PDA

Bekijk Volledige Versie : Factuur gestuurd, begunstigde bedrijf overgenomen



Ahmed
27/01/10, 01:56
Beste WHT'ers,

Ik heb in deze kwestie totaal geen ervaring.

Aan een bedrijf heb ik een factuur gestuurd voor geleverde diensten. Webhosting, domeinregistratie en ontwikkeling.

Vlak daarvoor werd ik gebeld door een concullega (ik weet overigens niet of deze hier actief is). met de melding dat dezelfde klant bij hun ook domeinnamen liet registreren en een website liet bouwen. Deze is bij hun nooit betaald. Hij waarschuwde mij voor deze klant.

Aangezien ik alles al afgerond had qua ontwikkelen was dit een beetje mosterd na de maaltijd. Factuur heb ik gestuurd met een verkort betaaltermijn.

Klant belde mij op, factuur ontvangen. Problemen met bank. Hij kon pas na 14 dagen betalen. Geen probleem opzich.

Om mijzelf in te dekken heb ik na die 7 dagen toch een herinnering gestuurd. Na 14 dagen nog steeds geen betaling. Hierna weer een herinnering cq. aanmaning gestuurd en diensten geblokkeerd (geheel volgens algemene voorwaarden)

Zoals verwacht belde klant mij op met de vraag waarom alles afgesloten was. Ik vertelde dat de factuur niet betaald is. Hij kon mij vertellen dat zijn bedrijf overgenomen was, en dat hij dacht dat hij nog deze week had om te betalen.

Ik krijg net een email binnen of ik de factuur nogmaals wil sturen met de gegevens van het nieuwe bedrijf. (Mijn klant is overgenomen door dat bedrijf). Met de mededeling dat wanneer hij de factuur ontvangen heeft, de betaling deze week plaats gaat vinden.

Word ik hier in het ootje genomen? Wat raden jullie mij aan om te doen in dit geval?

Phu
27/01/10, 02:02
Gewoon aanhouden aan de contractant.

Ondanks de overname heb jij niets met de nieuwe partij te maken.
pas als het contractueel is overeengekomen (op papier dus)

Tevens kan je bij de kamer van koophandel zo inzien of hij wel of niet is overgenomen