PDA

Bekijk Volledige Versie : Keuze gratis webpanel



mgielissen
07/02/10, 13:26
Ik ben bezig met het opzetten van een webhosting server (resellers en clienten systeem). Voor het webpanel wil ik open source gebruiken.

Uit het verleden heb ik ervaring met Kloxo, deze is open source geworden. Deze is zeer uitgebreid en compleet met een Installatron.

Bij mijn vorige werkgever gebruikte we ISPconfig 2, een wat eenvoudiger systeem. (v3 zou wat moeilijker zijn in gebruik?)

Op het forum kwam ik nog ispCP tegen, deze moet ik nog testen.

Mijn voorkeur gaat uit naar Kloxo, maar de toekomst van dit product (en HyperVM) is wat onzeker?

Mijn voorkeurs lijstje:

1. Kloxo
2. ISPconfig 2
3. ispCP

Wat zijn jullie meningen/voorkeuren over Kloxo en evt andere producten?

Marin
07/02/10, 13:30
Kloxo kost ook geld bij unlimited domains..

Yourwebhoster
07/02/10, 16:20
Kloxo kost ook geld bij unlimited domains..
Nee, niet. Kloxo is opensource, net zoals HyperVM (hoewel dit nu twee losse projecten zijn). Zoek maar eens naar lxlabs, ligesh (dan weet je waarom).

Overigens weet ik niet of alle exploits nu al uit Kloxo zijn, houd hier dus rekening mee;)

Marin
07/02/10, 17:14
Nee, niet. Kloxo is opensource

Waarom denken mensen altijd dat Opoensource gelijk staat aan gratis?

http://lxlabs.com/store/

mgielissen
07/02/10, 17:31
Deze open source versie is wel gratis. Bij lxlabs kun je een account aanmaken en daarna unlimited licenses aan toevoegen:

License Server Information
To add a Client license, visit http://lxlabs.com/register/ to create a client account.
You do not have to pay for the License. Just add as many Servers as you need.
The License server will be obsoleted in time.

Yourwebhoster
07/02/10, 18:03
Waarom denken mensen altijd dat Opoensource gelijk staat aan gratis?

http://lxlabs.com/store/
Als jij gezocht had; dan wist je dat de eigenaar van LXlabs (waar HyperVM en Kloxo alias LXadmin van af stamt) na diverse security exploits zelfmoord gepleegd heeft. Hierna zijn deze producten in een open source project omgezet en is het gratis verkrijgbaar onder de AGPLv3 licentie. Deze twee producten zijn apart verder ontwikkeld (en ik kan het weten, heb met de bedoeling om extra features voor HyperVM te ontwikkelen deelgenomen en kreeg ipv daarvan active dev werk naar mij geschoven omdat de rest van het dev team niks deed behalve de project leider).

Nogmaals, als je het fijne wilt weten dan google je maar. Dan wist je dat ze bezig zijn met het er uit slopen van de licentie server en dat bijvb alle sites van LXlabs op eigen VPSen draaiden van Lxlabs (wat een halfjaar geleden overgezet is naar andere servers).

Als je trouwens naar lxlabs.com gaat, dan word je naar lxcenter.org verwezen. Hier vallen allebei de projecten onder, wat je van lxlabs.com gevonden hebt is met google en omdat dit nog niet aangepast is (blijkbaar).

Triloxigen
07/02/10, 18:19
Maar wat hij zegt dat mensen altijd denken dat open source gratis is klopt, dat is iets wat natuurlijk niet zo is.

Yourwebhoster
07/02/10, 18:20
Maar wat hij zegt dat mensen altijd denken dat open source gratis is klopt, dat is iets wat natuurlijk niet zo is.
Dat wel; maar in dit geval gaat het er om dat het wel zo is en blijkbaar niet gezocht is naar Lxlabs en Ligesh.

Maar goed, mens blijft mens en die maken nou eenmaal fouten :lovewht:

mgielissen
07/02/10, 18:41
Dat verhaal dat vorig jaar een grote hoster gehacked was en daarop Ligesh zichzelf opgehangen heeft, weet ik.

Nog een voorbeeld: Hans Reiser (ReiserFS) heeft zijn vrouw omgebracht. Daarop is OpenSuse overgestapt van ReiserFS naar Ext3 voor het default filesystem. Dat wil niet zeggen dat bijv ReiserFS niet goed is.

Yourwebhoster
07/02/10, 18:43
Dat verhaal dat vorig jaar een grote hoster gehacked was en daarop Ligesh zichzelf opgehangen heeft, weet ik.

Nog een voorbeeld: Hans Reiser (ReiserFS) heeft zijn vrouw omgebracht. Daarop is OpenSuse overgestapt van ReiserFS naar Ext3. Dat wil niet zeggen dat bijv ReiserFS niet goed is.
Ik heb het over de exploits die gevonden zijn, toen ik uit het project stapte waren deze nog lang niet er uit. Het was toen ongev. oktober/november.

Marin
07/02/10, 18:48
Mijn excuses, ik heb inderdaad niet verder gekeken dan de officiele site (eerste hit in google). Dat dat nog niet aangepast is zal ongetwijfeld. Maar eerlijk gezegt heb ik niet de tijd genomen om verder te kijken. Nu ik naar lxlabs.com ga zie ik inderdaad dat dit gratis is.

Sorry als ik mensen voor hun schenen heb geschopt, hoop oprecht dat iedereen nog kan slapen vannacht :D

Yourwebhoster
07/02/10, 18:52
Mijn excuses, ik heb inderdaad niet verder gekeken dan de officiele site (eerste hit in google). Dat dat nog niet aangepast is zal ongetwijfeld. Maar eerlijk gezegt heb ik niet de tijd genomen om verder te kijken. Nu ik naar lxlabs.com ga zie ik inderdaad dat dit gratis is.

Sorry als ik mensen voor hun schenen heb geschopt, hoop oprecht dat iedereen nog kan slapen vannacht :D
Hehe lig kreupel en kermend van de pijn in het ziekenhuis nu :drunk:

deamosreapos
07/05/10, 17:48
Ik gebruik kloxo als test-cpanel. Het werkt makkelijk, maar sommige opties zijn wel moeilijk te vinden. Maar overal moet ik zeggen dat het makkelijk werkt alleen de qmail kan problemen opleveren qua instellingen.

Yourwebhoster
07/05/10, 20:54
Ik gebruik kloxo als test-cpanel. Het werkt makkelijk, maar sommige opties zijn wel moeilijk te vinden. Maar overal moet ik zeggen dat het makkelijk werkt alleen de qmail kan problemen opleveren qua instellingen.
Ehmm... test-cpanel? Hoe wil je ooit kloxo met cpanel vergelijken? Kloxo heeft misschien een overeenkomstige opbouw van het layout, maar het is toch echt iets anders in vergelijking met Cpanel...

dennis0162
07/05/10, 22:48
Volgens mij bedoelt hij "Ik gebruik Kloxo als test controlpanel".

PeterT
07/05/10, 22:49
Ehmm... test-cpanel? Hoe wil je ooit kloxo met cpanel vergelijken? Kloxo heeft misschien een overeenkomstige opbouw van het layout, maar het is toch echt iets anders in vergelijking met Cpanel...

Ik denk dat 'ie in dezen bedoelt "test-controlpanel" en niet 'cPanel' het controlepaneel.

deamosreapos
08/05/10, 12:45
En hier hebben we de jackpotwinnaar :). We praten over open-source control panels. En sorrie ik was lui dus ik schreef cpanel i.p.v. controll panel

anohosting
12/05/10, 12:28
zelf gebruik ik ispcp als pannel en ben er ruimschoots tevreden over,

mgielissen
12/05/10, 13:25
zelf gebruik ik ispcp als pannel en ben er ruimschoots tevreden over,

Deze heb ik ook getest, echter ispcp gebruikt relatief veel geheugen.