PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK-nr op elke pagina?



YolkNet
11/02/10, 16:29
Alweer een tijdje is het verplicht om je kvk-nr op je website te publiceren. Ik dacht dat dit op elke pagina van je website moest staan. Maar is dat ook zo? Bij een klant zag ik dat diegene het op zijn contact-pagina heeft gezet. Is dat voldoende?

Ik kwam deze zin tegen: "Als uw onderneming een eigen website heeft, dan moet op die website altijd het KvK-nummer staan."
hieruit lijkt het of een vermelding ergens op je website (zoals een contact-pagina) voldoende zou zijn.

WebMeso
11/02/10, 16:32
Dat zou voldoende moeten zijn ja. Het moet gewoon vindbaar en zichtbaar zijn op de website. Op elke pagina is een beetje overdreven naar mijn mening en vele bedrijven houden zich hier niet aan.

Officieel moet volgens mij bij elke vorm van contact alle bedrijfsgegevens benoemd worden. In een email bijvoorbeeld moet je officieel dus elke keer het kvk nummer erbij zetten naast de andere gegevens. Vele bedrijven houden zich hier niet aan.

Hier de officieele regels:
http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/belastingen_en_administratie/bedrijfscorrespondentie/?refererAliasStat=correspondentie&Postcode=
@ Thomas.R er staat niet bij dat het op elke pagina op de website moet staan.
Als je dus uitsluitsel wilt, kan je het beste de kvk zelf bellen.

YolkNet
11/02/10, 16:37
Hmm, daar heb je wel een punt ja

Thomas.R
11/02/10, 16:44
Webmeso weet je dat wel 100% zeker?

Eind 2008 heb ik mijn website laten keuren door ICTRecht. Men kwam met het volgende:

"Je hebt nog niet alle algemene informatieplichten voldaan. Op alle pagina's dient je bedrijfsnaam, vestigingsadres, KvK- en BTW-nummers te staan, liefst met verwijzing naar de contactpagina."

Dus sindsdien staat er op alle pagina's onze gegevens. Om eerlijk te zijn ga ik af op het antwoord van ICTRecht.

24x7group
11/02/10, 17:36
Als die op 1 pagina staat zal het wel voldoende zijn zeker? Waarom zou die op elke pagina moeten staan, slaat nergens op.

Phu
11/02/10, 17:39
Als die op 1 pagina staat zal het wel voldoende zijn zeker? Waarom zou die op elke pagina moeten staan, slaat nergens op.

Maak je toch een footer met kvk nummer erin ? (nog beter een clickable link naar je kvk gegevens)
zie er niet zo een groot probleem van in en hoevaak gaat de prospect of klant nou
direct naar de kamer van koophandel toe om te kijken.

YolkNet
11/02/10, 17:47
Dat is het probleem ook niet Phu. Ik vroeg me alleen af in hoeverre het KvK wettelijk verplicht op je site moet staan: 1 keer ergens vermelden, of op elke pagina

Marin
11/02/10, 17:53
Eind 2008 heb ik mijn website laten keuren door ICTRecht. Men kwam met het volgende:

.

Ik heb die goedkeuring ook, en niet op elke pagina staat het vermeld.

Geert-Jan
11/02/10, 17:59
Ik heb die goedkeuring ook, en niet op elke pagina staat het vermeld.

Marin,
wat houdt die keuring nou 'exact' in, want volgens de info heb jij die keuring niet meer...
Is dat eenmalig, terugkerend, periodiek, of.....

Marin
11/02/10, 18:16
Marin,
wat houdt die keuring nou 'exact' in, want volgens de info heb jij die keuring niet meer...
Is dat eenmalig, terugkerend, periodiek, of.....

Volgens welke info dan? As far as I can see is hij toch echt nog tot oktober geldig (http://ictrecht.nl/ict_recht_keurmerk/keurmerk/digistate). Keuring is per jaar of totdat ik belangrijke wijzigingen doe in mijn informatieplicht, bestelprocedure/formulieren etc.

Yourwebhoster
11/02/10, 19:45
Ik kreeg bij de KVK te horen dat dit op elke pagina moet staan en bij elke uitgaande e-mail. Dat KVK nummer op elke pagina wist ik al, elke e-mail was nieuw voor mij.

Phu
11/02/10, 19:55
Ik kreeg bij de KVK te horen dat dit op elke pagina moet staan en bij elke uitgaande e-mail. Dat KVK nummer op elke pagina wist ik al, elke e-mail was nieuw voor mij.

Email was al langer bekend.
Elke pagina vind ik wel kansloos, maargoed zal het eens even aanpassen dmv include .

Keuringen van een of andere ICTrecht al helemaal, dit is een keuring van een bedrijf.
niet eens van een nationaal goedgekeurde instituut ofzo.

Marin
11/02/10, 22:58
Keuringen van een of andere ICTrecht al helemaal, dit is een keuring van een bedrijf.
niet eens van een nationaal goedgekeurde instituut ofzo.

Dat is waar, maar dat zijn heel veel keurmerken. Toch geven (sommige) de klant vertrouwen. Wij geven altijd al ons juridisch werk aan ICTRecht. Wegens deze onderlinge goede relatie hebben zij ons ook gekeurd. Of de klant er wat in ziet? Geen idee. Maar we voldoen wel aan onze informatieplicht.

Dat van de kckwas mij niet bekend, maar ik zal het moren toevoegen.

Wido
11/02/10, 23:14
Webmeso weet je dat wel 100% zeker?

Eind 2008 heb ik mijn website laten keuren door ICTRecht. Men kwam met het volgende:

"Je hebt nog niet alle algemene informatieplichten voldaan. Op alle pagina's dient je bedrijfsnaam, vestigingsadres, KvK- en BTW-nummers te staan, liefst met verwijzing naar de contactpagina."

Dus sindsdien staat er op alle pagina's onze gegevens. Om eerlijk te zijn ga ik af op het antwoord van ICTRecht.Kan toch wel zeggen dat ik het de reinste onzin vindt om op elke pagina die informatie te noemen.

Een duidelijke contact pagina is meer dan voldoende, zolang die pagina maar overal te vinden is lijkt mij dat voldoende.

Welke ambtenaar verzint zulke onzin?

YolkNet
12/02/10, 09:58
Ok, dus toch op elke pagina je Kvk vermelden.
Raar dat daar kennelijk zoveel misverstand over bestaat.


Welke ambtenaar verzint zulke onzin?
Dat is een nieuwe topic. Zijn veel mensen die daar voor in aanmerking kunnen komen hehe :D

Magus
12/02/10, 10:06
ik denk dat een heel duidelijke link naar een pagina met bedrijfsgegevens ook voldoet ;)

Yourwebhoster
12/02/10, 10:26
ik denk dat een heel duidelijke link naar een pagina met bedrijfsgegevens ook voldoet ;)
Geen idee, maar hoeveel moeite is het dan om een KVK nummer in de footer neer te zetten vraag ik mij af:)

Phu
12/02/10, 20:12
Geen idee, maar hoeveel moeite is het dan om een KVK nummer in de footer neer te zetten vraag ik mij af:)

Is geen moeite hoor ;)
wij hadden hem op meerdere domeinen in footer met een clickable link naar contact
maar nu gewoon footer gewijzigd naar overal kvk + clickable link

1 nadeel de amateur website van de kvk is in de avond gesloten 0.00 tot 6.00.
kreeg dus van een klant dat de link niet werkte :(

Yourwebhoster
12/02/10, 20:17
Is geen moeite hoor ;)
wij hadden hem op meerdere domeinen in footer met een clickable link naar contact
maar nu gewoon footer gewijzigd naar overal kvk + clickable link

1 nadeel de amateur website van de kvk is in de avond gesloten 0.00 tot 6.00.
kreeg dus van een klant dat de link niet werkte :(
Je kan eventueel PHP laten uitrekenen hoe laat het is, als het gesloten is dan laat je zelf een foutmelding zien. Of een javascript pop-upje met de waarschuwing dat het gesloten kan zijn.

ICTRecht
12/02/10, 21:04
Volgens de wet moeten de volgende gegevens gemakkelijk, rechtstreeks en permanent op een website toegankelijk zijn:

- naam van het bedrijf;
- adres van vestiging (geen postbus);
- KvK / BTW-nummer;
- e-mailadres / telefoonnummer.

Maar wat is gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk?

Als je de bovenstaande gegevens in de footer van de website opneemt, dan zit je sowieso goed. Uit een paar recente besluiten van de Consumentenautoriteit valt op te maken dat het vermelden van de gegevens op een contactpagina ook voldoende is. Wel is het belangrijk dat de contactpagina vanaf iedere pagina op de website raadpleegbaar is.

VinceSTM
13/02/10, 10:09
Ik wíst dat ik iets vergeten was op onze nieuwe website :P

Inboxed
25/03/10, 13:44
onderin footer dan maar ...