PDA

Bekijk Volledige Versie : phpize "Cannot find config.m4."



RichardVD
01/02/10, 20:14
Ben bezig met de installatie van de FFMPEG-PHP extensie maar loop hier als snel op vast. Zodra ik "phpize" intyp krijg ik onderstaande terug en weet ik niet meer wat ik hiermee moet doen.
"Cannot find config.m4.
Make sure that you run '/usr/local/bin/phpize' in the top level source directory of the module"


Het betreft Centos met DirectAdmin en SuPHP.

ichosting
01/02/10, 22:54
Je runt phpize wel vanuit de root directory van je module?

RichardVD
01/02/10, 23:17
Dat dacht ik inderdaad ook te begrijpen uit die melding maar heb de juiste map nog niet weten te vinden. Wat zou de root directory van phpize moeten zijn?

ichosting
01/02/10, 23:24
Nee, je moet phpize in de root directory van je module die je probeert te installeren uitvoeren.

Het path van phpize kun je eventueel controleren door which phpize

RichardVD
02/02/10, 20:55
Bedankt, ben nu weer een stuk verder! Het enigste wat ik nu nog moet doen is de extensie toevoegen in de php.ini file, heb dit zojuist gedaan op usr/local/etc/php5.cgi maar zie nog geen ffmpeg staan op de phpinfo pagina. Ook geprobeerd met een php.ini file in de public_html directory maar ook zonder resultaat.

phpinfo: phpinfo (http://s03.firemultimedia02.nl/phpinfo.php)

RichardVD
06/02/10, 17:23
Ben inmiddels met bovenstaande geholpen en heb nog het eea aan plugins geïnstalleerd. Het script wil alleen nog niet werken, ik denk dat ik het pad naar ffmpeg niet goed heb, met locate heb ik wel wat gevonden maar volgensmij nog niet de juiste. Wat zou het juiste pad naar ffmpeg moeten zijn of hoe zou ik die kunnen vinden?

ichosting
06/02/10, 17:46
Misschien dat ik nu heel erg vervelend ga doen, maar misschien dat je dit kunt proberen (http://ffmpeginstaller.org/).
Dit is misschien veel makkelijker en het heeft ons enorm geholpen.

RichardVD
06/02/10, 18:09
Dank voor je reactie. Deze website lijkt me een goed idee voor de volgende keer. Nu ben ik al ver op weg geholpen en zou ffmpeg en alles wat er nog meer bij nodig is al goed geïnstalleerd moeten zijn. Het enigste wat ik nog wil weten is het juiste pad voor in het php script.

Normaal blijf ik met alle plezier van de command line af en houd ik me bezig met waar ik wel goed in ben maar hierdoor zal ik dit ook nooit leren, vandaar dat ik het graag nu zelf wil proberen op een vps waar een foutje niet op uit maakt.

ichosting
06/02/10, 18:51
Ik snap het. Krijg je ook een foutmelding?

SebastiaanStok
07/02/10, 11:22
"Ook geprobeerd met een php.ini file in de public_html directory maar ook zonder resultaat."
Leuk bedacht, maar dat ga niet werken :drunk:

Bij PHPinfo kan je zien welke php.ini hij gebruikt.

Ik neem aan dat je na phpize, wel configure, make, make install
hebt uitgevoerd :)

Bedankt voor de link overigens, scheelt heel uurtjes frustratie.
Edit: Lekker werkt alleen met yum :dots:

RichardVD
07/02/10, 11:26
Er komt verder geen foutmelding van het script.


"Ook geprobeerd met een php.ini file in de public_html directory maar ook zonder resultaat."
Leuk bedacht, maar dat ga niet werken
Dacht dat dit mogelijk was omdat php in cgi mode draait. Maar volgens phpinfo moet het /usr/local/etc/php5/cgi/php.ini zijn.

Na phpize heb ik inderdaad configure, make en make install uitgevoerd.

Het enigste wat ik nu nog moet weten is wat het juiste pad naar ffmpeg is.

SebastiaanStok
07/02/10, 11:29
Ligt aan hoe je hem hebt geïnstalleerd :)

Source (tenzij je een andere --prefix hebt opgegeven): /usr/local
RMP/deb: /usr

Yourwebhoster
07/02/10, 13:03
Het enigste wat ik nu nog moet weten is wat het juiste pad naar ffmpeg is.
En anders gebruik je which of find;) Maar meestal is het in de dirs te vinden die Sebastiaan al zegt.