PDA

Bekijk Volledige Versie : reseller hosting op blacklist



Flappiedapsie
21/01/10, 17:15
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd bij een aanbieder reseller hosting genomen. Nu blijkt dat bv in bepaalde gevallen mail geblokkeerd wordt omdat het IP-adres ge-blacklist is. Daar ben ik natuurlijk niet blij mee, want daar gaan m'n klanten ook last van krijgen.

Hoe moet ik hier mee omgaan?

Bedankt alvast!
Jeroen

pierce
21/01/10, 17:17
Wat dacht je van contact opnemen met je hoster?
Het is in principe de verantwoordelijkheid van een hoster om te zorgen dat een IP niet geblacklist wordt, en als dat wel gebeurt zorgen dat het ip zsm van de lijst verwijderd wordt.

Flappiedapsie
21/01/10, 17:23
Dat kan, maar ik vraag me ook af of de hoster wel betrouwbaar is dan.

Ik krijg de volgende melding trouwens:
blacklisted using web.dnsbl.sorbs.net. Details: Exploitable Server

Yourwebhoster
21/01/10, 17:26
Niet "Dat kan", gewoon doen. Je kan het zelf namelijk niet oplossen, de fout ligt namelijk bij de systeembeheerder/host en die kan als enige hier aan werken.

En als je je af vraagt of de hoster wel betrouwbaar is, waarom host je dan bij hem?

Flappiedapsie
21/01/10, 17:30
En als je je af vraagt of de hoster wel betrouwbaar is, waarom host je dan bij hem?

Tja, dat kan na wat ervaringen natuurlijk veranderen. Als je dat met internet altijd vooraf wist. Het ziet er natuurlijk altijd mooi uit. En negatieve ervaringen heb ik niet kunnen vinden.

Bij een grote, veel adverterende host die ik niet bij naam zal noemen ben ik heeeel snel weer weggegaan. Was zooooo traag!

Yourwebhoster
21/01/10, 17:31
Tja, dat kan na wat ervaringen natuurlijk veranderen. Als je dat met internet altijd vooraf wist. Het ziet er natuurlijk altijd mooi uit. En negatieve ervaringen heb ik niet kunnen vinden.

Bij een grote, veel adverterende host die ik niet bij naam zal noemen ben ik heeeel snel weer weggegaan. Was zooooo traag!
Ik zou in ieder geval contact opnemen met die host en als je uit meerdere ervaringen van anderen kan opmaken dat ze onbetrouwbaar zijn zou ik zsm weg gaan.

Spyder01
21/01/10, 17:41
Gewoon contact opnemen met je host, aangegeven dat zijn server op een blacklist staat en dat hij moet zorgen dat het betreffende IP eraf gehaald wordt omdat anders de mail niet goed voor je werkt.

In die tijd dat je dit topic aanmaakte en hier reageerde had je ook de persoon kunnen benaderen die het voor je op kan lossen (of zelf even de-listen, wil bij de meeste blacklisten ook).

Erik H.
21/01/10, 20:54
Zoals hierboven aangegeven: neem contact op met je leverancier. Dat lijkt me ook de logische eerste keuze.

Als mijn wasmachine niet goed werkt neem ik eerder contact op met mijn leverancier dan een topic openen op WHT ;-)

huizinga
22/01/10, 04:35
controleer het ip op http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx bijvoorbeeld en stuur de resultaten naar je hoster. Gebeurt er naar jou mening niet (snel genoeg) iets dan is het een verstandige keuze om naar een andere hoster te gaan..

M.Braam
01/06/10, 16:15
-knip-
Heb al antwoord.

ichosting
02/06/10, 01:22
controleer het ip op http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx bijvoorbeeld en stuur de resultaten naar je hoster. Gebeurt er naar jou mening niet (snel genoeg) iets dan is het een verstandige keuze om naar een andere hoster te gaan..

Nog sneller kun je zelfs ZELF het ip weer deblokkeren bij veel blacklists.
Kwestie van even zoeken.

De vraag is natuurlijk wel: heb je eigen IP's bij je reseller pakket en zo ja WAAROM zijn je ip's dan op de blacklist gekomen? Is er iets lek op je website waardoor spam kan worden verstuurd? Zo niet, dan inderdaad je hoster contacten.

Een hoster kan natuurlijk niet alle blokkades voorkomen als er op ip's van een reseller account iets fout gaat doordat er lekke scripts of gehackte ftp accounts waardoor spamscripts worden geupload op de reseller ip's. Dan ben je er zelf ook een beetje verantwoordelijk voor.

Als je geen eigen ip's hebt, dan contacten met de hoster en vragen om het opschonen van de blacklists.

LB-Media
11/08/10, 23:48
je kan de hoster een termijn stellen op dit op te lossen zodat jij geen hinder ondervind van zijn probleem.

Mocht het dan nog niet opgelost zijn kun je het zelf eventueel proberen.

Maar als je een beetje goede webhoster hebt moet hij dit wel oplossen want ik neem aan dat hij hier zelf ook wel last van heeft.