PDA

Bekijk Volledige Versie : Vreemde Time - Out's



fndanielnl
04/02/10, 00:16
Het valt me nu langere tijd op in combinatie met een DirectAdmin server dat er nogal vreemde time-outs voorkomen waarbij de server totaal onbereikbaar is. Dit is nogal random, er is niks over te vinden in de logs en het is ook nog lokaal (per pc). Waarbij meestal het na +/- 5 mins het weer gewoon doet.

Dus de server is binnen die periode dan echt geheel onbereikbaar voor de computer.

Probeer je het dan via een proxy of een andere computer werkt het weer opeens prima. Dus het is niet eens zozeer de server die timed out is.

Het is niet zozeer het netwerk want als ik naar een Plesk server ga in hetzelfde netwerk is er weer niks aan de hand.

Misschien heeft iemand hier al eens mee te maken gehad en weet een oplossing?

Alvast bedankt! :)

marsipulami
04/02/10, 00:19
heb je geen monitor systeem wat logs geeft?

Yourwebhoster
04/02/10, 00:24
En controleer ook even de server info van Apache.

fndanielnl
04/02/10, 00:31
Najah de huidige monitoring die erop staat zegt niet zoveel bijzonders, nu is het wel zo dat die pas gaat piepen zodra er een service echt onbereikbaar wordt en in principe blijven ze gewoon draaien. Als ik het via een proxy meteen daarna probeer is het ook geen probleem om verbinding te krijgen.

Bij Apache is verder ook niet echt iets bijzonders te vinden zo, wanneer de boel een time out krijgt is ook de hele server niet meer bereikbaar.

Kan het komen doordat de secondary nameserver een beetje crapy draait op het moment?

Yourwebhoster
04/02/10, 00:32
Mogelijk zitten de Apache processen vol, controleer dit met de server info pagina.



Kan het komen doordat de secondary nameserver een beetje crapy draait op het moment?
Kan, als de eerste DNS niet gepakt word.

fndanielnl
04/02/10, 00:43
Nee, die zitten niet echt vol alles behalve vol zelfs. Ik weet niet in hoever hij hem lekker over pakt van ns1 naar ns2. los van elkaar draaien ze prima met het testen.

De master staat op betreffende server zelf. Slave is remote maar is pdns 2.9.15

Piwi-Web
04/02/10, 00:56
Ik heb dat ook wel eens bij bepaalde websites maar dat ligt meer aan mijn NAT-table @ router ;)
Misschien ook jouw probleem?

The-BosS
04/02/10, 16:56
Ik zou zeggen controleer je log dmesg/messages eens op time-outs van je netwerk interface. Ik heb dit een tijd geleden ook gehad en het bleek dat als er bepaalde traffic over de netwerkkaart ging hij in restart ging. Probleem lag aan een bug in de netwerk driver.

Tommi
04/02/10, 17:11
En zet even je server-status aan van je APACHE idd, daar vind je misschien nog wat. En zoals Dennis zegt, idd even je messages log bekijken of je netwerkkaart niet ligt te restarten/haperen. Heb wel eens meegemaakt, dat hij steeds enkele packets verloor door een buggy eth driver;)