PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server, advies nodig.



dreamixdesign
30/01/10, 11:14
Beste hosters,

Voor een eigen project ben ik opzoek naar een dedicated server en wil ik graag weten waarop ik moet letten. Het wordt een tutorial website waar streaming flash movies op gedraaid worden.

De pagina zal opgemaakt worden dmv PHP, MySQL en Flash. Streaming is een must en ben ik opzoek naar veel traffic ondersteuning.

Iemand tips waarop ik moet letten?

Alvast bedankt,

Yourwebhoster
30/01/10, 11:27
Je kan ook wellicht kijken naar een VPS, als dat niks is dan ga je alsnog over naar een dedicated server.

Heb je al een idee welke techniek je wilt gebruiken voor streaming?

Lite-On
30/01/10, 14:04
Hoe wil je precies gaan streamen? Met Flash Media Server?
Indien het laatste zou ik zelf toch kiezen voor een vrij deftige server (lees minimaal quad core met voldoende ram geheugen).

Er zijn diverse mogelijkheden op flash streaming gebied, elk heeft zijn eigen voor/nadelen.

1Ago
30/01/10, 21:10
Het is misschien voordeliger om te kijken naar een VPS hiervoor?
Indien het toch een privé project is kan dit op termijn beter uitkomen dan een hogere kost van een dedicated server.

Wat is trouwens de bedoeling van het project en je budget ervoor?

Randy
30/01/10, 21:26
Houdt je er even rekening mee dat Flash Media Streaming Server ~$1000 kost (en de interaction server zelfs $4.500).

Tim.Bracquez
30/01/10, 21:31
Waarom eigen server?
Wat denk je van hosting welke kant en klaar is voor je en dan je flash tutorials streamen via een andere partij welke dit gewoon aanbiedt?

Enige voordelen daarvan zijn dat je eenvoudig klein, denk aan 1GB ruimte kan beginnen en doorgroeien, dit zonder aan de achterliggende structuur te denken en/of te beheren.

Weet dat een server ook enig onderhoudscontractje voor nodig is als je dit zelf niet kan en de nodige licentie kosten.

Mijn idee is dat je gewoon even naar de aanbieders van de 'shared' omgevingen moet bekijken en dit gaat je veel minder kosten (in het begin) en makkelijker zijn !

pid
10/02/10, 11:17
Er zijn diverse mogelijkheden om flash filmpjes op je website te vertonen.
Zoals hierboven is aangegeven is de streaming mogelijkheid van Flash zelf een prijzige aangelegenheid.

Het is ook mogelijk de filmpjes met ffmpeg en nog een hele rits plugins te encoden, en die via een Flash stuk op je website te tonen.

Afhankelijk van je eisen zijn je interne geheugen maar vooral de processor snelheid van belang.

Randy
10/02/10, 11:42
Kijk in dat geval eens naar de Red5 server. Misschien dat Jesper van Exonet hier meeleest, die heeft er wat draaien in een shared platform. Ikzelf heb in het verleden wat dedicated set-ups gemaakt op basis van Red5.

Jesperw
11/02/10, 09:32
Kijk in dat geval eens naar de Red5 server. Misschien dat Jesper van Exonet hier meeleest, die heeft er wat draaien in een shared platform. Ikzelf heb in het verleden wat dedicated set-ups gemaakt op basis van Red5.
Thanks :) Onze setups zijn tegenwoordig eigenlijk ook altijd dedicated op basis van virtuele servers op ons platform. :chinese: