PDA

Bekijk Volledige Versie : Navision



Piwi-Web
28/01/10, 19:36
Hallo Heren (en dames?),

Voor een klant, welke een webshop wilt, en maakt gebruik van het ERP system Navision. Nu is de data uit de SQL database krijgen geen ramp maar de data erin zetten wel.

Nu weet ik dat er verschillende 'connectors' zijn voor Navision echter zijn deze onvindbaar. Connector voor o.a. Exact Globe en SAP wel maar daar schiet ik natuurlijk verder niet mee op :)

Iemand die weet waar zoiets te krijgen is?

Een bedrijf welke partner is met microsoft en die zelf Navision levert zegt dat deze er niet zijn maar daar geloof ik niets van (zij willen dat de klant tradepoint gebruikt).

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,

Pim

tcpiputils.com
28/01/10, 20:30
Volgens mij bestaat er zoiets als xml document exchange

Ik kan dit effe snel vinden:
http://download.microsoft.com/download/6/a/2/6a2219c6-d0c6-41ce-936c-d084b19fcb28/Navision_XMLDocumentExchange.doc


Hallo Heren (en dames?),

Voor een klant, welke een webshop wilt, en maakt gebruik van het ERP system Navision. Nu is de data uit de SQL database krijgen geen ramp maar de data erin zetten wel.

Nu weet ik dat er verschillende 'connectors' zijn voor Navision echter zijn deze onvindbaar. Connector voor o.a. Exact Globe en SAP wel maar daar schiet ik natuurlijk verder niet mee op :)

Iemand die weet waar zoiets te krijgen is?

Een bedrijf welke partner is met microsoft en die zelf Navision levert zegt dat deze er niet zijn maar daar geloof ik niets van (zij willen dat de klant tradepoint gebruikt).

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,

Pim

Piwi-Web
28/01/10, 21:04
Ja, die wist ik al echter kan dit niet 'live'. Elke order moet namelijk meteen in de Navision DB komen.

VinceSTM
28/01/10, 23:02
Als ze onvindbaar zijn en een vaste partner zegt ook dat ze er niet zijn, is er in ieder geval 1 ding heel duidelijk: de support op een eventueel wel bestaand product is virtually non-existent. De vraag is dan: moet je dat dan wel willen? Wij hebben 1 klant die navision gebruikt en als dat plat ligt, weten we zeker dat het ettelijke tienduizenden euro's gaat kosten, de downtime alleen al...

Piwi-Web
28/01/10, 23:12
Als ze onvindbaar zijn en een vaste partner zegt ook dat ze er niet zijn, is er in ieder geval 1 ding heel duidelijk: de support op een eventueel wel bestaand product is virtually non-existent. De vraag is dan: moet je dat dan wel willen? Wij hebben 1 klant die navision gebruikt en als dat plat ligt, weten we zeker dat het ettelijke tienduizenden euro's gaat kosten, de downtime alleen al...

Ik heb vanavond nog een zakenpartner gesproken die mij morgen gaat terugbellen. Deze had zo'n connectors 'liggen'.

Wanneer de Nav DB down ligt blijft de webshop online omdat we de gegevens gaan repliceren en synchroniseren (elke xx uur). Het gaat om een bestaande webshop die voor Exact Globe is ontworpen dus alle is er al behalve de connector naar de Nav DB niet.

EDIT: En de klant wilt het ;) Hij wilt niet alles dubbel intikken (wat ik best goed kan begrijpen ...)

VinceSTM
28/01/10, 23:23
Ik snap dat de klant het wil, wijs hem echter wel op de gevaren van dit soort oplossingen. Niet om arrogant te doen, maar de klant weet niet altijd wat goed voor m is ;)

Piwi-Web
28/01/10, 23:26
Ik snap dat de klant het wil, wijs hem echter wel op de gevaren van dit soort oplossingen. Niet om arrogant te doen, maar de klant weet niet altijd wat goed voor m is ;)

Op welke gevaren wil je hem dan wijzen?
Nu kan zijn NAV SQL DB ook crashen. Die kans zal dadelijk niet toenemen?

Het hele webshopgebeuren draait trouwens op een aparte server :)

En even nog een terugkoppeling op die partner. Die doen het zelfs zonder replicatie van de DB. Gaat dan de Nav DB op zijn gat dan ligt ook direct alles in puin (website, mail, alles :thumbdown:).