PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorbelasting aftrekbaar inrichting Werkruimte



Tommi
26/01/10, 19:16
Beste WHT-ers,

Even een vraagje,

Ik ben de afgelopen maanden bezig geweest om een werkruimte aan huis te creeëren. Nu zijn we zover om enkele kabelgoten aan te leggen, om zo de utp kabels en overige stroomkabels mooi weg te werken. Nu heb ik nog wel wat meer kosten gemaakt, oa stopcontacten, kabelrollen etc etc.. om zo de boel netjes en direct goed af te maken.

Nu is mijn vraag, zijn deze kosten nog 19% aftrekbaar? Aangezien alles inprincipe gebruikt word voor de werkkamer en niet prive worden gebruikt. Het behoort dan ook eigenlijk tot het inrichten van de werkruimte.

Ik heb er een klein stukje overgevonden, welke er gedeeltelijk op in gaat:


Kosten werkruimte

Als u niet voldoet aan de voorwaarden, kunt u dus ook geen kosten aftrekken. De inrichtingskosten zijn dan ook niet aftrekbaar. U heeft echter wel de mogelijkheid om de BTW terug te vorderen over de voor de werkruimte gemaakte kosten en investering in de inrichting. Alhoewel u niet mag afschrijven op de inrichting, mag u deze wel meenemen in de berekening van de investeringsaftrek. Op de in de werkruimte aanwezige computers en randapparatuur kunt u gewoon afschrijven


Bron: http://fiscaal.zzpnodig.nl/fiscaal/vanuit_huis_werken.html

Volgens mij, kan ik van deze onderdelen(kabelgoten, rollen utp kabels e.d ) gewoon de voorbelasting aftrekken, of zit ik nu helemaal fout?:lovewht:

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt!:)

Marin
26/01/10, 19:19
Die 19% is BTW, die kun je sowieso terugkrijgen. Want ik denk dat je makkelijk kunt aantonen dat de werkruimte voor meer dan 75% zakelijk gebruikt.

mdf
26/01/10, 19:19
Er zitten nogal wat regels hieraan vast; kijk anders even op www.higherlevel.nl daar komt deze vraag ook regelmatig voorbij. De zoekfunctie daar kan je zeker een aantal antwoorden geven vermoed ik.

Tommi
26/01/10, 19:21
Oke, bedankt alvast voor de snelle antwoorden:)

Volgens meerdere bronnen en personen, zou ik de BTW moeten kunnen terugvorderen aangezien er zeker voor meer dan 75% zakelijk gebruik gemaakt van word.

Tommi
26/01/10, 19:31
Oa staat hier ook een stukje : http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=13994;s tart=msg116725#msg116725

Ik quotte dan wat pvisser zegt, van het administratiekantoor visser:


Volgens de belastingdienst mag je wanneer je pand geen eigen ingang heeft het niet als zakelijke ruimte beschouwen en dus niet de eventuele huur/hypotheek hierop verdelen in prive en zakelijke. Dit komt volledig op het prive vermogen.
De inrichtingskosten zoals verf/behang/meubels etc. voor een zakelijk gebruikte ruimte zijn wel zakelijke kosten. Deze kosten zijn immers gemaakt om in die ruimte zakelijk te kunnen werken en hebben niets met prive te maken.

Misschien dat het zo duidelijke is.