PDA

Bekijk Volledige Versie : Zijn handles onafhankelijk van domeinen?



DutchTSE
07/02/10, 10:56
Misschien een beetje slecht gekozen titel, maar wist even niets beters:

In DRS5 (EPP) bestaat een domein uit een aantal contact handles en een aantal "hosts" (nameservers).

Wanneer je een bepaald contact handle update (adresgegevens wijziging bijvoorbeeld) dien je dan enkel de handle te updaten en is het daarna klaar of moeten er ook nog acties op het domein zelf uitgevoerd worden? Een domein is tenslotte gekoppeld aan de handle-id's en niet aan de gegevens binnen de handle.. DENK IK (en dat wil ik dus zeker weten).

Scheelt namelijk veel werk als je straks kunt linken naar het handle ID en niet meer per domein alle gegevens hoeft op te slaan.

ju5t
07/02/10, 11:08
Ik mag hopen van wel, maar ik kan je het antwoord niet geven :-)

DutchTSE
07/02/10, 11:17
Ik mag hopen van wel, maar ik kan je het antwoord niet geven :-)
Dat kunnen de 5 handleidingen, de SIDN weblog en alle andere vormen van communicatie me ook niet ;)
Het is inderdaad te hopen van wel, maar DRS 4.X dat er nu is heeft het nog niet..

Bhai
07/02/10, 12:55
Als je een handle update [paar keer gedaan] dan updaten de overige domeinen met dezelfde handle ook met de nieuwe gegevens.

Je krijgt in de webinterface een keuze of je 1 domein wilt doen en als je geen keuzen geeft dat alle domeinen de nieuwe gegevens krijgen.

WH-Tim
07/02/10, 14:42
Ik heb een demo panel online staan, http://www.directwebsolutions.nl/quickepp_v0-9-5/ , daar kun je alvast eens testen DutchTSE. Kijk niet naar de knulligheden die er nog in zitten. Je kunt daar zelf even testen hoe het zit met de handles e.d. in het officiele testsysteem van SIDN.