PDA

Bekijk Volledige Versie : Website gekopieerd



Derek-Jan
08/02/10, 11:43
De website www.habbos.nl (http://www.habbos.nl) is van mij.

Nu kwam ik via mijn analytics op www.habbohit.nl (http://www.habbohit.nl) (iemand had op mijn bedrijfslink geklikt...)

Behoeft verder geen toelichting denk ik.

Kan iemand van jullie eens kijken voor mij wie de eigenaar is? Bvd!

Triloxigen
08/02/10, 11:56
De 2e link is heel traag hier.

http://whois.domain-registry.nl/whois?domain=habbohit.nl&lang=NL

stk
08/02/10, 11:58
Kun je ook ff checken op www.sidn.nl

Derek-Jan
08/02/10, 12:05
Ik heb gekeken bij transip maar daar krijg ik geen naw gegevens meer. Maar een sidn deelnemer kan dit nog wel zien vandaar mijn vraag.

Het lek zit waarschijnlijk bij één van de jongens die de site beheren.

@triloxigen, dank maar denk dat dit de naam van een medewerker van de provider is?

Indien zo is die in theorie verantwoordelijk toch? Weet iemand of die soms hier meelezen?

Triloxigen
08/02/10, 12:07
Ze zijn in ieder geval je eerste aanspreekpunt en in eerste instantie verantwoordelijk ja.
Maar meer dan vrage nof ze het eraf halen kun je ook niet doen..

Mikey
08/02/10, 12:16
http://whois.domain-registry.nl/whois?domain=webhostnow.nl&lang=NL

Cybafish
08/02/10, 12:18
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deelnemers na het afschermen van de NAW gegevens alsnog NAW gegevens verstrekken aan derden.

Je hebt iig de houder en diens e-mailadres.

Kijk ook eens hier http://www.ispgids.com/gegevens/webhostnow . Google doet een hoop. Webhostnow staat overigens niet ingeschreven bij de KvK, oehlala ;)

Derek-Jan
08/02/10, 12:31
Geachte,

Wij hebben geconstateerd dat de eigenaar van de domeinnaam habbohit.nl door het gebruik van de huidige inhoud onze rechten schendt.

Derhalve verzoeken wij u vriendelijk de naam en adresgegevens van de domeinnaamhouder aan ons bekend te maken en de content te verwijderen of de website offline te halen.

Ter verificatie kunt u kijken op www.habbos.nl waarvan wij eigenaar zijn en waarover wij de volledige rechten hebben.

Indien u niet aan onze verzoeken voldoet voelen wij ons genoodzaakt rechtsmaatregelen te nemen, waarbij aanspraak gemaakt zal worden op alle door ons te maken (buiten)gerechtelijke kosten. Het recht op schadevergoeding behouden wij ons voor.

In afwachting van uw reactie verblijf ik, onder voorbehoud van rechten en weren.

Met vriendelijke groet,

DJC Franse


Na een bezoekje op de site van de hoster heb ik het vermoeden dat het dezelfde gasten zijn. In ieder geval geen professionele hoster. Een aangetekend schrijven en eventueel huisbezoek doet soms wonderen bij 16 jarigen.

Derek-Jan
08/02/10, 12:36
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deelnemers na het afschermen van de NAW gegevens alsnog NAW gegevens verstrekken aan derden.

Het was een vriendelijk verzoek en het mag duidelijk zijn dat ik in mijn recht sta.

Marin
08/02/10, 12:47
Deze "hoster" zal geen NTD procedure hebben vermoed ik ;)

Luana IS
08/02/10, 13:57
De kopieerder heeft in ieder geval een hogere pr dan de originele site. Dan moet de site toch al een tijdje bestaan.

Derek-Jan
08/02/10, 14:24
Dan moet de site toch al een tijdje bestaan.

Geen idee, ken de naam verder niet maar de site staat er nog maar 2 dagen op vermoed ik. De layout van ons is nog maar een paar weken terug aangepast dus het is een recente kopie.

Het lullige van alles is dat het mijn stats beinvloed, mijn analytics code staat er nog in, mijn banners komen erop etc. Iemand heeft mijn hele site van de server gedownload en 1op1 geplaatst.

Ik weet natuurlijk wie er allemaal ftp-toegang hebben maar om er achter te komen wie de schuldige is heb ik toch wat gegevens nodig.

Het risico van werken met kinderen is dat ze niet helemaal snappen (of niet willen snappen) wat de gevolgen kunnen zijn van hun handelen.

Triloxigen
08/02/10, 14:32
Waarom denk je dat het via ftp gebeurt is, adsense codes staan gewoon in de html.

Marin
08/02/10, 14:35
Waarom denk je dat het via ftp gebeurt is, adsense codes staan gewoon in de html.

mjah maar ik denk hier wel dat echt de complete site is gedownload en elders weer geupload.

Derek-Jan
08/02/10, 14:44
Waarom denk je dat het via ftp gebeurt is, adsense codes staan gewoon in de html.

Het is niet alleen de layout die er op staat, het is gewoon de hele site.

Ze hebben de database wel leeggehaald want het forum en de ledenlijst is leeg. Maar ze hebben op die manier ook even een bestand van 8000 werkende mailadressen.

Mijn site heeft tussen de 500 tot 1000 uniek per dag dus je begrijpt dat hier een behoorlijke waarde in zit.

Keizer
08/02/10, 14:47
Ik zou dit topic laten sluiten en met een jurist om tafel gaan om meneer P Bin (als je hem kan vinden) eens een aangetekende brief te sturen.

Zolang jij kan aantonen dat alles van jou is heb je die gekopieerde site zo offline.

Derek-Jan
08/02/10, 14:52
Maarten, aantonen is geen probleem, ik heb overal fakturen van.

Offline halen lijkt me ook niet zo'n probleem. Maar wat er verder met de data gebeurt is natuurlijk niet te controleren. En ik wil graag weten wie er achter zit zodat ik in iedergeval de rotte appel eruit kan trappen.

Kan ik via de logs terug vinden met welk ftp account dit er af gehaald is ?

Keizer
08/02/10, 14:57
Je kan meestal tot 5 dagen terug kijken in de proftpd logs, dus als het langer geleden gebeurd is wordt dit lastig om na te gaan.

Marin
08/02/10, 14:59
En ik wil graag weten wie er achter zit zodat ik in iedergeval de rotte appel eruit kan trappen.

Dat wordt zonder een rechter lastig. De normale weg zou zijn om het via de hoster te spelen, en de NTD procedure volgen. Maar aangezien dit geen ingeschreven hoster is zal dat lastig zijn.


Kan ik via de logs terug vinden met welk ftp account dit er af gehaald is ?

Ongetwijfeld.

Triloxigen
08/02/10, 14:59
Maarten, aantonen is geen probleem, ik heb overal fakturen van.

Offline halen lijkt me ook niet zo'n probleem. Maar wat er verder met de data gebeurt is natuurlijk niet te controleren. En ik wil graag weten wie er achter zit zodat ik in iedergeval de rotte appel eruit kan trappen.

Kan ik via de logs terug vinden met welk ftp account dit er af gehaald is ?

Maar wat wil je aantonen, de facturen zeggen natuurlijk niet hoe het er uit zag bijvoorbeeld.
Echter heb ik even gekeken en deformulieren lijklen functioneel te zijn wat inderdaad erop wijst dat het via FTP is binnen gehaald.

Voor de FTP logs kun je beter even contact opnemen met je hoster, niet iedereen bied het aan of kan ver genoeg terugzoeken.

Offline halen zal denk ik best lastig worden, want wat als de hoster niet mee wil werken wat wil je er aan doen>?

Derek-Jan
08/02/10, 15:26
Voor de FTP logs kun je beter even contact opnemen met je hoster, niet iedereen bied het aan of kan ver genoeg terugzoeken.

Staat op m'n eigen server, weet alleen niet waar ik moet zoeken.


Maar wat wil je aantonen, de facturen zeggen natuurlijk niet hoe het er uit zag bijvoorbeeld.

Nou als je goed kijkt zie je dat zelfs mijn bedrijfsnaam nog in de footer staat. Forum is custom-made voor mij gemaakt. Her en der zit er code in die naar een heel andere site van mij verwijst. Genoeg punten om aan te tonen dat het gewoon gestolen is.


Offline halen zal denk ik best lastig worden, want wat als de hoster niet mee wil werken wat wil je er aan doen

Met een beetje creativiteit komen we een heel eind.

Maar goed, ik moet er nu achter zien te komen via welk ftp account het er af gehaald is. Dan kan ik die persoon in ieder geval de toegang tot de site ontzeggen. Alle ftp is inmiddels al geblokkeerd en voor de zekerheid nog even een backup van alles genomen.

En dan wil ik gewoon dat die site er af gaat. En dan zien we wel eens verder afhankelijk van mijn ochtendhumeur. Kan wel gaan roepen dat ik iemand door een at van z'n bed laat halen maar we moeten gewoon realistisch blijven natuurlijk.

Edit; heb deze hoster even gebeld : voicemail. Zit waarschijnlijk nog in de klas.... (aan z'n stem en tekst te horen 16jr.)

Derek-Jan
08/02/10, 18:22
Zojuist een kort maar duidelijk gesprek gehad net de 'hoster'.

Site is inmiddels offline.

NibeP
08/02/10, 18:33
Onze klant is geblokkeerd en ontvangt binnenkort meer informatie.
Habbos.nl ontvangt zo snel mogelijk de gegevens van onze klant zodat hun dit verder kunnen afhandelen.

VinceSTM
08/02/10, 18:40
Onze klant is geblokkeerd en ontvangt binnenkort meer informatie.
Habbos.nl ontvangt zo snel mogelijk de gegevens van onze klant zodat hun dit verder kunnen afhandelen.

Mag dat zomaar, de gegevens van je klant(en) vrijgeven?

ResellerHosting
08/02/10, 18:48
Habbo is een geregistreerde merk.
http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markID=1437623&markNumberType=EUR&markNumber=2440097

Habbo hotel treed op tegen inbreuken op haar merk, ook tegen partijen die met gehackte software van hun site.

NibeP
08/02/10, 19:09
Nee, dat mag inderdaad niet.
Ik verstuur alleen de gegevens van Habbos.nl naar mijn klant.
Dan zoeken ze het verder maar uit.

Habbo is iets anders, ResellerHosting.

NibeP
08/02/10, 19:33
Mijn klant heeft alle files eerder verwijderd, maar ik heb nog backups van vannacht waarin ik kan zien dat het van habbos.nl is.

Dit omdat een naam van een bestand habbos_database.sql het duidelijk maakt.
Er zit ook nog een psd bestand in waar mee kan aangetoond worden dat dit van habbos.nl is.

Derek-Jan
08/02/10, 19:48
Mijn klant heeft alle files eerder verwijderd, maar ik heb nog backups van vannacht waarin ik kan zien dat het van habbos.nl is.

Dit omdat een naam van een bestand habbos_database.sql het duidelijk maakt.
Er zit ook nog een psd bestand in waar mee kan aangetoond worden dat dit van habbos.nl is.

Bedankt voor deze info, dat is erg bruikbaar!

Wat het merk Habbo Hotel betreft, wij zijn officieel erkend fansite en hebben toestemming van de merkrechthouder om de naam en afbeeldingen te gebruiken. Hiervoor moeten wij wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Dit voorval is dus ook gemeld bij Habbo.

Verder kan het natuurlijk niet dat er zomaar een hele database gekopieerd word, er is dan ook vanmiddag nog aangifte gedaan bij de Politie. Ik weet dat er heel veel stappen zitten tussen een aangifte en een veroordeling maar er mag best een signaal afgegeven worden dat dit niet getolereerd word.

DutchTSE
08/02/10, 20:59
Ik weet dat er heel veel stappen zitten tussen een aangifte en een veroordeling maar er mag best een signaal afgegeven worden dat dit niet getolereerd word.
Om teleurstelling te voorkomen: ga er maar vanuit dat je er niets meer van hoort ;)

Marin
08/02/10, 21:07
Mag dat zomaar, de gegevens van je klant(en) vrijgeven?

Wel als er een officiële NTD procedure is gevolgd ;)

Mikey
08/02/10, 21:22
Nee, dat mag inderdaad niet.
Ik verstuur alleen de gegevens van Habbos.nl naar mijn klant.
Dan zoeken ze het verder maar uit.

Habbo is iets anders, ResellerHosting.

Heel vreemd......


Habbos.nl ontvangt zo snel mogelijk de gegevens van onze klant zodat hun dit verder kunnen afhandelen.

Triloxigen
08/02/10, 21:23
Habbo is een geregistreerde merk.
http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markID=1437623&markNumberType=EUR&markNumber=2440097

Habbo hotel treed op tegen inbreuken op haar merk, ook tegen partijen die met gehackte software van hun site.

Maar het merk is niet altijd zorgwekkend, er zijn duizen habbo fansites. Denk je echt dat die problemen krijgen?
Je zou dan niet eens een Habbo hyve mogen aanmaken, dergelijke websites weten ook we goed dat ze het van dat soort werving moeten hebben ;)

Maar goed, offtopic van het onderwerp.

NibeP
08/02/10, 22:53
Heel vreemd......

Foutje, kon me post niet meer bewerken.

pid
10/02/10, 12:22
Ik vind het vrij merkwaardig dat "Peter Bin" de gegevens van de klant doorstuurd aan de gedupeerde hier.

Je kan de website afsluiten, en wellicht (indien de rechten ervoor zijn) de domeinen overnemen, echter zonder een dagvaarding geven wij geen persoonsgegevens af (zelfs niet aan de Politie).

Ik keur overigens niet goed wat de copycat hier doet!

ilnee
11/02/10, 03:21
Stukje overgeslagen?

Nee, dat mag inderdaad niet.
Ik verstuur alleen de gegevens van Habbos.nl naar mijn klant.
Dan zoeken ze het verder maar uit.

Cybafish
11/02/10, 12:13
Welke "klant", waar heeft iedereen het over?


Domain name:
habbohit.nl

Status: active

Registrant:
BIN003177-MIJNW
P Bin



Domain name:
webhostnow.nl

Status: active

Registrant:
BIN003184-MIJNW
P Bin

NibeP
12/02/10, 21:02
De domeinnamen worden geregistreerd op naam van WebhostNow zodat de gegevens van onze klanten anoniem blijven.

Ik zou trouwens graag willen weten of dit probleem inmiddels is opgelost.

BsHosting
12/02/10, 21:16
Gevaarlijk spelletje GEEN legaal bedrijf immers onbekend bij de KVK.

Domeinen van klanten horen op de klant zijn naam, staan ze op jouw naam wat wettelijk niet eens mag ben jij ook geheel verantwoordelijk.

Zullen je klanten blij mee zijn met dit soort spelletjes,


De domeinnamen worden geregistreerd op naam van WebhostNow zodat de gegevens van onze klanten anoniem blijven.

Ik zou trouwens graag willen weten of dit probleem inmiddels is opgelost.

ilnee
12/02/10, 21:37
Domeinen van klanten horen op de klant zijn naam, staan ze op jouw naam wat wettelijk niet eens mag
wat wettelijk niets eens mag? Kun je dat staven?

Marin
12/02/10, 21:44
Domeinen van klanten horen op de klant zijn naam, staan ze op jouw naam wat wettelijk niet eens mag

Graag even een bron naar een wetsartikeltje?

NibeP
12/02/10, 21:47
wat wettelijk niets eens mag? Kun je dat staven?

Versio doet dat ook.

BsHosting
12/02/10, 21:47
Er is bij de sidn een procedure om niet bekend te worden in de whois dat moet je aanvragen.

Dus draai het verhaal om als de illegale hoster het zo maar op zijn eigen naam zet is het ook niet toegestaan.

Ook zullen die klanten daar niet blij mee zijn immers wettelijk is het domein niet van hun, immers een overeenkomst met een illegaal bedrijf in dit soort zaken is sowieso al niet rechtsgeldig.

Maar daar kan ICT recht wel dieper op in gaan denk.

@ Digistate

Vraag het ff na bij de Sidn zou ik zeggen.
En of het nu of wel niet oogluikend toegestaan wordt er zijn al diverse discussies op wht geweest betreffende dit.


Degene die dit soort promoten zijn zelf geen haar beter.


Versio doet dat ook.


Dus als Versio voor de trein springt doe jij dat ook.

Buiten dat ik bij hun ook niet vind kunnen, als ze dat zouden doen blijven er voor jou ook nog diverse punten over waarom je al verkeerd bezig bent.

Marin
12/02/10, 21:49
@ Digistate

Vraag het ff na bij de Sidn zou ik zeggen.

Ik weet zeker dat de SIDN zal aangeven dat het niet bij wet verboden is. Tja, misschien in hun eigen voorwaarden...

Neemt overigens niet weg dat ik vind dat het niet goed is. In tegendeel. Maar als je roept dat zaken "bij wet" verboden zijn moet je ook met bronnen kunnen komen.

Volgens mij is er in de wet vrij weinig geregeld op het gebied van domeinen. Kijk, de SIDN kan natuurlijk wel ingrijpen...

NibeP
12/02/10, 21:50
Mijn klanten zijn akkoord gegaan dat ze op naam van WebhostNow zijn geregistreert.

Marin
12/02/10, 21:51
Mijn klanten zijn akkoord gegaan dat ze op naam van WebhostNow zijn geregistreert.

En wat is jouw reden om dit te doen? En bij welke "klanten" je hebt geen kvk?

NibeP
12/02/10, 21:52
Om de gegevens van mijn klanten te beschermen.

Marin
12/02/10, 21:58
Om de gegevens van mijn klanten te beschermen.

En hoe regel je dat juridisch? Wat als jouw klant illegale content op dat domein gaat gooien? En een factuur naar je klant zal er ook niet echt zijn gok ik zo...

BsHosting
12/02/10, 21:58
MAW jij bent voor alles wat er op gebeurt zelf aansprakelijk op deze wijze.

Als er KP opstaat bij 1 hang jij meteen.

Daar je alles illegaal doet kom je vanzelf nog weleens voor verrassingen te staan als je zo blijft handelen.

@ Marin

Er valt juridisch niks af te schuiven daar het gewoonweg een particulier is, al die overeenkomsten zijn vernietigbaar

ilnee
12/02/10, 21:59
Vraag het ff na bij de Sidn zou ik zeggen.
Mooie boel. Wie beweert, bewijst.

In de AV voor deelnemers (http://www.sidn.nl/ace.php/p,727,5694,112133288,Algemene_voorwaarden_voor_dee lnemers_pdf) lees ik dit:
3.3. De deelnemer moet iedere persoon die hij wel rechten met betrekking tot een .nl-
domeinnaam verstrekt maar niet bij SIDN registreert als houder voor die domeinnaam (bij-
voorbeeld in de vorm vergelijkbaar met onderhuur), wijzen op het feit dat alleen houders
rechten verkrijgen ten opzichte van SIDN en dat deze partij bijvoorbeeld bij beëindiging van
de overeenkomst met de deelnemer geen rechten op die .nl-domeinnaam heeft.

NibeP
12/02/10, 22:10
We gaan voortaan de domeinnamen weer registreren op de gegevens van onze klanten.

Verder kunnen we ook weer on topic gaan. ;)

Marin
12/02/10, 22:13
We gaan voortaan de domeinnamen weer registreren op de gegevens van onze klanten.

Verder kunnen we ook weer on topic gaan. ;)

Dat beantwoord niet de vraag. Jij gaat de discussie aan door te stellen dat je het doet om de bescherming van de klant. Vervolgens krijg je wat vragen over hoe je dit (als particulier) regelt, en dan roep je maar snel "oh ja, we zullen het niet meer doen".

Als je zo makkelijk omgaat kom je er niet... Jij hebt een standpunt, verdedig dit dan ook.

En nog steeds ben ik benieuwd hoe je als particulier klanten kunt hebben en de domeinen op jouw naam zet. Durf daar dan ook antwoord op te geven als je mee discussieert op een forum. Je zult er vast overnagedacht hebben, deel dat dan ook met ons..

NibeP
12/02/10, 22:17
Dat beantwoord niet de vraag. Jij gaat de discussie aan door te stellen dat je het doet om de bescherming van de klant. Vervolgens krijg je wat vragen over hoe je dit (als particulier) regelt, en dan roep je maar snel "oh ja, we zullen het niet meer doen".

Als je zo makkelijk omgaat kom je er niet... Jij hebt een standpunt, verdedig dit dan ook.

En nog steeds ben ik benieuwd hoe je als particulier klanten kunt hebben en de domeinen op jouw naam zet. Durf daar dan ook antwoord op te geven als je mee discussieert op een forum. Je zult er vast overnagedacht hebben, deel dat dan ook met ons..

Misschien waren wij dit eerder van plan?

Marin
12/02/10, 22:29
Misschien waren wij dit eerder van plan?

En nog steeds geeft dit geen antwoord op de vraag:

- Hoe heb/had je dit juridisch geregeld als particulier... En hoe kun je klanten hebben?

Maar dat antwoord gaat ook niet meer komen vermoed ik. Denk dat iedereen dan zelf conclusies kan trekken.. Ik zal er maar over ophouden.. helaas..

NibeP
12/02/10, 22:32
En nog steeds geeft dit geen antwoord op de vraag:

- Hoe heb/had je dit juridisch geregeld als particulier... En hoe kun je klanten hebben?

Maar dat antwoord gaat ook niet meer komen vermoed ik. Denk dat iedereen dan zelf conclusies kan trekken.. Ik zal er maar over ophouden.. helaas..

Niet.

DutchTSE
12/02/10, 22:55
Versio doet dat ook.
Voordat je Versio zwart gaat lopen maken: je hebt de keuze om de domeinnaam op je eigen naam te zetten of op naam van Versio als je je eigen gegevens niet in de whois wilt. Versio verplicht je helemaal niets en achteraf op eigen naam zetten is ook geen enkel probleem.

Derek-Jan
12/02/10, 23:10
Ik zou trouwens graag willen weten of dit probleem inmiddels is opgelost.

Nee, het is nog niet opgelost en de reden daarvan is heel simpel : ik weet niet wie jouw 'klant' is. Voorlopig sta jij nog steeds te boek als diegene die hier verdacht word strafrechtelijke feiten (want dat is het) te hebben gepleegd.

Ik citeer even :


Hacking is als computervredebreuk strafbaar gesteld in artikel 138a Wetboek van Strafrecht: het opzettelijk wederrechtelijk binnendringen in een geautomatiseerd werk voor de opslag of verwerking van gegevens, of in een deel daarvan, indien:
daarbij enige beveiliging wordt doorbroken of
de toegang verwerft wordt door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.

En de schending van copyright :


Opzettelijke schending van het auteursrecht, waaronder wordt verstaan een verveelvuldiging en verspreiding zonder de vereiste voorafgaande toestemming van de maker of de eventuele rechthebbende, geldt in Nederland als een misdrijf. Ze kan zelfs met gevangenisstraf worden bestraft. Bij schending van auteursrecht kan ter vervolging bij de politie aangifte gedaan worden. In de praktijk zal zelden daadwerkelijk door het Openbaar Ministerie tot vervolging van verdachten worden overgegaan, tenzij er sprake is van grootschalige opzettelijke inbreuk. Een civiele rechtszaak is wel mogelijk: daarin kan worden verlangd dat de verveelvuldiging en verspreiding wordt gestaakt en ook kan een schadevergoeding en een eventuele winstafdracht door de inbreukpleger worden verlangd.

Als je nu domeinen gewoon registreert op naam van diegene die er verantwoordelijk voor is dan krijg je niet met dit soort problemen te maken.

En ik dacht dat ik aan de telefoon heel duidelijk ben geweest maar ik wil het hier nogmaals herhalen : of je werkt mee of je haalt nog veel meer sores over je heen.De combinatie van uitkering trekken en zwart bijverdienen word bij sommige instanties niet echt op prijs gesteld. En ben ik het niet die aan de bel trekt is er vast wel iemand anders die niet blij is met jouw werkwijze.

pid
13/02/10, 00:30
Om de gegevens van mijn klanten te beschermen.

Na dit hele topic te hebben gelezen kan ik je niets anders adviseren dan de betreffende domeinnaam gewoon op naam van je 'klant' te plaatsen.
Hier geeft men aan dat geen bedrijf hebt, waardoor het wazig word en ben benieuwd of je wettig enige rechten hebt in dit verhaal.

Want, hoe ga jij aantonen dat het je niet zelf was die site heeft gecopycat?!

Als DigiState besluit hier aangifte van te gaan doen, of zelfs verdere stappen onderneemt zullen deze altijd direct aan jou gericht zijn. Tenslotte ben JIJ de persoon waar het domein op is geregistreerd.
En dus niet aan 'je klant', omdat je blijkbaar alle medewerking weigert.

@TS: Succes, copycats zijn zeer irritant en schadend. Aanpakken is mijn mening!

Marin
13/02/10, 00:36
Als DigiState besluit hier aangifte van te gaan doen, of zelfs verdere stappen onderneemt zullen deze altijd direct aan jou gericht zijn.



@DigiState: Succes, copycats zijn zeer irritant en schadend. Aanpakken is mijn mening!


Na dit hele topic te hebben gelezen
Lees het topic dan ook echt even helemaal.. Ik ben niet de TS in dit verhaal he.. Mijn site is gelukkig niet gekopieerd. Dan had ik wel iemand aangepakt ja..

NibeP
13/02/10, 22:25
Oké kijk.
Ik heb nu geen NTD procedure gevolgd dus ik kan geen gegevens geven.
Ik geef ze pas als ik een officieel bevel heb van justitie.

Verder is het niet verplicht dat het op de naam van mij wordt geregistreert maar mag het ook op die van mijn klanten.

BsHosting
13/02/10, 22:33
Het moet op naam van je klanten simpel zat.

Bevel van justitie zal vanzelf wel komen als de fiod next week langskomt.

®on
13/02/10, 22:35
Mijn inziens hoort dit ook niet thuis binnen de NTD procedure. De NTD gedragscode is voorbehouden aan zaken die onmiskenbaar onrechtmatig zijn. Als hoster zou het voor mij in dit geval niet duidelijk zijn wie er gelijk heeft. Het beoordelen van bewijzen zou ik me verre van willen houden. Daar ben ik niet voor opgeleid.

NibeP
13/02/10, 23:45
Houder gegevens gewijzigd.

pid
13/02/10, 23:58
Houder gegevens gewijzigd.

Mits dit *echt* de klant gegevens zijn, een goede zet!

NibeP
14/02/10, 00:03
Mits dit *echt* de klant gegevens zijn, een goede zet!

U kunt mij vertrouwen.
Voortaan registreren we de domeinnamen alleen nog op de gegevens van onze klanten.

ilnee
14/02/10, 00:29
U kunt mij vertrouwen.
Ah, gelukkig maar.

Derek-Jan
14/02/10, 01:12
Mijn inziens hoort dit ook niet thuis binnen de NTD procedure. De NTD gedragscode is voorbehouden aan zaken die onmiskenbaar onrechtmatig zijn. Als hoster zou het voor mij in dit geval niet duidelijk zijn wie er gelijk heeft. Het beoordelen van bewijzen zou ik me verre van willen houden. Daar ben ik niet voor opgeleid.

Ron je hebt een stukje gemist, in dit geval was het wel heel erg duidelijk dat het een complete en exacte kopie was : ze hadden nog niets gewijzigd aan de site, de namen van de originele site stonden overal nog in, de headers etc waarin de naam van de site stond, zelfs mijn eigen bedrijfsnaam stond nog gewoon in de footer. Mijn eigen advertenties stonden er nog op etc etc.

Het enige wat ze gewist hadden was een gedeelte van de inhoud van de database, dus het forum en de ledenlijst was leeg.

Wat wijzigen van de domeinnaam houder betreft, de dag dat de feiten gepleegd zijn stond de site wel op naam van P.Bin

En ik ben er nog steeds hartstikke pissig over.

Spyder01
14/02/10, 01:45
U kunt mij vertrouwen.
Voortaan registreren we de domeinnamen alleen nog op de gegevens van onze klanten.

Ik vraag me af in hoevere je een 12 jarige kunt vertrouwen. Lijkt me dat je dan nog niet voldoende weet van de normen en waarden (dat wordt beter naarmate je ouder wordt). Iemand van jouw leeftijd zou mijn inziens zich ook met andere dingen bezig moeten houden.

Als je ouder was geweest had je er vast aan gedacht om de betreffende persoon een document te laten ondertekenen waarin hij / zij verklaard de eigenaar van het domein te zijn en hem te registreren op naam van de hoster. Dat had je sowieso nu de nodige ellende bespaart. Dan laat ik nog even buiten beschouwing of jij dat deed zonder te vragen of in opdracht van.

Overigens kun je niet echt spreken over klanten, zolang je geen KvK inschrijving hebt.

NibeP
14/02/10, 12:58
Wat doen jullie allemaal moeilijk?
Ik doe gewoon mijn best om Hosting bedrijfje te runnen, steek er veel moeite in en dan komt iedereen zeuren omdat ik geen KvK heb?

Ik geef niet zo maar privégegevens van mijn klanten weg.
Dat doe ik alleen als het echt moet van een advocaat of justitie of weet ik veel.

Wat er gaat gebeuren zie ik dan wel.

BsHosting
14/02/10, 13:02
Ik doe gewoon mijn best om Hosting bedrijfje te runnen, steek er veel moeite in en dan komt iedereen zeuren omdat ik geen KvK heb?

Dan moet je gewoonweg een kvk aanvragen, als dat al teveel moeite is.
Het is gewoon verboden bij de wet om dit zo te doen.

Als je liever eigenwijs blijft zul ze toch zelf eens op de blaren moeten zitten.

Of je neemt het advies ter harte en laat je inschrijven en doet het legaal.

Spyder01
14/02/10, 13:05
Wat doen jullie allemaal moeilijk?
Ik doe gewoon mijn best om Hosting bedrijfje te runnen, steek er veel moeite in en dan komt iedereen zeuren omdat ik geen KvK heb?

Ik geef niet zo maar privégegevens van mijn klanten weg.
Dat doe ik alleen als het echt moet van een advocaat of justitie of weet ik veel.

Wat er gaat gebeuren zie ik dan wel.

Verkeersregels gelden toch ook voor iedereen? En het is geen zeuren dat iedereen valt over het feit dat jij geen KvK inschrijving hebt. Als jij je als bedrijf(je) wilt profileren, dan moet je ook zorgen dat je dat volgens de regels doet.

Nu ben je geen bedrijf, je hoort dus geen klanten te hebben en je bent 12, dus steek liever je tijd in je school en vervolgopleiding.

Mikey
14/02/10, 13:07
Ik doe gewoon mijn best om Hosting bedrijfje te runnen, steek er veel moeite in en dan komt iedereen zeuren omdat ik geen KvK heb?

En geen moeite doen om die prachtige blauwe enveloppen te ontvangen. Weten papa en mama wel wat je doet ? Als jij niet snapt dat je geen zaken kan doen zonder kvk en bijhorend btw nummer, dan ben jij kiddo nummer zoveel in de rij. Spaarpotje erop inzetten dat als straks het zakgeld op is, je inzet ook voorbij is ?

Mikey
14/02/10, 13:09
Wat wijzigen van de domeinnaam houder betreft, de dag dat de feiten gepleegd zijn stond de site wel op naam van P.Bin


Neem hier eens contact over op met sidn, met dit soort grappenmakers maken ze zo korte mette mee. Domeinnaan wordt gewoon ontrokken uit het register :thumbup:

mgielissen
14/02/10, 13:30
Op de site van Peter Bin staat: KvK Nummer: Neem contact op met de helpdesk:stupid:

Er is een ander topic over KvK vermelding op een website. De boetes hierop zijn niet mals: 10.000 euro boet of een half jaar cel. Heel simpel: KvK is verplicht, heb net een Kvk check gedaan, WebhostNow is niet ingeschreven.

®on
14/02/10, 16:49
Ron je hebt een stukje gemist
Nee hoor, niets gemist. Ook dan zou er door de andere partij gezegd kunnen worden dat het een overname betreft. Maak me gek, maar daar ga ik niet tussen zitten. Wie spreekt dan de waarheid?

Derek-Jan
14/02/10, 16:59
Nee hoor, niets gemist. Ook dan zou er door de andere partij gezegd kunnen worden dat het een overname betreft. Maak me gek, maar daar ga ik niet tussen zitten. Wie spreekt dan de waarheid?

Okee, dat zou inderdaad kunnen.

Derek-Jan
14/02/10, 17:05
Wat doen jullie allemaal moeilijk?
Ik doe gewoon mijn best om Hosting bedrijfje te runnen, steek er veel moeite in en dan komt iedereen zeuren omdat ik geen KvK heb?

Ik geef niet zo maar privégegevens van mijn klanten weg.
Dat doe ik alleen als het echt moet van een advocaat of justitie of weet ik veel.

Wat er gaat gebeuren zie ik dan wel.

Heb vanmiddag 2 x de vader van Peter aan de telefoon gehad. Peter heeft open kaart gespeeld met z'n ouders en ze nemen het in ieder geval serieus op.

De 'klant' waar we hier over praten heeft blijkbaar valse contact gegevens opgegeven en ze gaan nu kijken of ze er achter kunnen komen wie het is aan de hand van bankgegevens oid.

Toch proef ik uit de opmerkingen van z'n vader dat men niet helemaal beseft wat er op internet allemaal mogelijk is en wat er op internet allemaal afspeelt.

Spyder01
14/02/10, 17:13
Toch positief dat je in ieder geval even fatsoenlijk met zijn vader hebt kunnen praten. Beter dan dat ze de bal bij jou neerleggen i.p.v. actie te nemen op wat hun zoon allemaal over zich afroept.

NibeP
14/02/10, 18:17
Derek-Jan,
Ik denk dat je voor de zekerheid beter even een mailtje naar je habbos.nl leden kan sturen dat ze hun password van jou site en habbo moeten veranderen.
Je weet maar nooit.

Ik ga in ieder geval er nu hard aan werken om zo veel mogelijk gegevens te krijgen.

Wynand
14/02/10, 18:29
Ik denk dat je voor de zekerheid beter even een mailtje naar je habbos.nl leden kan sturen dat ze hun password van jou site en habbo moeten veranderen.Zattut er clear-text in? Zou me meer zorgen maken over 8k mailadressen die rondslingeren, mja, we hebben wel'ns grotere aantallen voorbij zien komen.

Derek-Jan
14/02/10, 19:03
Zattut er clear-text in? Zou me meer zorgen maken over 8k mailadressen die rondslingeren, mja, we hebben wel'ns grotere aantallen voorbij zien komen.

De paswoorden zijn versleuteld. Nu weet ik wel dat alles te kraken is maar daar maak ik me niet al te veel zorgen om.

Er gaat nog een mail de deur uit over het hoe en wat op het moment dat ik weet welke medewerker er verantwoordelijk is voor het verlies van z'n ftp-inlog.

Het zijn in totaal meer dan 11.000 mailadressen (actief en non-actieve leden), en dat doet het meeste pijn. Nu kan men daar officieel natuurlijk niets mee, maar denk dat ze zich daar weinig van aantrekken.

Wynand
14/02/10, 19:29
Er gaat nog een mail de deur uit over het hoe en wat op het moment dat ik weet welke medewerker er verantwoordelijk is voor het verlies van z'n ftp-inlog.Gek snugger zijn deze kerels niet vaak, ze hebben ook je DB gejat, dus ofwel had je een DB backup op je FTP staan ofwel weten ze hoe one-file-database-managers phptjes werken.
Verbinding via FTP = clear text wachtwoord verzenden, een wiresharkje er tussen gooien is genoeg om dat even te zien te krijgen.

Marin
14/02/10, 21:36
Heb vanmiddag 2 x de vader van Peter aan de telefoon gehad.

Weet zijn vader ook dat kleine Peter illegaal handelt zonder KVK?

NibeP
14/02/10, 22:39
Weet zijn vader ook dat kleine Peter illegaal handelt zonder KVK?

Heel goed.

WebMeso
14/02/10, 22:51
Dan is die goed en zeer verantwoordelijk bezig.
Ach ja als er iemand vervolgd zal worden zullen het toch de ouders de ouders zijn, want die blijven eindverantwoordelijk.

NibeP
14/02/10, 23:12
Maar terug on topic weer?

Als we over WebhostNow willen praten, maak je maar een nieuw topic.

Derek-Jan
15/02/10, 00:18
Gek snugger zijn deze kerels niet vaak, ze hebben ook je DB gejat, dus ofwel had je een DB backup op je FTP staan ofwel weten ze hoe one-file-database-managers phptjes werken.
Verbinding via FTP = clear text wachtwoord verzenden, een wiresharkje er tussen gooien is genoeg om dat even te zien te krijgen.

http://www.webhostingtalk.nl/technische-vragen-van-beginners/158054-toegang-tot-phpmyadmin-beveiligen.html

En ja, ik ben een leek. Weet weinig van veel en veel van weinig.....

ResellerHosting
15/02/10, 19:08
Maar het merk is niet altijd zorgwekkend, er zijn duizen habbo fansites. Denk je echt dat die problemen krijgen?
Je zou dan niet eens een Habbo hyve mogen aanmaken, dergelijke websites weten ook we goed dat ze het van dat soort werving moeten hebben ;)

Maar goed, offtopic van het onderwerp.

Habbo treed actief op tegen Habbo look-a-like, ze hebben een incident gehad waarmee hun software op straat lag en deze doet overal de ronde.

Stuur maar een mailtje naar habbo mbt deze twee sites en ze zullen binnen een paar weken een sommatie krijgen.

Derek-Jan
15/02/10, 20:00
Stuur maar een mailtje naar habbo mbt deze twee sites en ze zullen binnen een paar weken een sommatie krijgen.

Habbos.nl is een officiële fansite van Habbo hotel. Wij hebben Habbo (sulake) dan ook direct ingelicht over deze actie.

startforum
16/02/10, 14:59
Trouwens, het rijtje onder het kopje 'Status' met HTTP / FTP etc. is gewoon een tekst in een lichtgroene kleur? Beetje misleidend?

Misschien als tip om dat eens weg te halen, danwel het ook functionerend te krijgen?

kutagh
16/02/10, 15:11
Trouwens, het rijtje onder het kopje 'Status' met HTTP / FTP etc. is gewoon een tekst in een lichtgroene kleur? Beetje misleidend?

Misschien als tip om dat eens weg te halen, danwel het ook functionerend te krijgen?

Hoezo? Er zijn scripts die de status kunnen ophalen en in XML opslaan, en dat dat via php wordt geparsed en als tekst wordt neergezet?

NibeP
16/02/10, 16:52
Trouwens, het rijtje onder het kopje 'Status' met HTTP / FTP etc. is gewoon een tekst in een lichtgroene kleur? Beetje misleidend?

Misschien als tip om dat eens weg te halen, danwel het ook functionerend te krijgen?


<?
$ip = "ip";
$port = "poort";
if (! $sock = @fsockopen($ip, $port, $num, $error, 5))
echo '<B><FONT COLOR=red>MySQL Offline</b></FONT>';
else{
echo '<B><FONT COLOR=lime>MySQL Online</b></FONT>';
fclose($sock);
}
?>
Lekker misleidend?

®on
16/02/10, 17:07
Mooi geweest. Derek-Jan en betreffende hoster hebben contact. Dat is voldoende.

Derek-Jan
26/02/10, 17:12
Vanmorgen de officiële aangifte gedaan van 'computercriminaliteit' bij de Regio Politie Zeeland. Heb 2 uur op het bureau gezeten en er is een uitgebreid procesverbaal opgesteld inclusief alle correspondentie en alle logbestanden. De rechercheur had de afgelopen dagen ook al wat onderzoek gedaan. Tevens zijn alle berichten uit deze topic daarin opgenomen. Dit ter bevestiging van alle datums en tijden.

Het pv gaat nu naar de afdeling digitale expertise die de logbestanden verder gaat onderzoeken. Als dat onderzoek afgelopen is gaat het hele verhaal naar de officier van justitie die een beslissing zal nemen over eventuele vervolging.

Omdat de vermoedelijke verdachte woonachtig is in België zal er bij een eventuele vervolging een verzoek moeten gaan naar de Procureur des Konings in België. Die dan ook nog moet beslissen of men daar aan mee werkt.

De beslissing om er iets mee te doen ligt dus niet zomaar bij de betreffende agenten.

Een hoop moeilijke woorden maar kortgezegt komt het er op neer dat ze er serieus mee bezig zijn. In iedergeval de 2 rechercheurs die onderzoek doen (en al gedaan hadden).

Ik word in ieder geval op de hoogte gesteld of er al dan niet vervolging word ingesteld en zal dit tzt hier ook nog laten weten.