PDA

Bekijk Volledige Versie : complete webserver



copyfile
26/01/10, 15:56
Een aantal jaar geleden kwam ik op dit forum een site tegen waar je een iso kon downloaden met een complete webserver. Hier zat dan linux,php,mysql,directadmin etc. al in. Weet iemand of zoiets nog bestaat, En zo ja waar ? Alvast bedankt !

Marin
26/01/10, 16:00
LAMMPIX bedoel je?

snefrika
26/01/10, 16:33
Heb je voor directadmin geen licentie nodig?

ichosting
26/01/10, 16:48
Heb je voor directadmin geen licentie nodig?

Uiteindelijk wel, maar daarom kan ie nog wel ingebakken zitten in een ISO. Je zult dan later de licentie aan moeten passen.

copyfile
27/01/10, 00:24
LAMMPIX bedoel je?

Nee die is het niet. Het was echt een iso waar een hele linux en aanverwanten werd geïnstalleerd op de harde schijf zodat je uiteindelijk een volwaardige server had (en nee ik wil dit niet als productie server gebruiken ofzo hoor haha)

Phu
27/01/10, 00:53
Qweb had destijds completewebserver
Silver had een completefacuturatieserver

beide isos heb ik nog wel liggen alleen behoorlijk outdated

Completewebserver had
- Debian + Web//CP apache mysql etc.

Voor een paar euro heb je DirectAdmin waarom ga je hier niet voor ?

Bonomel
27/01/10, 13:16
Als je de boel virtueel wilt draaien, kijk dan eens op howtoforge. Daar staan namelijk complete webservers voor vmware ed.

marviins
15/02/10, 11:46
Bonomel bedankt voor de tip. Zeker nuttig

systemdeveloper
15/02/10, 14:44
Nee die is het niet. Het was echt een iso waar een hele linux en aanverwanten werd geïnstalleerd op de harde schijf zodat je uiteindelijk een volwaardige server had (en nee ik wil dit niet als productie server gebruiken ofzo hoor haha)
Bij dat wacky HyperVM zitten een paar templates om direct een servertje in de lucht te gooien. (HostInABox dacht ik).
Niet echt iets voor in productie maar voldoende om iets aan te kloten.

oehTie
15/02/10, 15:33
na de meest simpele debian instalatie gewoon directadmin setup starten en die doet de rest.....

en in de instalatie van debian of centos kan je vaak ook al apache of mysql mee laten installeren... lamp images worden dus eigenlijk al door de auteurs geleverd :P

BDigitinternetdiensten
15/02/10, 15:53
Het beste is gewoon een kale linux erop zetten. En dan DA erop en klaar. Kost je aantal handelingen. Niet te moeilijk denken dan dat het is;)

Magus
15/02/10, 15:54
ispconfig is toch ook netzoiets. Daar wordt ook het hele lampzooitje default geinstalleerd.

oehTie
15/02/10, 16:10
ispconfig moest wel alles handmatig toch? of zit ik met oude versies in mijn kop :drunk:


virtualmin is ook nog een oplossing trouwens :) ook volledig alles automatisch geinstalleerd met 1 scriptje.

avanmessen
15/02/10, 16:44
Ben overgestapt van ISPconfig naar DA en veel stabieler !

:thumbup:

JanSmit
15/02/10, 18:59
ispconfig moest wel alles handmatig toch? of zit ik met oude versies in mijn kop :drunk:.

inderdaad veel handmatig, maar er zijn wel goede tuts te vinden op I-net.

gr Jan

Niekoesj
15/02/10, 19:15
ISPconfig heb ik ook zo'n 3 jaar geleden gebruikt, wel veel instelwerk ja haha!
Nu zit ik op Plesk maar wil liever naar DA. :)

HowtoForge is inderdaad een fijne site! erg veel van die heren op dat forum geleerd.

oehTie
15/02/10, 23:08
ISPconfig heb ik ook zo'n 3 jaar geleden gebruikt, wel veel instelwerk ja haha!
Nu zit ik op Plesk maar wil liever naar DA. :)

HowtoForge is inderdaad een fijne site! erg veel van die heren op dat forum geleerd.

ik ook erg veel geleerd. Tegenwoordig nog als ik problemen ondervind op servers die geen DA draaien kom ik vaak op die site uit.

martinvandebelt
16/02/10, 09:44
Bedoel je misschien een ISO uit het Turnkey project (http://www.turnkeylinux.org/)?

Daar is in ieder geval een iso met LAMP (http://www.turnkeylinux.org/lamp) beschikbaar.


Kan zijn dat er een speciale versie met DA is gemaakt, weet ik verder niet.