PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp/Offerte/Tips gewenst: server voor webhosting



tvangrieken
25/01/10, 13:46
Hallo,

Momenteel maken wij voor een aantal klanten websites. Bij deze websites bieden we servicepakketen aan. We willen hosting in het servicepakket gaan opnemen. Wat ik idealiter wil is dat ik in staat bent om de hosting voor de klant in orde te maken en te onderhouden. Ik heb wel wat verstand van zaken maar ben geen doorgewinterde serverbeheerder. Ik wil dat ik op een server de website van meerdere klanten kan hosten en ook domeinnamen hiervoor kan aanvragen (via de hostpartner). Ik ben wel bekend met plesk als beheertool voor 1 pakket. Is plesk ook in staat om als een soort overkoepelend pakket te oppereren. Zodat ik netjes alles kan beheren op deze manier? Ik heb daarnaast zelf ook een aantal dommeinnamen die ik over wil gaan zetten dan. Denk dat ruimte voor 30 domeinen met hosting een goed uitgangspunt is.

Eventueel is er de wens, maar dit is meer voor luxe, om bepaalde services/servers (geen zware) te draaien op de server.

Wat zou hier een mooie oplossing voor zijn en wat gaat het me kosten? Zit ik wel goed met VPS?

Aanbiedingen/tips/offerte van harte welkom!

Groet,

Tim van Grieken
<knip>

Bakker ICT
25/01/10, 13:55
Je zit zeker goed met een VPS, hiermee kan je voorlopig vooruit. Groeien is dan ook geen probleem. Plesk is inderdaad als overkoepelend pakket te opereren, Virtuozzo biedt het Power Panel, waarbij de gehele server kan worden beheerd, met daaronder alsnog Plesk waarmee je alle hostingklanten kan beheren. Offertes mogen we allen plaatsen in het forum "Aanbieding gezocht".

Let wel, afhankelijk van je eigen wens en welke klanten je bedient, je goed moet kijken of je bij een budget VPS aanbieder gaat, of bij een die meer service en kwaliteit levert waar uiteraard wat meer voor betaald moet worden. Denk zowiezo aan enkele tientjes per maand.

oehTie
25/01/10, 14:12
bij een vps moet er wel wat aan serverbeheer gedaan worden. Je kan, om dat te voorkomen een managed vps nemen.

Is een resellerpakket niet gewoon veel simpeler? Die ervices, wat houden die in? Kunnen die dmv een cronjob gedraaid worden?

aanvulling: ook resellerpakketten kunnen makkelijk groeien. En als je dan uiteindelijk op een dedi of vps overstapt kan je vaak het bestaande klantenpakket simpel overzetten naar de nieuwe server, mits deze hetzelfde controlpanel heeft.

Yourwebhoster
25/01/10, 16:11
Voor een offerte moet je naar de aanbiedingen fora, hier mogen geen aanbieding gedaan worden.

Ik denk dat je met een VPS wel goed zit, voor de andere services. Ik zou zelf, afhankelijk van wat voor extra applicaties die zullen draaien, dit soort dingetjes op aparte servers houden. Begin bijvoorbeeld met een reseller die kan uitgroeien tot VPS of zelfs een dedicated server en neem eventueel een VPS voor de andere applicaties.

Afhankelijk van de soort applicaties kan het natuurlijk ook op één server, maar om maar een voorbeeld te noemen: ik zou geen gameserver en webhosting op dezelfde server draaien.

snefrika
25/01/10, 17:07
Wat je nodig hebt is een reseller account. De meeste grote webhosting aanbieders hebben dit.

tvangrieken
25/01/10, 17:58
Inmiddels een topic in het aanbod forum, zie graag offertes tegemoet voor resseler pakketen!

Serve-xs
25/01/10, 18:55
Ik kan je ook een reseller pakket aanraden. Dat lijkt me de beste oplossing ivm de beheer werkzaamheden waar jij je niet mee bezig wil houden.

Magus
26/01/10, 15:45
Reseller is inderdaad een goede keuze, tenzij je meer vrijheid wenst voor wat de configuratie van de webserver of andere diensten betreft natuurlijk

Mark17
26/01/10, 23:53
Voor de beste prijs/volume verhouding lijkt mij een reseller pakket het beste. Bij een VPS zijn beheerskosten in het begin weer relatief hoog als je dit niet zelf kunt doen. Tot een 5GB ruimte en 100GB dataverkeer advisser ik daarom eerder een reseller pakket.

brammetjeh
18/05/10, 19:20
Ik sluit me hier bij aan.

Heb zelf een tijd als reseller gedraaid en dat was prima. Wordt je op een gegeven moment veel groter kun je altijd nog overstappen naar een vps of een dedicated server.

Groet bram

orbitdiensten
20/08/10, 21:13
Hoi Tim,

Ik zou zelf ook denken aan een Reseller "hosting" pakket inderdaad. Dit kan meegroeien of krimpen aan jullie behoeften en heeft niet zo'n hoge instapkosten.

Aanbiedingen mogen we hier helaas niet doen.
//doe dan ook niet je linkje posten aub.