PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitnodiging ENUM-kennisbijeenkomst



SIDN
09/02/10, 14:00
SIDN en ISOC NL organiseren op dinsdag 2 maart 2010 in Utrecht de kennisbijeenkomst ENUM Business Opportunities. Deze bijeenkomst is gericht op ENUM-ontwikkelaars en geïnteresseerden. Wij nodigen iedereen uit die een bijdrage aan de discussie over ENUM business opportunities kan leveren. Met dit evenement willen we een platform bieden voor iedereen die betrokken is bij ENUM-gerelateerde business development om informatie uit te wisselen en ideeën te genereren, evenals gelegenheid bieden om te netwerken. Gedurende een halve dag worden verschillende ENUM business cases gepresenteerd en relevante achtergrond- en marktinformatie over ENUM gegeven. Sprekers zijn SIDN, ISOC NL, Nominet (UK), Instra Corporation (AUS), DigiNotar en Numiq. De presentaties worden in het Engels gehouden, om een zo breed mogelijke deelname te bevorderen. Locatie ENUM event Het evenement wordt gehouden in Meeting Plaza in Utrecht. Deelname ENUM event ENUM-ontwikkelaars en geïnteresseerden in ENUM-technologie kunnen deelnemen aan deze bijeenkomst door te registreren via www.enumevents.nl. Hier vindt u ook het volledige programma en de routebeschrijving. ENUM-onderzoek Van 2 t/m 22 februari wordt voor ENUM een onderzoek naar het gebruik van en ervaringen met ENUM en gerelateerde communicatiemiddelen uitgevoerd. De resultaten van dit onderzoek worden tijdens de kennisbijeenkomst op 2 maart bekend gemaakt. Contact Heeft u vragen over deze ENUM-kennisbijeenkomst? Mail dan naar info@enum.nl of bel met onze afdeling Registratie & Service via +31 (0)26 352 55 55 (optie 3).

Meer... (http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,6256)

Dreas
11/02/10, 15:07
Ik ontving ook de uitnodiging (heb een prive ENUM registratie, maar nooit iets mee gedaan verder). Gaan er veel hosters naar deze bijeenkomst of geloven jullie het wel?

phreak
11/02/10, 17:01
Ik heb nog nooit iets in ENUM gezien, eerlijk gezegd..

24x7group
11/02/10, 17:34
Ik heb nog nooit iets in ENUM gezien, eerlijk gezegd..

Ook het eerste wat ik er van hoor :D

Ber|Art
11/02/10, 17:36
Ik zie het nu voorlopig ook nog niet echt, mss dat iemand dit eens kan uitleggen?

Dreas
11/02/10, 17:53
Ik zie het nu voorlopig ook nog niet echt, mss dat iemand dit eens kan uitleggen?

Het idee is vrij simpel .. 1 nummer waarmee je op al je devices bereikbaar bent. Een goed concept lijkt me, alleen nog weinig draagvlak. En dat is een beetje een circeltje want zolang niemand het gebruikt is er ook weinig interesse vanuit de markt om het te ondersteunen.

Toch zouden wij als "nerds" de early-adopters moeten zijn voor dit soort zaken ;) Of spreek ik dan alleen voor mezelf? :P

Ber|Art
11/02/10, 17:56
Het idee is ook wel goed maar als de praktijk er niets mee doet is het snel over.... wordt dit al ondersteund door de devices?

Dreas
11/02/10, 17:58
Het idee is ook wel goed maar als de praktijk er niets mee doet is het snel over.... wordt dit al ondersteund door de devices?

Voor mijn mobiel wel ;) http://code.google.com/p/enumdroid/

WH-Tim
12/02/10, 00:30
@Dreas, ik heb me aangemeld maar weet nog niet of ik ga. Laten we contact houden, al woon je nu in Amsterdam???

Randy
12/02/10, 09:10
Hoe staat het inmiddels met de (killer) app's die ENUM wat meer bruikbaar maken?

Magus
12/02/10, 10:07
dat enum concept werd een paar jaar geleden groots aangekondigd, dat zou de hele bestaande domeinnaam/telefoonnummer/whatever zou gaan vervangen. Tot zover de theorie, het is niet echt gebeurd tot nu toe.

Michiel Henneke
12/02/10, 12:14
ENUM is in de basis een protocol dat doorverwijzingen in DNS mogelijk maakt. waarbij het telefoonnummer wordt gebruikt als centraal verwijspunt. Over de cases ervoor zijn verschillende ideeen, waarvan er enkele ook op 2 maart gepresenteerd worden (zie de agenda).

Michiel