PDA

Bekijk Volledige Versie : Powerdip Easynet - Schiphol Rijk is goed opgevangen



cyberbootje
27/01/10, 14:47
Hoi

Even voor de duidelijkheid, het was geen negatieve storing!:lovewht:
Denk ik plaats het maar hier want het is toch fijn om te weten dat iets goed gewerkt heeft.

Vannacht om 0:05 kom ik bij easynet aan voor gepland onderhoud en toen ik op de parkeerplaats stond gingen alle lichten uit, vanuit het trafo gedeelte een geweldig "brom" geluid en met 1 sec waren de lichten weer aan.
Geen 2 sec later weer hetzelfde en ik denk shit.... toch niet alles uit he...

Kom binnen, en bij de beveiliging was het even drukjes met alle alarm belletjes etc maar er was niets uitgevallen.
Het was een korte powerdip volgens de beveiliging en voor de zekerheid draaide alles op de generatoren.

Verder op de vloer niks uitgevallen zag ik dus er was niks aan het handje.
Een 2 uur later toen ik weer weg ging stond er al een techneuten-busje bij het dc en er waren ook wat mensen binnen.
De generatoren draaiden nog steeds toen ik vertrok zei de beveiliging, uit voorzorg dus.

Punt is dus weer dat dit niet naar buiten komt, het is toch fijn om te horen dat alles werkt zoals het hoort want je krijgt alleen negatieve berichten in het nieuws en nooit wanneer het goed gaat.
Het is dat ik daar stond anders had niemand iets gezegd denk ik....

QBell
27/01/10, 15:05
Klopt dat niemand wat zegt. Dit is opzich jammer maar ook wel begrijpelijk.

Echter ga ik er bij Schuberg wel vanuit dat ze een fatsoenlijke backup hebben (het is niet het eerste de beste datacenter wat in een oud bedrijfs pand gerunt word).

Apoc
27/01/10, 15:26
Ik heb dit al vele malen meegemaakt bij Easynet.

Belangrijk detail: wanneer de lichten niet werken, werken de airco's ook niet (zelfde feed). Wanneer het een korte storing is, maakt dat niet uit. Wanneer het een lange storing is, wil het nog wel eens 73 graden worden.

Sinds dat incident heeft Easynet er geen woord over naar buiten gebracht, zelfs niet tegen hun directe klanten. Belachelijk is een forse understatement.


Het is dat ik daar stond anders had niemand iets gezegd denk ik...

Zo werkt dat bij Easynet altijd, of het nu goed wordt opgevangen of niet. Zodra het weer werkt gaat men weer over tot de orde van de dag, alsof er niets gebeurd is.

Yourwebhoster
27/01/10, 15:28
Mag toch wel vermeld worden, Grafix doet het ook dus... Wellicht dat het daarvoor bedoelde forum beter is, maar dit is aan de modjes:)



Zo werkt dat bij Easynet altijd, of het nu goed wordt opgevangen of niet. Zodra het weer werkt gaat men weer over tot de orde van de dag, alsof er niets gebeurd is.
Wel raar dat het niet aan de directe klanten gemeld is, maar naar buiten brengen zoals Grafix deed hoeft eigenlijk niet.

cyberbootje
27/01/10, 15:38
Belangrijk detail: wanneer de lichten niet werken, werken de airco's ook niet (zelfde feed). Wanneer het een korte storing is, maakt dat niet uit. Wanneer het een lange storing is, wil het nog wel eens 73 graden worden.


Nou je het zegt, op het busje stond idd Airco.

Maar hoe zit het dan met de generatoren, want als de airco kaduuk is dan heeft dat verder niets met stroom te maken(indien het geen kortsluiting is)
Of was dit gewoon alleen een stroom dip en bleven de airco's gewoon aan...

Ik mag aannemen dat als die feed eruit klapt dat de generatoren de airco's ook van stroom voorzien bij alleen stroomstoring...

Merlijn
27/01/10, 16:38
Sinds dat incident heeft Easynet er geen woord over naar buiten gebracht, zelfs niet tegen hun directe klanten. Belachelijk is een forse understatement.


Ook naar gevraagd? Wij hebben netjes een complete RFO mogen ontvangen.

Phu
27/01/10, 17:50
Ik heb dit al vele malen meegemaakt bij Easynet.

Belangrijk detail: wanneer de lichten niet werken, werken de airco's ook niet (zelfde feed). Wanneer het een korte storing is, maakt dat niet uit. Wanneer het een lange storing is, wil het nog wel eens 73 graden worden.

Sinds dat incident heeft Easynet er geen woord over naar buiten gebracht, zelfs niet tegen hun directe klanten. Belachelijk is een forse understatement.



Zo werkt dat bij Easynet altijd, of het nu goed wordt opgevangen of niet. Zodra het weer werkt gaat men weer over tot de orde van de dag, alsof er niets gebeurd is.

En jij bent direct klant ?

Apoc
27/01/10, 18:10
Ook naar gevraagd? Wij hebben netjes een complete RFO mogen ontvangen.

Ik neem even via PM contact met je op, want zo te horen is dit een kwestie van miscommunicatie bij een aantal partijen. Ik zal ook even een mod vragen mijn eerdere post te verwijderen, want als Easynet schijnbaar toch wel een RFO heeft uitgebracht, wil ik dat toch wel eens zien voordat ik een kwaad woord over ze zeg.

ju5t
27/01/10, 23:20
Easynet heeft bij de laatste grote storing wel degelijk een RFO verstuurd. Gewoon even naar vragen en ze sturen het je vast wel op.

kernel panic
14/06/10, 15:56
'Toevallig' dat er een tijdje na die storing een vacature stond voor Beheerder Datacentrum...

Ze hebben hun zaakjes niet in orde maar wat wil je dan ook met een datacenter dat +10 jaar oud is en in sommige ruimtes nieteens airco heeft..

ichosting
14/06/10, 16:03
Topic van half jaartje oud... en wat is precies je punt?