PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe meer gameservers te draaien op Windows dedicated



Neliss
06/02/10, 20:26
Beste allemaal,

Ik ben vrij nieuw in het server gebeuren. Ik heb een dedicated server gehuurd bij een bedrijf en wil daar Gameservers op gaan draaien voor eigen gebruik. Er draait windows 2003 server edition op de bak!

Momenteel staat Medal of Honor : Allied Assault geinstalleerd, maar krijg niet meer dan 1 gameserver online.

Hoe kan ik er meerdere laten draaien (3 á 4 servers) ?
Heb al op alle mogelijke manieren gezocht op google.

En hoe kan ik de gameserver een ander IP geven? aangezien ik 3 IP's heb.
En dan nog een laatste vraag.

Hoe stel ik de port in per server ? bijv 123.456.78.90:12203 123.456.78.90:12204 etc etc

Alvast bedankt,

Niels

WebMeso
06/02/10, 20:45
Gebruik bijvoorbeeld een BAT file om meerdere gameservers te hosten. Dan kan je per BAT file een andere port instellen.

Voorbeeld:
Bat file #1
MOHAA_server.exe +set dedicated 2 +set ui_console 1 +set net_ip 123.456.78.90 +set net_port 12203
Bat file #1
MOHAA_server.exe +set dedicated 2 +set ui_console 1 +set net_ip 123.456.78.90 +set net_port 12204
etc.

Neliss
06/02/10, 20:49
Oke en hoe creer ik een bat file?

En hoorde dat ik elke keer de mohaa installatie moest kopieren om een nieuwe server te starten?

WebMeso
06/02/10, 20:50
Oke en hoe creer ik een bat file?

En hoorde dat ik elke keer de mohaa installatie moest kopieren om een nieuwe server te starten?

Je kan een bat file maken via kladblok. Als je de file dan opslaat doe dan "opslaan als" dan kies je opslaan als type: alle bestanden en dan doe je als naam servers1.bat of wat je zelf wilt. Dan slaat die hem op als een bat file. Natuurlijk zet je dan deze bat file in je gameserver folder.

Nee, dat is niet waar je kan ook meerdere servers draaien op 1 installatie.

Neliss
06/02/10, 21:00
Ik moet voor elke server een nieuwe .bat file maken?

En hoe gaat dit dan in ze werk om de server op te starten?

MOHAA_server.exe starten en dan?