PDA

Bekijk Volledige Versie : Excel opent en sluit meteen weer.



jobojobo
27/01/10, 13:14
Heren,

in het adminpanel van mijn website kan ik csv files ophalen tbv import in mijn boekhoudpakket. Helaas moest ik vorige week mijn pc opnieuw installeren, en sindsdien is er iets mis:

als ik nu in het admin kies voor openen csv of opslaan csv:
dan zie ik een flits van het excel-plaatje, en hup weg is het weer.....

wat is er aan de hand?

Ik had eerst offce 2003, en vorige week is er 2007 opgegaan (illegaal denk ik). Maar ik heb 2007/excel weer verwijderd en vervangen door 2003. De rest van het offiepakket is nog wel 2007.

Heeft iemand enig idee??

Yourwebhoster
27/01/10, 14:29
Wellicht dat je wat in de Windows logboeken kan terug vinden? Ken het probleem verder niet, kan je voor de rest überhaupt wel wat met excel?

wbakker-letsgoonline
27/01/10, 14:31
Zoals Yourwebhoster al zegt, kun je wel normaal Excel openen en gebruiken (2007 variant)?

MiesArt
27/01/10, 22:53
Misschien dat er nog een pc is met dezelfde install. Heb hier thuis hetzelfde probleem als ik op mijn mac excel of word open en mijn moeder het op die van haar ook probeert..

Marin
27/01/10, 23:03
Sluit excel helemaal of draait het proces nog wel in de task manager? (ctrl alt del)

jobojobo
28/01/10, 10:28
Heren,

ik heb gechecked of het proces wel draait in taskmanager als ik vanuit het adminpanel kies voor openen/opslaan: Nee...

Vreemd is wel dat ik in Excel gewoon documenten (ook csv"s) kan maken, wen heropenen. Ook kan ik excelbestanden openen die via mijn hotmail binnenkomen. Op andere pc's werkt het wel..Het ligt dus aan mijn pc en de combinatie met het admin vrees ik. Mijn webbouwers hebben ook, net als ik, excel 2007 en windows XP.....EN ook zij kunnen deze bestanden openen via het admin....

Heeft het te maken met een spamfilter misschien: want dat stond er eerst niet op (Este).
Rara wat is er nu toch aan de hand?

wbakker-letsgoonline
28/01/10, 10:33
Blijkbaar een corrupt CSV bestand dan ? Of corrupte Excel bestanden...

Maar goed volgens mij zijn wij geen computer "oplos" forum ...

marsipulami
28/01/10, 10:36
je zou nog, ipv van het bestand direct vanuit de applicatie te openen, hem eerst kunnen downloaden naar je schijf. en kijken of je hem dan kan openen

BsHosting
28/01/10, 10:49
1 oplossing gewoonweg de schijf van 2003 er in doen en kiezen voor de optie herstellen en dan werkt het weer.

Is een corrupt bestand geweest komt weleens meer voor.


Misschien dat er nog een pc is met dezelfde install. Heb hier thuis hetzelfde probleem als ik op mijn mac excel of word open en mijn moeder het op die van haar ook probeert..

Probeert je moeder hem tegelijk te openen en gaat er dan wat mis dan is er op 2 pc's identiek hetzelfde loos.

Als je jou bestand opent bij je moeder en daar gaat het fout is er toch iets mis met je bestand zelf.

Apoc
28/01/10, 11:04
Maar goed volgens mij zijn wij geen computer "oplos" forum ...

Kun je eens ophouden met dat soort loze opmerkingen? Als je niet wil helpen, reageer dan gewoon niet.

wbakker-letsgoonline
28/01/10, 11:43
Kun je eens ophouden met dat soort loze opmerkingen? Als je niet wil helpen, reageer dan gewoon niet.


Hoezo loze opmerking. Er zijn al genoeg tips gegeven als dat niet werkt zal TS Microsoft moeten bellen, hun geven ondersteuning op problemen niet wij.

Apoc
28/01/10, 11:50
Hoezo loze opmerking. Er zijn al genoeg tips gegeven als dat niet werkt zal TS Microsoft moeten bellen, hun geven ondersteuning op problemen niet wij.

Aha, en wie ben jij dan om dat te zeggen? Dat jij er niet verder bij wil helpen is prima, maar trek je dan gewoon terug uit de discussie en spreek voor jezelf. Anderen kunnen nog prima tips en ideeen aandragen.

BsHosting
28/01/10, 13:41
Hoezo loze opmerking. Er zijn al genoeg tips gegeven als dat niet werkt zal TS Microsoft moeten bellen, hun geven ondersteuning op problemen niet wij.

Ik heb de oplossing al gegeven en op OEM of studentenversies moet je niet bij Micro zijn.

jobojobo
28/01/10, 14:27
@BS hosting:

dat was het juiste antwoord: herstellen en alles werkt weer!
thx

BsHosting
28/01/10, 14:40
@BS hosting:

dat was het juiste antwoord: herstellen en alles werkt weer!
thx

Geen dank maak het dagelijks mee dit soort problemen.

Rob77
28/01/10, 14:45
Ik zeg; Openoffice ernaast en kijken wat die er mee doet.