PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe meer gameservers te draaien op Windows dedicated



Neliss
06/02/10, 20:26
Beste allemaal,

Ik ben vrij nieuw in het server gebeuren. Ik heb een dedicated server gehuurd bij een bedrijf en wil daar Gameservers op gaan draaien voor eigen gebruik. Er draait windows 2003 server edition op de bak!

Momenteel staat Medal of Honor : Allied Assault geinstalleerd, maar krijg niet meer dan 1 gameserver online.

Hoe kan ik er meerdere laten draaien (3 á 4 servers) ?
Heb al op alle mogelijke manieren gezocht op google.

En hoe kan ik de gameserver een ander IP geven? aangezien ik 3 IP's heb.
En dan nog een laatste vraag.

Hoe stel ik de port in per server ? bijv 123.456.78.90:12203 123.456.78.90:12204 etc etc

Alvast bedankt,

Niels

WebMeso
06/02/10, 20:45
Gebruik bijvoorbeeld een BAT file om meerdere gameservers te hosten. Dan kan je per BAT file een andere port instellen.

Voorbeeld:
Bat file #1
MOHAA_server.exe +set dedicated 2 +set ui_console 1 +set net_ip 123.456.78.90 +set net_port 12203
Bat file #1
MOHAA_server.exe +set dedicated 2 +set ui_console 1 +set net_ip 123.456.78.90 +set net_port 12204
etc.

Neliss
06/02/10, 20:49
Oke en hoe creer ik een bat file?

En hoorde dat ik elke keer de mohaa installatie moest kopieren om een nieuwe server te starten?

WebMeso
06/02/10, 20:50
Oke en hoe creer ik een bat file?

En hoorde dat ik elke keer de mohaa installatie moest kopieren om een nieuwe server te starten?

Je kan een bat file maken via kladblok. Als je de file dan opslaat doe dan "opslaan als" dan kies je opslaan als type: alle bestanden en dan doe je als naam servers1.bat of wat je zelf wilt. Dan slaat die hem op als een bat file. Natuurlijk zet je dan deze bat file in je gameserver folder.

Nee, dat is niet waar je kan ook meerdere servers draaien op 1 installatie.

Neliss
06/02/10, 21:00
Ik moet voor elke server een nieuwe .bat file maken?

En hoe gaat dit dan in ze werk om de server op te starten?

MOHAA_server.exe starten en dan?

1Ago
06/02/10, 21:10
Ja, je moet voor elke server die je wil opstarten een aparte bat-file aanmaken met specifieke instellingen ervoor.
In de file zet je MOHAA_server.exe met de line-opties.
Bv:
MOHAA_server.exe +set dedicated 2 +set ui_console 1 +set net_ip 123.456.78.90 +set net_port 12203

In de andere zet je dit ook met de andere opties. Zoals een andere poort, vooral een andere poort is belangrijk aangezien je maar 1 spel per poort kan opstarten. Zorg er dus voor dat die per spel anders is.

Neliss
06/02/10, 21:14
Oke dat is duidelijk.

Maar nu,

Hoe start ik een 2e en een 3e en een 4e server.

Kan ik gewoon 4x die MOHAA_server.exe uitvoeren?

1Ago
06/02/10, 21:17
Ja, dat is de bedoeling. Je hoeft hiervoor de map niet elke keer te kopieren. Zorg er gewoon voor dat de bat-files in dezelfde map staan als MOHAA_server.exe.

Neliss
06/02/10, 21:21
En hoe krijg ik per server een verschillende "main" map ? Waar ik de .pk3 mods/files in kan zetten?

WebMeso
06/02/10, 21:23
Je zou kunnen proberen om per server een verschillende folder aan te maken bijvoorbeeld: server1, server2, server3 etc.

Dus:
mods/server1
mods/server2
mods/server3

Daar dan de verschillende files inzetten en dan in de command line van de bat file +set fs_game mods/server1 toe te voegen. Het valt te proberen maar ik weet niet zeker of dit werkt bij MOHaa.

1Ago
06/02/10, 21:27
Je kunt alle mods en files in dezelfde map zetten en de mods laden via de bijgevoegde commandline opties.
Wat een beter optie is, is een aparte config maken per server waarin je de mods dan laadt.

Bij server 1 kan dan in de config staan dat je mod1 gebruikt en server 2 mod 2.
Bv:

SERVER1
MOHAA_server.exe +set dedicated 2 +set ui_console 1 +set net_ip 123.456.78.90 +set net_port 12203 +exec server1.cfg

SERVER2
MOHAA_server.exe +set dedicated 2 +set ui_console 1 +set net_ip 123.456.78.90 +set net_port 12210 +exec server2.cfg

Neliss
06/02/10, 21:35
Ik heb een server gestart met deze bat-file

MOHAA_server.exe +set dedicated 2 +set ui_console 1 +set net_ip 217.23.9.11 +set net_port 12203 +exec server1.cfg

Ik kom er alleen met geen mogelijkheid in.

EDIT :

Server draait!

Kom er alleen niet uit met de mods .. wat WebMeso zei werkt niet.

Tevens moet je de mods echt in een "main" zetten zodat de server ze detecteerd!!

WebMeso
06/02/10, 21:50
Je kan de manier via de config proberen. Je zit dan wel met het probleem dat je sommige mod/files moet excluden, want alle servers zullen alle files uit "main" gebruiken. Misschien dat er een command bestaat om files te excluden en dat //edit ik bedoel 1Ago// die weet?

Neliss
06/02/10, 21:53
Via de config is niet mogelijk.

Het zijn .pk3 bestanden. Zou niet weten hoe ik dit zou moeten uitvoeren via de server cfg

Neliss
06/02/10, 22:16
Ik kopieer de map , rename hem, pas de port aan en hij draait perfect!

Bedankt voor de hulp!

Bmad
22/02/10, 21:50
zo heb ik het ook gedaan voor mijn servers :)

@webmeso

zou je mij wat meer uitleg kunnen geven over hoe je dat dan doet met die .bat file vanuit 1 installatie en zeker gelet op eventuele mods.
Is dit ook mogelijk voor CoD4 en Trackmania Nations Forever servers?

WebMeso
22/02/10, 21:54
Voor trackmania weet ik niet of dit ook mogelijk is.
Bij call of duty 4 kan je verschillende mods gebruiken op de volgende manier:

Server 1: fs_game mods/promod
Bat file #1
cod4_server.exe +set dedicated 2 +set net_port 28960 +set net_ip 1.2.3.4 +set fs_game mods/promod

Server 2 fs_game mods/pammod
Bat file #2
cod4_server.exe +set dedicated 2 +set net_port 27960 +set net_ip 1.2.3.4 +set fs_game mods/pammod

Bmad
22/02/10, 22:27
dus eigenlijk zou ik dus alle commandlines in een grote bat file kunnen zetten en deze dan laten runnen ??

WebMeso
22/02/10, 22:28
Gewoon per server een .bat file met verschillende command lines. Weet niet of het met 1 bat file ook mogelijk is. Ik zou zeggen probeer het. Wel moet je per verschillende bat file sowieso een andere netport instellen, want er kan maar 1 netport per server gebruikt worden.

Bmad
22/02/10, 22:32
dat van die netport dat weet ik kan ze moeilijk allemaal over 1 port laten lopen :)
maar zal het inderdaad is proberen ik kom hier zeker nog op terug :)

WebMeso
22/02/10, 22:33
Je kan het wel proberen om ze over 1 port te laten lopen.
Tuurlijk is dit niet mogelijk :), maar de gameserver zal dan automatisch de vooraf ingestelde port +1 doen.

1Ago
23/02/10, 01:07
Zorg er wel ook voor dat als je een firewall hebt deze poort goed ingesteld staat. UDP/TCP verkeer binnenkomend toegelaten.

Bmad
23/02/10, 22:03
met trackmania werkt het ook :)

moet nu alleen een soort van "break" commando vinden zodat hij het niet als 1 lange regel ziet maar als een nieuw commando :)
en dan zou het volgens mij mogelijk moeten zijn om het met 1 .bat file te doen :)

Bmad
23/02/10, 22:22
Zorg er wel ook voor dat als je een firewall hebt deze poort goed ingesteld staat. UDP/TCP verkeer binnenkomend toegelaten.

komt goed :)

draai al jaren deze servers dus dat zal het probleem niet zijn :)

Moc
24/02/10, 00:08
Voor zover ik op de hoogte ben is het niet mogelijk de config van moh (aa / sh) zodanig aan te passen dat deze aparte mod's gebruikt voor elke server. Op het moment dat de server opstart laad hij de hele main(ta) map met daarin de .pk3 bestanden. Dit ook omdat veel verschillende mods in de main(ta) directory conflicten kunnen optreden omdat er 'tegenstelde' scripts kunnen worden uitgevoerd. Om maar even een voorbeeld te geven: de 'das_boot' map kan voor verschillende conflicten in het spel zorgen (indien er ook andere mappen/mods op staan uiteraard).

De bovengenoemde commands (zoals: fs_game mods/promod) werken naar mijn weten niet met de moh serie.

Wat wel werkt: aparte mappen maken voor elke server, met daarin voor elke server alle bestanden nodig voor de server. (Dus meerdere 'installaties')
De verschillende poorten kunnen dan of via de config of via de opstart parameters worden meegegeven (net_port).

WebMeso
24/02/10, 11:59
De bovengenoemde commands (zoals: fs_game mods/promod) werken naar mijn weten niet met de moh serie.

Promod bestaat ook niet voor moh. Daarbij werkt fs_game bij moh wel, maar niet om aparte mods te laden. Deze moet je gewoon in main zetten. Standaard staat fs_game op main namelijk.

Je zou wel kunnen proberen om server 1 op fs_game "main" te laten staan en voor server 2 een aparte folder aan te maken, namelijk main2. Daarna kan je dan voor server 2 fs_game "main2" in de bat file of command line zetten.

Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn om verscheidene mods gescheiden te houden en zo wel te kunnen draaien.
Ik weet alleen niet 100% zeker of dit bij mohaa werkt.

Moc
24/02/10, 12:04
Promod was inderdaad ook maar een voorbeeld die ik gequote had van een vorige post. Voor zover ik weet wordt fs_game niet gebruikt bij moh, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Volgens mij is Moh niet zo ver ontwikkeld dat het voorstel van WebMeso werkt hierboven, maar het valt uiteraard te proberen :)

Bmad
26/02/10, 21:51
Ik ben een paar dagen aan het testen geweest, maar het is me niet gelukt om alles in 1 grote bat file werkend te krijgen.
Met losse bat files werkt het wel