PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanbevelingen dedicated server?



rubenmullink
29/01/10, 12:16
binnenkort verloopt de huidige server bij mijn stagebedrijf.
Nu heb ik al wat rondgekeken, maar vroeg me af of jullie aanbevelingen hebben?

De huidige setting van de dedicated server is:
- 160gig server
- 2 gig ram geheugen
- 1TB data verkeer
- Pleks
- Automatische data backup
- spamassist filter
- helpdesk voor troubleshooting

weten jullie een voordelige aanbieder?

Alvast bedankt!

Mikey
29/01/10, 12:27
Ik neem aan dat het huidige niet meer volstaat, maar kan je bij je huidige aanbieder niet verder kijken voor een nieuwere setup ? Verhuizen brengt in ieder geval meestal hoop nazorg met zich mee.

Yourwebhoster
29/01/10, 13:29
Als je toch hiermee wilt doorgaan, kan je een aanvraag doen in de aanbiedingen forum.

Zoals Mikey al zegt geeft het veel rompslomp (data overzetten, installeren/configureren,etc) en kan het de nodige downtime geven wegens een IP wijzigen en de DNS cache. Door de TTL te verlagen kan de downtime meestal verminderd worden (natuurlijk wel even wachten totdat de oude TTL in de DNS voorbij is, anders is het effect minder).


Maar dit hoeft natuurlijk niet erg te zijn als de server voor eigen gebruik is, als je wilt dat we wat tips geven over het verhuizen zou wat meer informatie nuttig zijn.

Lite-On
29/01/10, 13:59
"weten jullie een voordelige aanbieder?"
Dat is een vrij lastige vraag hier op een hosting forum ;-)

Indien de huidige opstelling meer dan voldoet performance geeft, zou ik persoonlijk bij dezelfde hoster blijven indien er geen problemen zijn.
Indien de server volgens jouw stage bedrijf te prijzig/langzaam is kun je altijd rondkijken.
Zoals hierboven al gemeld is kan een complete verhuizing behoorlijk wat werk opleveren, hou daar rekening mee ;-)

brammetjeh
18/05/10, 19:18
Het is in dit forumdeel volgens mij niet de bedoeling dat er reclame gemaakt wordt. Dat is dan ook de reden dat er niet geantwoord wordt op je vraag.

Kijk eens in andere categorien waar namen genoemd mogen worden

Bram

jeffrey
18/05/10, 20:21
Je zou ook op bijvoorbeeld ISPGids kunnen kijken:
http://www.ispgids.com/dedicated

Daar zitten talloze aanbieders op en heb je tevens direct ervaringen van klanten bij de hand.

Piwi-Web
18/05/10, 20:47
datum? anyone? ;)