PDA

Bekijk Volledige Versie : BIT host nieuwe webwinkel Blokker



WidoP
22/01/10, 10:30
Ede, 21 januari 2010 - De nieuwe webwinkel van Blokker (http://www.blokker.nl) wordt volledig gehost door zakelijke internet service provider BIT (http://www.bit.nl) uit Ede. Het platform en de bijbehorende services zijn ondergebracht in de modernste datacenters (http://www.bit.nl/home/faciliteiten/datacenter/bit-2bcd/) van Nederland. Blokker wil in de komende tijd de webwinkel verder ontwikkelen. De schaalbaarheid, beschikbaarheid en snelheid die BIT garandeert, sluit aan bij de groeistrategie van Blokker. BIT levert daarnaast 24/7 ondersteuning op de geboden IT-infrastructuur.

*Zekerheid gegarandeerd*
Consumenten die winkelen op internet willen een site die snel, veilig en altijd beschikbaar is. Sites die de gebruiker storen in zijn aankoop zorgen voor verlies van omzet. BIT garandeert een hoge beschikbaarheid door het gebruik van loadbalancers en het dubbel uitvoeren van het platform en de serveromgeving, verdeeld over twee BIT-datacenters. Deze serveromgevingen staan via een eigen glasvezel met elkaar in verbinding. Wanneer een systeem onderhoud nodig heeft of onverhoopt uitvalt dan neemt het tweede systeem het naadloos over. De webwinkel kan zo altijd zeer hoge aantallen bezoekers en transacties aan.

Hans Reinerie, Manager ICT bij Blokker B.V.: "Bij BIT beschikken we over de meest moderne voorzieningen, zowel qua techniek als know-how. Als we snel en goed iets in onze omgeving aangepast willen hebben dan kan zelfs een eerstelijns-helpdeskmedewerker ons al bijstaan. We maken gebruik van de geadviseerde Sun-hardware. IBM en een aantal partners hebben gezorgd voor de nodige shopapplicaties en de implementatie. Voor een pragmatisch bedrijf als Blokker is deze samenwerking een verademing."

Alex Bik, technisch directeur bij BIT: "We zien steeds vaker dat bedrijven hun volledige IT-infrastructuur in onze datacenters plaatsen. Naast de keuze voor de meest moderne faciliteiten, blijken veiligheid en het voordeel op stroomkosten en onderhoud het te winnen van de eigen voorzieningen."

WeServIT
22/01/10, 10:54
Netjes :)

Jesperw
22/01/10, 10:55
Leuk! Lijkt me de enige echte goede keuze voor ze. ;)

Japje
22/01/10, 10:56
en niet vergeten dat de blokker site gewoon via IPv6 bereikbaar is ;) Goed bezig jongens!

-Kevin
22/01/10, 11:12
Nice,

Ben alleen geen blokker klant ;)

24x7group
22/01/10, 11:59
Very nice :)

DutchTSE
22/01/10, 12:26
Wat is eigenlijk het nut van deze bedrijf X haalt klant Y topics?

Gefeliciteerd dan maar?

Jesperw
22/01/10, 12:36
Wat is eigenlijk het nut van deze bedrijf X haalt klant Y topics?
Dat noemen ze een persbericht (net als dit forum). Heel normaal bij een interessante samenwerking van twee grote partijen.

KristianT
22/01/10, 12:51
Alleen jammer van de url's in de webshop:

webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&catalogId=10005&categoryId=10553&langId=-104&productId=16222

Jesperw
22/01/10, 13:50
webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&catalogId=10005&categoryId=10553&langId=-104&productId=16222
Ja en dat ik niet bij de Blokker voor de deur kan parkeren, maar dat heeft niet echt iets met 't verhaal te maken. :D

Wouter-Ospito
22/01/10, 19:15
Ik zie het nut ook niet zo van dit soort berichten. Als ik elke klant die we binnen halen ga vermelden, wordt het hier een onoverzichtelijke bende, zeker als iedereen dat hier gaat doen. Het argument "dit is een grote/bekende klant" gaat m.i. niet op, tenzij je kleinere klanten niet waardeert? Lijkt mij toch dat je elke klant, hoe groot ook, waardeert. Komt er uiteindelijk dus op neer "Joepie, een klant(je) binnen gehaald! We zijn er zo blij mee en dit is zo bijzonder, dat we maar gelijk een persbericht de deur uitdoen!"

Nou, gefeliciteerd dan maar...!

Phu
22/01/10, 22:00
Tjsah sommige bedrijven zijn media geil lijkt het wel.
Elke overname of elke klant die ze hebben binnengehaald moet worden vermeld.

eaPeter
22/01/10, 22:53
Dus voortaan als ik geen strijkplank meer kan bestellen, moet ik BIT hebben? :)

xaban
23/01/10, 00:43
Leuk! Lijkt me de enige echte goede keuze voor ze. ;)

Explain?

nick@dcoostkamp
25/01/10, 10:25
Alex Bik, technisch directeur bij BIT: "We zien steeds vaker dat bedrijven hun volledige IT-infrastructuur in onze datacenters plaatsen. Naast de keuze voor de meest moderne faciliteiten, blijken veiligheid en het voordeel op stroomkosten en onderhoud het te winnen van de eigen voorzieningen."

Ook in België zien we die evolutie.

Serveo
25/01/10, 11:10
Goed nieuws. Ik blijft BIT overigens toch een van de betere DC's vinden.


Ook in België zien we die evolutie.

Is dat een evolutie of een trend? :)

Apoc
25/01/10, 11:29
Ik zie het nut ook niet zo van dit soort berichten. Als ik elke klant die we binnen halen ga vermelden, wordt het hier een onoverzichtelijke bende, zeker als iedereen dat hier gaat doen. Het argument "dit is een grote/bekende klant" gaat m.i. niet op, tenzij je kleinere klanten niet waardeert? Lijkt mij toch dat je elke klant, hoe groot ook, waardeert. Komt er uiteindelijk dus op neer "Joepie, een klant(je) binnen gehaald! We zijn er zo blij mee en dit is zo bijzonder, dat we maar gelijk een persbericht de deur uitdoen!"

Nou, gefeliciteerd dan maar...!


Tjsah sommige bedrijven zijn media geil lijkt het wel.
Elke overname of elke klant die ze hebben binnengehaald moet worden vermeld.

[/jaloers]?

Ik vind dat dit wel iets is waar Bit trots op mag zijn. Een partij als Blokker haal je niet even tussen neus en lippen door binnen - en daarnaast zie je toch ook best veel dat dit soort partijen hun ICT behoeften niet willen uitbesteden. Als ze dit soort berichten nu bij elke grote klant de deur uit deden, is het een ander verhaal, maar dit is toch wel redelijk uitzonderlijk te noemen.

En dat geneuzel over dat kleinere klanten niet gewaardeerd zouden worden omdat ze hier niet genoemd worden; wat een onzin zeg. Als ze enkel grote klanten goede service zouden leveren, en kleinere klanten er een beetje naast doen, dan is het een ander verhaal. Maar om dit nu te zeggen enkel omdat Blokker nu even in de schijnwerpers gezet wordt... Amateuristische opmerking Wouter.


Explain?

Dat vraag ik me ook wel af. Dat het een goede keuze lijkt voor Blokker, ben ik het mee eens - maar waarom het de enige goede keuze zou zijn, is uit de lucht gegrepen. Er zijn genoeg partijen die hetzelfde kunnen leveren.

Jesperw
25/01/10, 11:38
[/jaloers]?
Dat vraag ik me ook wel af. Dat het een goede keuze lijkt voor Blokker, ben ik het mee eens - maar waarom het de enige goede keuze zou zijn, is uit de lucht gegrepen. Er zijn genoeg partijen die hetzelfde kunnen leveren.
Ok, enige nuance is op zijn plaats maar er zijn niet heel veel partijen die op het technisch niveau van BIT opereren én een eigen (zeer hoogwaardig) datacenter en netwerk beheren. Vaak is de partij waar je mee in zee gaat toch afhankelijk van diverse partijen.

Daarom denk ik dat 't een goede keus is.

nick@dcoostkamp
25/01/10, 14:00
Goed nieuws. Ik blijft BIT overigens toch een van de betere DC's vinden.



Is dat een evolutie of een trend? :)

We doen niet moeilijk vandaag. Je mag kiezen....;)

Phu
25/01/10, 17:19
[/jaloers]?

Ik vind dat dit wel iets is waar Bit trots op mag zijn. Een partij als Blokker haal je niet even tussen neus en lippen door binnen - en daarnaast zie je toch ook best veel dat dit soort partijen hun ICT behoeften niet willen uitbesteden. Als ze dit soort berichten nu bij elke grote klant de deur uit deden, is het een ander verhaal, maar dit is toch wel redelijk uitzonderlijk te noemen.

En dat geneuzel over dat kleinere klanten niet gewaardeerd zouden worden omdat ze hier niet genoemd worden; wat een onzin zeg. Als ze enkel grote klanten goede service zouden leveren, en kleinere klanten er een beetje naast doen, dan is het een ander verhaal. Maar om dit nu te zeggen enkel omdat Blokker nu even in de schijnwerpers gezet wordt... Amateuristische opmerking Wouter.



Dat vraag ik me ook wel af. Dat het een goede keuze lijkt voor Blokker, ben ik het mee eens - maar waarom het de enige goede keuze zou zijn, is uit de lucht gegrepen. Er zijn genoeg partijen die hetzelfde kunnen leveren.

Heeft niets met jaloerzie te maken puur het feit voor elke mug of scheet
is er wel weer een kansloze pers bericht.
Ik zie het nut er iig niet van

Apoc
25/01/10, 17:34
Ok, enige nuance is op zijn plaats maar er zijn niet heel veel partijen die op het technisch niveau van BIT opereren én een eigen (zeer hoogwaardig) datacenter en netwerk beheren. Vaak is de partij waar je mee in zee gaat toch afhankelijk van diverse partijen.

Daarom denk ik dat 't een goede keus is.

Wat je zegt klopt helemaal, al vind ik niet dat het zelf beheren van een datacentrum een must is. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor Blokker extra vertrouwen zorgt.


Heeft niets met jaloerzie te maken puur het feit voor elke mug of scheet
is er wel weer een kansloze pers bericht.
Ik zie het nut er iig niet van

Begrijp ik, maar ik vind dit toch wel iets meer dan "een mug of scheet". Het feit dat het voor jou geen meerwaarde heeft, betekent niet dat het geen nut heeft.

Peuk
25/01/10, 17:48
Heeft niets met jaloerzie te maken puur het feit voor elke mug of scheet
is er wel weer een kansloze pers bericht.
Ik zie het nut er iig niet van
Stukje marketing en vang je een grote vis dan zullen er meer volgen.

KerberosX
25/01/10, 23:27
Tjsah sommige bedrijven zijn media geil lijkt het wel.
Elke overname of elke klant die ze hebben binnengehaald moet worden vermeld.
De lijn tussen mediageil en reclame voor jezelf maken is misschien heel dun, maar het is toch niet meer dan normaal dat een bedrijf reclame voor zichzelf maakt?

Jij hebt toch ook een link in je profiel hier naar je bedrijfswebsite? Waarom is dat? Omdat je niet wil dat mensen je bedrijfswebsite bezoeken?

Dit is inderdaad gewoon pure marketing. Zien eten... doet eten. Helemaal niets mis hoor, een bedrijf dat zichzelf wil vekopen.

NB-Gerd
28/01/10, 12:20
Wat een antwoorden allemaal op dit bericht, Bit & blokker hebben een deal gesloten. Mogen ze dat niet melden? Waarom moeten zoveel mensen dat afkraken. Congrats bit.

DennisWijnberg
28/01/10, 13:33
Gefeliciteerd BIT!

chielsen
28/01/10, 15:40
De lijn tussen mediageil en reclame voor jezelf maken is misschien heel dun, maar het is toch niet meer dan normaal dat een bedrijf reclame voor zichzelf maakt?

Jij hebt toch ook een link in je profiel hier naar je bedrijfswebsite? Waarom is dat? Omdat je niet wil dat mensen je bedrijfswebsite bezoeken?

Dit is inderdaad gewoon pure marketing. Zien eten... doet eten. Helemaal niets mis hoor, een bedrijf dat zichzelf wil vekopen.

Ja maar wat is de nieuwswaarde voor ons?
Iedereen wil wel reclame maken, maar een persbericht moet wel nieuwswaarde voor het publiek hebben. Zowel klanten als conculega's hebben hier niet echt wat aan.
Als ze nou een nieuw datacenter openen, hun servers op zonne energie gaan laten draaien etc, ja dat is interessant.

Ik weet niet wat de richtlijnen zijn, maar dit zit wel dicht tegen gewone reclame aan.

Apoc
28/01/10, 17:01
Ja maar wat is de nieuwswaarde voor ons?
Iedereen wil wel reclame maken, maar een persbericht moet wel nieuwswaarde voor het publiek hebben. Zowel klanten als conculega's hebben hier niet echt wat aan.
Als ze nou een nieuw datacenter openen, hun servers op zonne energie gaan laten draaien etc, ja dat is interessant.

Ik weet niet wat de richtlijnen zijn, maar dit zit wel dicht tegen gewone reclame aan.

De nieuwswaarde is dat een grote commerciële partij ervoor heeft gekozen om hun hele webshop uit handen te geven - hetgeen toch nog redelijk uniek te noemen is. Een partij van het formaat Blokker houdt over het algemeen alles "in-house" (en zijn vaak te kortzichtig c.q. te weinig vertrouwen om zoiets uit handen te geven).

KerberosX
28/01/10, 17:24
De nieuwswaarde is dat een grote commerciële partij ervoor heeft gekozen om hun hele webshop uit handen te geven - hetgeen toch nog redelijk uniek te noemen is. Een partij van het formaat Blokker houdt over het algemeen alles "in-house" (en zijn vaak te kortzichtig c.q. te weinig vertrouwen om zoiets uit handen te geven).
Ik ken een beetje de interne IT keuken van Blokker, en je zou ervan verbaasd zijn hoe amateuristisch het daar in elkaar zit. Dit is alvast een goede stap in de richting...

chielsen
28/01/10, 17:45
Ik ken een beetje de interne IT keuken van Blokker, en je zou ervan verbaasd zijn hoe amateuristisch het daar in elkaar zit. Dit is alvast een goede stap in de richting...

Ik ben niet eens verbaasd. Blokker is meegesleurd door de ontwikkelingen. Het liefst zitten ze volgens mij helemaal niet op internet. Onder het schoenmaker hou je bij je leest principe zou ik niet anders verwachten dan dat zulke partijen de boel outsourcen.
Bij wie dat is maakt me ook niet uit.

Apoc
28/01/10, 18:03
Ik ben niet eens verbaasd. Blokker is meegesleurd door de ontwikkelingen. Het liefst zitten ze volgens mij helemaal niet op internet. Onder het schoenmaker hou je bij je leest principe zou ik niet anders verwachten dan dat zulke partijen de boel outsourcen.
Bij wie dat is maakt me ook niet uit.

Dat is nu het hele punt. Dat soort partijen zouden het JUIST moeten outsourcen, maar doen dat nog steeds heel weinig. Er begint daar langzaam maar zeker wat verandering in te komen, en daarom is het feit dat juist blokker de boel nu uitbesteedt, nieuwswaardig voor de IT sector.

Het feit dat Blokker voor BIT heeft gekozen maakt in dat opzicht vrij weinig uit, al is het natuurlijk een leuke prestatie.

dhmedia
29/01/10, 15:55
we feliciteren BIT :)

hostnieuws
03/02/10, 10:43
<knip>

Daarnaast brengt het iets onder de aandacht waar veel mensen overheen lezen. Bit concurreert met zijn eigen klanten. Wat vind iedereen daarvan?

DutchTSE
03/02/10, 11:27
<knip> Bit concurreert met zijn eigen klanten. Wat vind iedereen daarvan?
Tja.. als er iemand met een zak vol geld naar je toe komt en je hebt het personeel en de kennis in huis.. Bedrijven van dit formaat gaan waarschijnlijk ook niet shoppen bij klanten van Bit, 99% van hun klanten is daar waarschijnlijk te klein voor (geen flauw idee welke klanten BIT heeft, dus mijn excuses als ik het mis heb :))..

Wouter-Ospito
03/02/10, 11:34
Dat is nu het hele punt. Dat soort partijen zouden het JUIST moeten outsourcen, maar doen dat nog steeds heel weinig. Er begint daar langzaam maar zeker wat verandering in te komen, en daarom is het feit dat juist blokker de boel nu uitbesteedt, nieuwswaardig voor de IT sector.

Het feit dat Blokker voor BIT heeft gekozen maakt in dat opzicht vrij weinig uit, al is het natuurlijk een leuke prestatie.

Zo kan je alles wel nieuwswaardig maken. Collega hosters hebben hier geen nieuwswaarde aan. Ja, er is misschien een redelijk grote partij die z'n infra uitbesteed, maar is Blokker dan opeens de trend-zetter op dit gebied? Denk dat er weinig partijen zijn die, omdat Blokker het doet, besluiten het ook maar te gaan doen. Het is m.i. nog veel te vroeg om te gaan spreken over een verandering hierin, daar is één partij die dit besluit te doen echt te weinig voor. Wat als Blokker over een half jaar besluit dat het toch niet bevalt en alles weer terugdraait? Heeft m.i. even veel nieuwswaarde voor collega hosters (om precies te zijn 0,0), maar ik gok zomaar dat we dan niks horen!?

Ik denk dat je als richtlijn moet aanhouden: zijn er partijen die op WHT zitten die hier belang bij hebben om het te weten (bijv. iets belangrijks dat bij een leverancier van ze gaat wijzigen, bijv. door een overname). Zo ja: nieuwswaardig, zo nee: niet nieuwswaardig. Hier doet helemaal niemand wat mee op WHT, en dus niet nieuwswaardig.

Om nog even terug te komen op je (flauwe) opmerking over jalozie: ik kan je uit die droom halen. Wij willen juist helemaal geen Blokker (of andere 'gigant') als klant, wij richten ons op een hele andere (veel persoonlijkere) markt. Maar dat terzijde.

DutchTSE
03/02/10, 12:24
verhaal
Ondanks dat we er hetzelfde over denken kunnen we beter onze mond houden, we zijn in de minderheid ;)