PDA

Bekijk Volledige Versie : remote support software



brugcom
24/01/10, 16:40
Hallo,

Ik ben opzoek naar een stukje software om eenvoudig remote support te kunnen bieden aan klanten.

klant stuur ik een link via email of ik zet de link op de site.
klant klikt de link aan klein stukje software word gestart en automatisch word er verbinding gemaakt. Zodat ik de pc kan overnemen.

waar heb ik al naar gekeken.
crossloop tevens getest applicatie vrij groot en onhandig (voor de klant)
teamviewer vrij duur voor wat ik wil 1000 euro
ntrsupport offerte gekregen van 1400 euro op jaar basis.
http://www.instanthousecall.com/sales.html is een optie
http://www.uvnc.com/ nog niet getest alleen veel problemen zo te lezen met win vista/7 uac, wie heeft er ervaring mee?

wie weet er nog meer het nice to have zou zijn ondersteuning voor mac.

gr bram

Randy
24/01/10, 18:19
Ik en mijn concullega's hebben allemaal TeamViewer in gebruik. Licentietechnisch valt dit reuze mee kwa kosten en binnen enkele maanden was dit geld alweer terug op besparing aan reiskosten en -uren. Eigenlijk bij alle bedrijven waar ik gedetacheerd geweest ben werd dit gebruikt, het is een beetje de standaard. Voordeel is dat de software dus al breed bekend is en je bij grotere ondernemingen niet eerst met een systeembeheerder hoeft te overleggen over veiligheid, etc. Daarnaast kun je hem nog branden met een eigen logo, maar dit heoft voor mij niet zo zeer.
Grote voordeel van TV is dat het werkt op Windows accounts met beperkte rechten, en dat zijn zo'n beetje alle accounts binnen een bedrijf met een SBS of domaincontroller.

gjtje
24/01/10, 18:45
'k Heb een tijdlang met uvnc sc lopen pielen maar dat werkt eigenlijk voor geen meter. 't Is langzaam, je moet altijd vanaf dezelfde host support verlenen, 't werkt niet goed onder alles nieuwe dan Windows XP. Toen TeamViewer geprobeerd en verkocht.
Nadeel van TeamViewer is dat sommige versies niet %tmp% gebruiken maar %HOMEPATH%\temp, waarom weet ik niet maar lang niet iedereen mag vanaf zijn homedrive executables opstarten.

GoToAssist kom je ook tegen, dat zou makkelijker moeten zijn voor de eindgebruiker omdat die gewoon een url kan aanklikken, is ook niet echt gratis. ;)

MMaI
24/01/10, 19:11
logmein rescue is wat ik een tijdje heb gebruikt bij een detacheringsopdracht. Werkt perfect, link toesturen via de mail en het werkt. Ook accounts zonder admin rechten etc zonder problemen, plus prima logging en reporting achteraf

Rob77
24/01/10, 21:20
Teamviewer of Crossloop :)

aristo
24/01/10, 21:27
Hoi

Crossloop zou ik adviseren (uiteindelijk allemaal programma's die met variant van VNC werken), maar ervaring is dat eindgebruikers het in één keer goed snappen.

Vr.gr. Eef Weenink

KerberosX
24/01/10, 21:58
Ik zou ook Teamviewer adviseren.

Een goed alternatief is LogMeIn Rescue, zit in dezelfde prijsklasse als TeamViewer. Een leuk voordeel van LMI is dat je bv ook de mogelijkheid hebt om Blackberry en andere handheld devices remote over te nemen. Interessant als je bv. klanten moet helpen met het instellen van mobiele mail.

Het lijkt inderdaad veel geld, maar indien je het regelmatig wil gebruiken is het zijn geld zeker waard.

Je kan natuurlijk gaan knoeien met gratis alternatieven, maar dan is het meestal niet zo simpel om even via een simpele link remote control te doen.

Bart L
24/01/10, 22:57
Hier ook de nodige gratis alternatieven geprobeerd, en uiteindelijk braaf een Teamviewer licentie gekocht ;)

Spyder01
25/01/10, 00:27
Wij maken ook gebruik van diensten van LogMeIn en op dit moment nog steeds erg te spreken over. Wat we remote moeten kunnen doen, wil daar perfect mee.

The-BosS
25/01/10, 00:32
GoToAssist kom je ook tegen, dat zou makkelijker moeten zijn voor de eindgebruiker omdat die gewoon een url kan aanklikken, is ook niet echt gratis. ;)

Dit is ook een aanrader, voordeel met GoToAssist is dat je ook een reboot, zelf in veilig modes kan doen, zonder de connectie te verliezen. Het is inderdaad ook niet al te goedkoop, maar als je het enkele keren nodig zou hebben kun je ook een dag pass kopen.