar.

axeos
13/02/10, 16:03
Voor een algemene uitleg en wat pointers kan je ook kijken op: http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/internet/webhosting-provider.htm

In jou geval zou ik in ieder geval denken aan 'shared webhosting' (je hebt geen eigen server nodig zo te horen, alleen wat ruimte en domeintjes). Verder raad ik aan een Nederlandse webhoster te kiezen die een goeie helpdesk heeft, zodat al je vragen netjes worden beantwoord. Naast de eerder genoemde ispgids.com kan je ook kijken bij andere sites die overzichten laat zien van webhosters en de ervaringen, zoals hostingbedrijven.nl.

Je kan de hoster ook nog even checken op: http://www.webhostingtalk.nl/uptime.php

Veel succes met het vinden van de juiste partij!

ps. als je grote (hoge kwaliteit plaatjes) bestanden op je website zet kan het soms snel gaan met je bandbreedte verbruik. Let dus wel op dat je genoeg bandbreedte krijgt, en wees bewust van eventuele extra kosten als meer nodig is. Bandbreedte berekenen de meeste per maand, dus als je na 3 weken op je limiet zit en geen extra afneemt kan het zijn dat een hoster je site onderuit haalt voor de laatste week van die maand.

NibeP
13/02/10, 18:13
-spam-

DutchTSE
13/02/10, 18:29
Edit: nvm

wilma
13/02/10, 18:32
Etienne,

Ten eerste eventjes een advies ga dus niet in zee met het bedrijf wat Peter Bin noemt, aangezien we hier absoluut niet van spammers houden. In het algemeen zijn dit dus de bedrijven die je volledig moet negeren aangezien ze kennelijk niet op een normale manier klanten kunnen krijgen en niet de moeite willen nemen om jou te helpen.

Maar waar je op moet letten is het volgende:

Ten eerste moet je weten in welke programmeer taal je websites geschreven zijn/ of worden geschreven als ze voor je gemaakt wordt.

Verder moet je inschatten (is best lastig) hoeveel dataverkeer en opslag ruimte je nodig hebt. Opslagruimte is niet zo gek moeilijk om te berekenen. Maar dataverkeer daarin tegen is wel weer lastiger.

Daarnaast moet je gaan bedenken ga ik voor een budget hoster (met risico dat support minder is) en de kwaliteit van de apparatuur wat minder is, of ga je juist voor een goede kwaliteitshoster met perfecte service.

Mijn advies wat domeinnamen betreft, registreer deze niet bij een hoster, want vaak is het zo, mocht de hosting je om wat voor reden dan ook niet bevallen, dan wil je alles onderbrengen bij een andere hoster. Vaak is het dan ook zo dat de domeinnamen mee verhuisd moet worden en dan moet je dus de registratie van de domeinnamen opnieuw betalen.

Voor wat domeinnamen registratie betreft kan je bijvoorbeeld terecht bij:

registratiecentrale.nl (waar ik zelf alles registreer)
transip.nl (waar de meeste mensen registreren)
oxxa.com

en zo zijn er nog een aantal van dit soort bedrijven.

Hier kan je dan de name server instellen zodat het domein loopt via een van deze bedrijven of en de hosting weer via een ander bedrijf.

Voor hosting partij kiezen kan je kijken op:

ispgids.com
webhosters.nl

En uiteraard kan je hier ook vragen naar ervaringen met bepaalde hosters, alhoewel het toch wat lastiger hier is om de ervaring van hosters te vragen omdat de meeste mensen die hier komen zelf hoster zijn.

NibeP
13/02/10, 18:35
Etienne,

Ten eerste eventjes een advies ga dus niet in zee met het bedrijf wat Peter Bin noemt, aangezien we hier absoluut niet van spammers houden. In het algemeen zijn dit dus de bedrijven die je volledig moet negeren aangezien ze kennelijk niet op een normale manier klanten kunnen krijgen en niet de moeite willen nemen om jou te helpen.

Maar waar je op moet letten is het volgende:

Ten eerste moet je weten in welke programmeer taal je websites geschreven zijn/ of worden geschreven als ze voor je gemaakt wordt.

Verder moet je inschatten (is best lastig) hoeveel dataverkeer en opslag ruimte je nodig hebt. Opslagruimte is niet zo gek moeilijk om te berekenen. Maar dataverkeer daarin tegen is wel weer lastiger.

Daarnaast moet je gaan bedenken ga ik voor een budget hoster (met risico dat support minder is) en de kwaliteit van de apparatuur wat minder is, of ga je juist voor een goede kwaliteitshoster met perfecte service.

Mijn advies wat domeinnamen betreft, registreer deze niet bij een hoster, want vaak is het zo, mocht de hosting je om wat voor reden dan ook niet bevallen, dan wil je alles onderbrengen bij een andere hoster. Vaak is het dan ook zo dat de domeinnamen mee verhuisd moet worden en dan moet je dus de registratie van de domeinnamen opnieuw betalen.

Voor wat domeinnamen registratie betreft kan je bijvoorbeeld terecht bij:

registratiecentrale.nl (waar ik zelf alles registreer)
transip.nl (waar de meeste mensen registreren)
oxxa.com

en zo zijn er nog een aantal van dit soort bedrijven.

Hier kan je dan de name server instellen zodat het domein loopt via een van deze bedrijven of en de hosting weer via een ander bedrijf.

Voor hosting partij kiezen kan je kijken op:

ispgids.com
webhosters.nl

En uiteraard kan je hier ook vragen naar ervaringen met bepaalde hosters, alhoewel het toch wat lastiger hier is om de ervaring van hosters te vragen omdat de meeste mensen die hier komen zelf hoster zijn.

Pardon?

Er wordt gevraagd naar een webhoster dus ik stel er 1 voor?

Randy
13/02/10, 18:38
Kijk of *SPAM* wat is.

Mijn botnet kijkt daar zo even naar. Je gaat een beetje veel verkeer doen straks. Terugspammen, noemen we dat hier. :lovewht:


Pardon?

Er wordt gevraagd naar een webhoster dus ik stel er 1 voor?

Wij van WC eend... Maar omdat je erom vraagt een aantal goede redenen om met dit 'bedrijf' niet in zee te gaan:
- Geen KVK inschrijving
- Geen telefoonnummer op de website
- Bestaat korter dan 3 jaar
- Statuspagina laat 1 server zien. Meer is er dan waarschijnlijk ook niet
- "Jong en dynamisch" staat vaak voor 'student' en 'overdag in de schoolbankjes'

Dan nog wat technische zaken

[root@sv03 ~]# host webhostnow.nl
webhostnow.nl has address 91.198.27.134
webhostnow.nl mail is handled by 10 mail.webhostnow.nl.
[root@sv03 ~]# host 91.198.27.134
134.27.198.91.in-addr.arpa domain name pointer vserver7.versio.nl.

Meneer draait niet op eigen hardware maar op een (virtuele) server van derden. Daardoor kan hij onmogelijk garanties geven, zeker omdat zijn leverancier ook geen SLA biedt.

Zo kan ik nog wel even doorgaan als meneer de spammer dat wil. Wie vraagt, krijgt meer...

Wilma: goede post, duidelijke punten!

Triloxigen
13/02/10, 18:38
Pardon?

Er wordt gevraagd naar een webhoster dus ik stel er 1 voor?

Dan stel ik voor dat je de regeltjes eens gaat lezen ;)
edit: en de wetgeving want daar voldoe je ook niet aan ;x



Voor de TS;
Wat Wilma schrijft is een goede post, daar kun je denk ik al veel mee.
Ik kan je wel aanraden om domeinnaam en hosting bij 1 partij te regelen. Dit is voor je een stuk makkelijker en je hoeft zelfs minder te regelen en af te stemmen.

Tim.Bracquez
13/02/10, 18:56
Denk dat al een hoop verteld is geweest hierboven.
Wat ik je nog kan aanraden, ga even verschillende partijen een mail sturen met jouw vraag. Zo heb je mogelijk ook de indruk of een partij zijn best doet om jou te helpen. Tipje: Soms eens een belletje naar de mensen doen om 11u in de week is ook altijd leuk om te weten of ze opnemen. (dan zitten ze op de school banken)

Ik denk voor een 'beginner' (niet slecht bedoeld, iedereen start ergens en je leert er veel van...!) dat service en kwaliteit (dat het gewoon werkt!) best belangrijk is.


@Peter Bin als je een layout steelt van mensen, zorg er dan ook voor dat je CSS en code opmaak/gebruik niet hetzelfde zijn! Zelfs het logo ! (even gemeld aan het bedrijf!)

Geert-Jan
13/02/10, 18:58
Pardon?

Er wordt gevraagd naar een webhoster dus ik stel er 1 voor?

En als ik je daar bij vertel dat ik als SIDN deelnemer kan vertellen op wiens naam en toenaam webhostnow.nl staat?

@ Randy, spambotten!
@ Ron, bannen!

Marin
13/02/10, 19:15
En als ik je daar bij vertel dat ik als SIDN deelnemer kan vertellen op wiens naam en toenaam webhostnow.nl staat?

@ Randy, spambotten!
@ Ron, bannen!

Ik stel voor dat we de belastingdienst ook even inlichten?

wilma
13/02/10, 20:13
Peter Bin,

Lees eerst hier maar eens de huisregels over hoe of wat er in elkaar zit ! Er wordt overigens niet gevraagd naar een hoster, maar hoe een hoster uit te zoeken.

Maar goed leren lezen is een vak apart !

Peter Janneman heeft niet voor niets jouw berichtje aangepast.

Jouw manier van reageren naar mij toe zegt natuurlijk veel meer over je zelf als over mij..

Je leest dat er verschillende mede leden mijn post als zeer goed beschouwen.

Voor topic starter, als je inderdaad zoals Triloxigen zegt geen zin hebt om veel moeite te moeten doen met de domeinnamen, dan is het inderdaad aan te raden om alles bij 1 partij onder te brengen. Maar met dien gevolge mocht die partij bij nader inzien niet bevallen dan zal je alles moeten verhuizen wat dus extra kosten met zich mee brengt.

Morgen is het zondag en carnaval nog steeds, stuur eens een paar hosters die je wenst te nemen een paar vragen en kijken hoe snel ze daarop reageren en hoe ze daarop reageren. Als ze in ieder geval op zondag de mail beantwoorden weet je tenminste al zeker dat het geen 9 tot 17.00 uur hosters zijn die dus ook support leveren na kantorentijden. Maar opmerkingen die eerder gedaan zijn is om de hoster te bellen gedurende de schooltijden is zeker ook een goed advies, maar gaat niet helemaal op. Als de hoster toevallig in het datacentrum is voor bijvoorbeeld onderhoud dan mogen ze daar volgens mij de telefoon niet aan hebben staan. Maar probeer desnoods een paar dagen achter elkaar te bellen tijdens schooltijden, dan heb je wel een indruk of het een scholier is ja of de nee.

En wees niet bang geen enkele vraag is een domme vraag, er bestaan dus hooguit domme antwoorden.

Tim.Bracquez
13/02/10, 20:19
Morgen is het zondag en carnaval nog steeds, stuur eens een paar hosters die je wenst te nemen een paar vragen en kijken hoe snel ze daarop reageren en hoe ze daarop reageren. Als ze in ieder geval op zondag de mail beantwoorden weet je tenminste al zeker dat het geen 9 tot 17.00 uur hosters zijn die dus ook support leveren na kantorentijden.
Ja maar bel die mensen dan zeker ook eens op in de week (niet op een middag of tijdens een 'speeltijd') dan weet je zeker dat je de nodige support krijgt!

wilma
13/02/10, 20:22
Tim,

Klopt helemaal wat je zegt, later mijn post aangepast met deze tekst erbij tijdens het posten van jouw reactie.

BsHosting
13/02/10, 22:23
Ik stel voor dat we de belastingdienst ook even inlichten?

Als we allemaal het melden is het spelletje zo over.
Wie niet horen wil moet het maar voelen.

Dat wordt een flinke boete daar kan ie van op aan.

Bedrijf is gewoonweg niet ingeschreven en de controle hier is dus ook bagger http://www.ispgids.com/gegevens/webhostnow

Maandag eens actie ondernemen denk ik zo

dennis0162
14/02/10, 00:06
hehe

"De pagina die u heeft opgevraagd bestaat niet."

BsHosting
14/02/10, 00:09
Dan is ie dus daar ook al door de mand gevallen.
Nu zal de fiod ook nog wel volgen gezien de reacties hier.

Randy
14/02/10, 00:23
Dan is ie dus daar ook al door de mand gevallen.
Nu zal de fiod ook nog wel volgen gezien de reacties hier.

Wij zijn wel snel bij xCAT.nl. Komt omdat Arnout en ik boven de rivieren wonen... :lovewht:

(De volgende (http://www.ispgids.com/gegevens/special-hosting) komt eraan... KvK nog in behandeling maar al wel lid van de SIDN. Schoolbankjes In De Namiddag?)
Ik zal hem eens mailen op zijn professionele hotmail-adres om te kijken of die inmiddels al 8 geluksgetallen voor me heeft.

Spyder01
14/02/10, 00:31
Ik word zo moe van die spammende, non-kvknummer hebbende kiddo's. Jong ondernemer worden is niets mis mee, maar pak het dan wel volgens de regels aan.


(De volgende (http://www.ispgids.com/gegevens/special-hosting) komt eraan... KvK nog in behandeling maar al wel lid van de SIDN. Schoolbankjes In De Namiddag?)
Ik zal hem eens mailen op zijn professionele hotmail-adres om te kijken of die inmiddels al 8 geluksgetallen voor me heeft.

Hey, hij heeft wel 2 mensen fulltime hoor ;) en ook al positieve klanten. Zo, een goede hostert zonder KvK :) hahaha, mensen wat een stunts altijd. Dat een mailadres@jeeigendomein.ext al te moeilijk is...

En z`n serverts hebben al een uptime van 11 minuten ;)

@TS: o.a. de post van Wilma kom je een eind mee. Als je weet hoe je zelf de DNS e.d. in moet stelen dan zou ik gewoon elders de domeinnamen afnemen. Weet je dat niet, dan gewoon bij de hoster zelf afnemen, die regelt dan alles voor je. Als je vervolgens bij die hoster weg wilt, om wat voor reden dan ook, dan kan het normaal gesproken alsnog allemaal vlot geregeld worden (en dan ga ik uit van de professionaliteit van de latende hoster).

NibeP
14/02/10, 09:56
Denk dat al een hoop verteld is geweest hierboven.
Wat ik je nog kan aanraden, ga even verschillende partijen een mail sturen met jouw vraag. Zo heb je mogelijk ook de indruk of een partij zijn best doet om jou te helpen. Tipje: Soms eens een belletje naar de mensen doen om 11u in de week is ook altijd leuk om te weten of ze opnemen. (dan zitten ze op de school banken)

Ik denk voor een 'beginner' (niet slecht bedoeld, iedereen start ergens en je leert er veel van...!) dat service en kwaliteit (dat het gewoon werkt!) best belangrijk is.


@Peter Bin als je een layout steelt van mensen, zorg er dan ook voor dat je CSS en code opmaak/gebruik niet hetzelfde zijn! Zelfs het logo ! (even gemeld aan het bedrijf!)

Ik steel geen layout?
De layout is 100% gemaakt door mijn designer.

DeziWeb
14/02/10, 10:37
Om eerlijk te zijn snap ik niet waar iedereen zich zo druk om maakt. En dan de Fiod?...? Kom op !!
Dat zegt meer over jezelf dan de startende ondernemer.
Met alleen een webhosting gerelateerde domein en design kom je er niet.

Er zullen altijd beginnende 'bedrijven' zijn zonder kvk / kennis / degelijke setup / orde op zaken en die veel teveel voor te weinig aanbieden. Aan het einde van de rit zal het kaf van het koren gescheiden worden.

Iedere hoster hier is ooit eens ergens begonnen, ... en ongetwijfeld ook een aantal zonder kvk / btw nummer.

Ik zie het probleem niet.

aristo
14/02/10, 10:47
Ik ben een startende ondernemer en wil naast 2 websites een aantal domeinnamen laten registreren.

2 activiteiten:
1. fotografie
moet een snelle website zijn, waar ik zelf foto's op kan downloaden/plaatsen

2. projectcoordinatie
eenvoudige website met veel linken naar projecten, foto's van activiteiten, blog.

Waar moet ik op letten?
(Naast e-mailadres, spamfilter e.d.). Ik lees over Linux ipv Windows, 2 -200GB en snelheden, DNS, dataverkeer, schijfruimte, gedeelde server, aliassen. Zegt me allemaal niets. Ben een oprechte leek op dit gebied. Hoe moet ik dit aanpakken?

Dank voor suggesties of link naar website waar heldere lekenuitleg vermeld staat.

Dag Etienne,

Naar mijn idee kun je het vergelijken met het kopen van een auto. De één wil dan alles weten van ophanging tot en met injectiesystemen etc. En dat het liefst hetzelf kunnen tunen, etc.
De meesten willen echter gewoon instappen, sleutel omdraaien en rijden. En ook zeker weten dat hij het met 20graden vorst ook nog doet, etc.

Tenzij je als ondernemer met hosting etc. aan de slag wilt, zou ik zeggen: "Neem een leverancier, met een aanbod, waar je "zo kunt instappen, sleutel omdraaien, etc". Dan kun je je concentreren op je corebusiness".
En zo'n leverancier vindt je prima met de tips zoals door Wilma gegeven; Vraag wat na bij con-collega's hoe die het doen. En een gesprekje met een paar leveranciers in de buurt "face-to-face" en ik denk dat je een prima keus kunt maken.

PS: En je zit niet voor de eeuwigheid vast. Ovestappen kan als het onverhoopt toch mis gaat. En je merkt snel genoeg of de leverancier je waar levert voor het geld of niet.

Veel succes met je onderneming.

Vr.gr. Eef Weenink MBA

Spyder01
14/02/10, 12:04
Iedere hoster hier is ooit eens ergens begonnen, ... en ongetwijfeld ook een aantal zonder kvk / btw nummer.

Ik zie het probleem niet.

Ik denk dat zijn leeftijd het probleem is...

BsHosting
14/02/10, 12:13
@ Deziweb,

Uiteraard moet iedereen ergens beginnen dat klopt maar sinds juli 2008 ben jij verplicht om je in te schrijven ongeacht of je nu groot of klein, of starter bent.

Zodra je deelneemt aan online reclame dmv een website om een vb te noemen is het gewoonweg verplicht daar is geen discussie over mogelijk simpel zat.

Mensen die dan eerlijk zijn heb ik ook nog niet zo'n probleem mee maar mensen die alles aan elkaar liegen en internet volspammen met een zgn bedrijf daar heb ik wel een hekel aan.

Zie bv ispgids.com waar ie al verwijderd is vanwege geen kvk en valse info, hier liegt ie ook alles aan elkaar dan is het domein van een klant, alles staat op zijn naam etc etc.

Dit komt bij mij over op een 12 jarige puber niks meer niks minder, wie niet horen wil moet het dan maar voelen.

wilma
14/02/10, 14:40
Volledig met Bshosting eens.

Uiteraard zijn een aantal reacties hier inderdaad wel wat overtrokken bij. Maar dit soort praktijken mogen wel aangepakt worden wat mij betreft.

Persoonlijk denk ik nu wel dat het topic gesloten kan worden en wat mij betreft ook opgeschoond worden.

Men gaat nu te veel off topic waar topic starter niet om gevraagd heeft.

DeziWeb
14/02/10, 15:19
Ik zie dat meer als jeugdige overmoed. Wat betreft de leeftijd van 12, hoe oud was die jongen ook al weer die begon met startpagina.nl ? Was dat geen 14 oid.

Daar ging het mij ook niet over, ik val over het stukje ' aangeven bij de fiod'

Iemand van 12 jaar aangeven is in mijn ogen met een kanon op een mug schieten.
Mocht je morele plicht te zwaar wegen en je graag de fatsoensrakker wilt uithangen, stuur dan pas en mans een brief of beter bel ze op, en uit dan al je bezwaren.
Grote kans dat ze niet eens weten wat zoonlief allemaal doet, en die ouders regelen het dan zelf wel.

NibeP
14/02/10, 22:14
Mijn ouders weten heel goed wat ik doe.

Geert-Jan
14/02/10, 22:15
Mijn ouders weten heel goed wat ik doe.

Dan is het triest....

Angiligo
14/02/10, 22:16
Ondanks het kritische betoog, wil ik je toch heel veel succes wensen! Iedere succesvolle ondernemer is vroeger namelijk uitgelachen om zijn ideeën en bekritiseerd. Maar ondernemen is risico's nemen, lef tonen en doorgaan waar iedereen afgehaakt zou zijn.

Marin
14/02/10, 22:20
Ondanks het kritische betoog, wil ik je toch heel veel succes wensen! Iedere succesvolle ondernemer is vroeger namelijk uitgelachen om zijn ideeën en bekritiseerd. Maar ondernemen is risico's nemen, lef tonen en doorgaan waar iedereen afgehaakt zou zijn.

Maar deze persoon is geen ondernemer.. Er is niks mis mee om op jonge leftijd te beginnen. En je kunt ook best wat bereiken. Maar op een illegale manier handelen is toch niet iets waar ik iemand succes bij zou willen wensen.

Ondernemen is inderdaad risico nemen, maar zolang je niet in het handelsregister staat is er weinig ondernemen bij! Of valt belastingontduiking ook onder "risico nemen"?

Kijk, uiteindelijk zijn zijn ouders verantwoordelijk....

Het is echt verzieking van de markt. De leek weet niet met wie hij handelt, denkt met een eerlijk bedrijf zaken te doen..

Peter, kom op je kunt best wat bereiken en iedereen hier wil je best wel helpen als je echt wat wil, maar nem dan iets van ons aan.. Wil je zaken doen? Doe dan ook eerlijk zaken.

1Ago
14/02/10, 22:25
Inderdaad, maar een KvK (BTW) nummer is wel noodzakelijk! Dat is wel het echte minimum.

Triloxigen
14/02/10, 22:26
Inderdaad, maar een KvK (BTW) nummer is wel noodzakelijk! Dat is wel het echte minimum.

Maar dat kun je als 12 jarige niet aanvragen natuurlijk

DC^
14/02/10, 22:31
Maar dat kun je als 12 jarige niet aanvragen natuurlijk

Klopt, Je moet minimaal 16 jaar zijn geloof ik. (Correct me if I'm wrong).
Alleen dan heb je nog niet alle rechten maar je mag in ieder geval legaal handelen. Je ouders zijn dan ook nog eindverantwoordelijk met bepaalde dingen.

1Ago
14/02/10, 22:32
Maar goed ook.

Als je dan toch bekwaam bent op zo'n jonge leeftijd kun je een KvK nummer aanvragen op je vader/moeder hun naam en zo werken.
Maar ja, zo inventief zal men niet zijn op jonge leeftijd denk ik.

WebMeso
14/02/10, 22:33
Klopt, Je moet minimaal 16 jaar zijn geloof ik. (Correct me if I'm wrong).
Alleen dan heb je nog niet alle rechten maar je mag in ieder geval legaal handelen. Je ouders zijn dan ook nog eindverantwoordelijk met bepaalde dingen.

http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/rechtsvormen/eenmanszaak_of_bv/minderjarige_ondernemers/?refererAliasStat=minderjarig&Postcode=
Hier kan je alles lezen.

- Over 16e jarige personen -
Voor een minderjarige ondernemer is het onhandig om voor iedere rechtshandeling toestemming te moeten vragen. Ook kan het klanten afschrikken dat contracten vernietigbaar zijn. Daarom kan een minderjarige ondernemer handlichting aanvragen bij de kantonrechter. Hievoor geldt een minimumleeftijd van 16 jaar en is toestemming van de ouders of voogd nodig. Door handlichting wordt de handelingsonbekwaamheid deels opgeheven. De minderjarige eigenaar of beheerder van een bedrijf mag bepaalde rechtshandelingen dan voor eigen verantwoording verrichten. Als de handlichting is verleend voor de uitoefening van een eigen bedrijf, dan mag de minderjarige alleen rechtshandelingen voor eigen verantwoording verrichten die betrekking hebben op de bedrijfsuitoefening.

NibeP
14/02/10, 23:15
Ik zal eens wat zakgeld opzij leggen voor een kvk nummer. :yes:

wilma
15/02/10, 08:14
Mijn ouders weten heel goed wat ik doe

Dan zijn je ouders net zo strafbaar als jij voor de belastingdienst.

asta
15/02/10, 08:27
Ik weet niet wat hij denkt te gaan verdienen per jaar maar als dit onder een bepaald bedrag blijft is hij niet belastingplichtig.
Echter dient hij ten aller tijde b.t.w. te heffen over de producten/diensten die hij verkoopt/verhuurt.
Maar, je bent niet alstijd een zelfstandige ondernemer voor de belastingdienst!
Als je op hele kleine schaal dit werk doet dan moet hij de inkomsten opgeven bij de belastingdienst in zijn jaaropgave en zij bepalen dan of hij inkomstenbelasting moet betalen over het verdiende deel.
Peter is dus niet per definitie illegaal bezig!

wilma
15/02/10, 09:11
Voor het aanbieden van diensten wat je hier ook mee verdient ben je volgens mij verplicht een kvk nummer te hebben. En het aanbieden van hosting is een dienst.

Maar daar gaat het in dit topic niet echt over.

Nogmaals oproep voor moderators, schoon dit topic een beetje op. want we raken echt te veel off topic nu.

BsHosting
15/02/10, 09:35
Belastindienst en KVK zijn 2 aparte dingen.

KVK is verplicht als je diensten aanbied geen discussie over mogelijk.
Belasting bepaalt of jij als ondernemer gezien word voor de btw maar dat staat echt los van je KVK.

Dus ja is ie nog steeds illegaal bezig.


Ik weet niet wat hij denkt te gaan verdienen per jaar maar als dit onder een bepaald bedrag blijft is hij niet belastingplichtig.
Echter dient hij ten aller tijde b.t.w. te heffen over de producten/diensten die hij verkoopt/verhuurt.
Maar, je bent niet alstijd een zelfstandige ondernemer voor de belastingdienst!
Als je op hele kleine schaal dit werk doet dan moet hij de inkomsten opgeven bij de belastingdienst in zijn jaaropgave en zij bepalen dan of hij inkomstenbelasting moet betalen over het verdiende deel.
Peter is dus niet per definitie illegaal bezig!

mths
16/02/10, 20:42
Goed.. om terug te komen o de vraag naar hosting...

Ik raad je aan iemand te zoeken die de websites voor je gaat maken. Je vraagt om hosting, maar geeft aan dat je een leek bent op dit gebied. De vraag naar 'asp' of 'php' is dan ook niet aan je besteedt.

Praat met een webdeveloper die verstand heeft van de technische kant van de zaak over je eisenpakket. Let op als je met een designer praat: heeft hij/zij ook verstand van 'de technische kant' van websites? Dat is lang niet altijd het geval.

Je wilt eigenlijk per definitie een cms met uitbreidingsmogelijkheden. Hier valt ook veel over te discussieren, wat, welk, open source of niet... etc.

De kosten voor het laten maken van goede websites zullen ook hoger liggen dan de kosten voor hosting. De kosten voor een shared hosting account zijn doorgaans tussen goedkoop en spotgoedkoop.

WebMeso
16/02/10, 20:52
Ik weet niet wat hij denkt te gaan verdienen per jaar maar als dit onder een bepaald bedrag blijft is hij niet belastingplichtig.
Dat klopt als een bus ja.


Echter dient hij ten aller tijde b.t.w. te heffen over de producten/diensten die hij verkoopt/verhuurt. Maar, je bent niet alstijd een zelfstandige ondernemer voor de belastingdienst!
Als je op hele kleine schaal dit werk doet dan moet hij de inkomsten opgeven bij de belastingdienst in zijn jaaropgave en zij bepalen dan of hij inkomstenbelasting moet betalen over het verdiende deel.
Klopt niet helemaal.
Onder een bepaalde omzet/winst hoef je niet persé een BTW nummer in bezit te hebben.
Zonder BTW nummer is het illegaal om btw te heffen.

kathrika
25/03/10, 15:07
-knip Janneman + ban-

NibeP
25/03/10, 22:59
KvK Nummer is er.
Van BTW kan je worden vrijgesteld.

Triloxigen
25/03/10, 23:24
Maar daar zal een IT bedrijf niet onder vallen

marsipulami
25/03/10, 23:26
Maar daar zal een IT bedrijf niet onder vallen

Onder een bepaalde omzet wel, maar dat is geen vrijstelling. Dat is de kleine ondernemers regeling. ;)

Triloxigen
25/03/10, 23:57
Onder een bepaalde omzet wel, maar dat is geen vrijstelling. Dat is de kleine ondernemers regeling. ;)

Dan hoef je de btw niet af te dragen inderdaad, maar volgens mij moet je het dan nog steeds heffen.

marsipulami
26/03/10, 00:03
klopt

Spyder01
26/03/10, 00:04
Ja, heffen uiteraard wel :)

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-07.html

NibeP
28/03/10, 00:04
Maakt u geen zorgen, het komt wel goed met de belasting.

aristo
28/03/10, 11:06
KvK Nummer is er.

Goed zo Peter,

Dat is het begin.
Tip:1 Overleg met de belastingdienst. Zijn meestal aardige mensen, die je prima verder kunnen helpen. En maar graag bereid zijn je alle speciale regelingen voor beginnende bedrijven laten zien.
Tip:2 Zoek een ervaren ondernemer als coach. Die zijn er vast in de buurt. Dat voorkomt een hele hoop gedoe (en discussie) zoals hierboven.

Succes, Eef

R.Verwaal
02/04/10, 15:25
-knip Janneman-

Doe eens gek en lees de regels eens.