PDA

Bekijk Volledige Versie : webhosting gezocht, 120gb+ bandwidth per maand



thebourne92
08/02/10, 20:06
Ik heb een website gehost, maar op de host die ik nu heb is hij op de piekuren ongelooflijk sloom. Vorige maand is er 124.53 Gig bandwidth gebruikt, maand daarvoor 111.78 Gig. De site groeit dus hard.

Wat zou een goede hosting zijn voor de site?. staan geen downloads op. alleen een forum.

marsipulami
08/02/10, 20:13
Uhm, ik zou zeggen doe een aanvraag in het aanbiedingen gezocht forum: http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

Het zijn hier allemaal hosters, dus suggesties zal je niet echt krijgen. Dan hebben we wel meer informatie nodig als je nu geeft

Piwi-Web
08/02/10, 20:18
Ik denk dat je best eens kan kijken naar een managed VPS of misschien al een dedicated server maar zoals marsipulami al zegt hebben we meer informatie nodig om je een goed advies te geven of, indien gewenst, in het juiste forum een aanbieding te doen.

Yourwebhoster
08/02/10, 20:30
Afhankelijk van wat de groei percentage gemiddeld is, kunnen wij je een advies/aanbieding doen. Nuttige punten:
- Wat voor een website is het; forum etc??
- Wat voor software word gebruikt?
- Hoeveel bezoekers zijn tegelijk online (gemiddeld/pieken)

Verder belangrijke punten:
- Hoeveel MB ruimte
- Hoeveel dataverkeer
- evt meer eisen.

Bakker ICT
08/02/10, 20:31
Als ik zie dat je 120 GB met een forum verstookt, is het wel handig als je aangeeft hoeveel hits / bezoekers je hebt, plus welk forum software of eigen software. Dan kan de host beslissen of het handig is om dat op een VPS platform / server te hebben of dat een dedicated oplossing beter is. Anders krijg je wederom weer dat het traag wordt.

thebourne92
09/02/10, 19:52
diskspace +-300
Eigen software, forum/nieuwsysteem
Gemiddeld 5000 bezoekers per dag, weekend soms 10000
gemiddeld 30000 pageviews, Weekend 45000
database is op dit moment 150mb groot

Yourwebhoster
09/02/10, 19:55
Neem aan MB?

Als je in het advertentie forum een verzoek plaatst kunnen we je aan een aanbieding helpen;)

Piwi-Web
09/02/10, 19:57
en hoe databaseintensief is je eigen systeem? Werkt het met cache etc.?

Lite-On
09/02/10, 21:38
Is wellicht bekent op welke hardware momenteel je website draait? Ik neem aan op een shared platform?

Zoals Pim al vertelde kan een website zeer database intensief zijn, in veel gevallen wordt een groot deel gecached om te performance te verbeteren.

Cybafish
10/02/10, 13:08
Het is ook vaak een probleem in de scripting. Ik zie dat je de software zelf hebt gemaakt. Weet je zeker dat je goed gebruik maakt van indexes, caching en je scripts de mysql verbindingen ook weer droppen zodra de query is uitgevoerd?

oehTie
10/02/10, 14:18
wellicht ook een optie om de databaseserver te splitsen van de webserver, dan ben je al veel verder qua performance. Een vps + dedicated, of 2 dedicateds zou misschien beter zijn.

Mark17
11/02/10, 12:41
Persoonlijk zou ik 2 degelijke VPSen aanraden. Beiden managed met degelijke SLA en je hebt er geen omkijken naar. Dit is natuurlijk wel weer afhankelijk van hoe acceptabel downtime is (als vrij grote downtime acceptabel is is een minder goede SLA weer mogelijk).