PDA

Bekijk Volledige Versie : Evaluatieformulier gezocht (ISO 9001)



systemdeveloper
08/02/10, 11:31
Zijn hier toevallig bedrijven die voor hun (IT) medewerkers (zoals programmeurs en systeembeheerders), evaluatie- of interne audit formulieren gebruiken?
Bij voorkeur iets dat ook geschikt is in aanloop naar een ISO 9001 certificering en me daar een voorbeeld van kunnen leveren?

wonko
08/02/10, 14:24
je audits zijn gebasseerd op je procedures in een ISO-9001-omgeving; er zijn geen officiƫle formulieren.

Apoc
08/02/10, 14:37
Ik zou eens kijken naar SAS70 (http://www.sas70.com/faq/faq1.htm)

Is de SAS tegenhanger van de ISO9001 certificering. Ik zou sowieso de overweging maken om uit te zoeken wat nuttiger is voor je afnemers.

Ik weet niet of je hierop gebaseerd meer informatie kunt vinden, maar misschien dat het helpt. Als je meer info vindt (zelf even geen tijd om te zoeken), post het gerust :)

systemdeveloper
08/02/10, 14:40
je audits zijn gebasseerd op je procedures in een ISO-9001-omgeving; er zijn geen officiƫle formulieren.
Nee, dat snap ik wel, maar ik was eens benieuwd naar wat een beetje gangbaar was of gebruikt werd.
Ik heb nu de nodige forms die me wel een goed beeld geven over het functioneren van een medewerker of hoe een project verlopen is (al gebruik ik ze niet consequent) maar dat is niet direct certificerings materiaal. Voor een paar 100 euro heb ik die info pakketjes voor de certificering wel gezien, maar ik ben nu alleen nog aan het kijken of dat wel een rendabele toevoeging zou zijn voor de toko.

systemdeveloper
08/02/10, 14:44
Ik zou eens kijken naar SAS70 (http://www.sas70.com/faq/faq1.htm)

Is de SAS tegenhanger van de ISO9001 certificering. Ik zou sowieso de overweging maken om uit te zoeken wat nuttiger is voor je afnemers.

Ik weet niet of je hierop gebaseerd meer informatie kunt vinden, maar misschien dat het helpt. Als je meer info vindt (zelf even geen tijd om te zoeken), post het gerust :)
Hier ben ik idd ook al een beetje naar aan het kijken, thx.

nugget
08/02/10, 14:56
SAS70 laat toch vooral zien dat je financieel in controll bent?

ik dacht dat de genoemde ISO een algemene kwaliteitsstandaard was/is?

Apoc
08/02/10, 15:05
Check anders de link even die ik postte ;)


SAS 70 is an auditing standard designed to enable an independent auditor to evaluate and issue an opinion on a service organization's control

Er wordt onderaan die pagina ook een vergelijking gemaakt met ISO.

nugget
08/02/10, 15:15
;) sorry he

ik weet dat we hem hier op het werk implementeren om "financial control" aan te tonen. :) Type 1 is binnen :p geloof over een tijdje type 2 :)

frankske
08/02/10, 16:11
Nee, dat snap ik wel, maar ik was eens benieuwd naar wat een beetje gangbaar was of gebruikt werd.
Ik heb nu de nodige forms die me wel een goed beeld geven over het functioneren van een medewerker of hoe een project verlopen is (al gebruik ik ze niet consequent) maar dat is niet direct certificerings materiaal. Voor een paar 100 euro heb ik die info pakketjes voor de certificering wel gezien, maar ik ben nu alleen nog aan het kijken of dat wel een rendabele toevoeging zou zijn voor de toko.

Een tip: je iso-9001 certificatie valt of staat met een goede begeleiding. Ja, theoretisch kan je dat zelf doen, maar die paar 1000 eur dat een goed begeleidingskantoor je kost, is goud waard!

Frank van Openminds - ISO9001 certified

kkraaijeveld
17/08/10, 18:35
-knip Janneman-
Dat noemen wij ongeneerd spammen, en dan ook nog eens bij je eerste post.
Bij deze 10 punten, de volgende is een ban.

EricV
18/08/10, 16:03
De standaard voorbeeld formulieren kunnen handig zijn om je eigen formulieren te toetsen op volledigheid. Ik adviseer om eerst je processen in kaart te brengen, de meet-/controlemomenten aan te geven met de parameters waarop getoets wordt. Op basis hiervan pas je zo nodig je proces aan en maak je formulieren.

Als je eerst naar de standaard formulieren gaat kijken dan krijg je een formulier die niet aansluit bij je bedrijfsproces of je verandert je bedrijfsproces in iets dat niet werkt of binnen de cultuur past.