PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameservers instellen bij windows vps



Virus3000
21/01/10, 14:33
Hallo,
ik heb sindskort een vps (windows 2003). Nu zit er op dit moment nog geen domein naar gelinkt.
Ik heb (ergens anders) een reseller pakket met domein en nameservers (ns1.domein.be, ns2.domein.be).

Nu zou ik graag het domein (incl nameservers) laten verzetten/linken naar mijn vps. Ik heb al om uitleg gevraagd bij de reseller (mijn oud pakket dus) maar deze reageren helemaal niet.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn domein (en nameservers) worden gelinkt naar mijn VPS?
Ik heb al behoorlijk veel gezocht maar kom er niet uit...

Yourwebhoster
21/01/10, 15:26
IP in de DNS aanpassen naar die van je VPS.

Virus3000
21/01/10, 16:14
IP in de DNS aanpassen naar die van je VPS.

maar waar kan ik die DNS dan aanpassen?
en nameservers werken altijd via twee ip adressen dus hoe dat op te lossen?

Yourwebhoster
21/01/10, 16:17
je kan waarschijnlijk dezelfde nameservers blijven gebruiken, als je DA hebt als control panel kan je bijvoorbeeld DNS management gebruiken (als je host dit ingeschakeld heeft).

Moc
21/01/10, 16:36
DA op windows vps, netjes :P

Yourwebhoster
21/01/10, 16:49
DA op windows vps, netjes :P
*zucht*. Lezen??

reseller pakket met domein en nameservers

Moc
21/01/10, 17:08
*zucht*. Lezen??

Mijn fout, excuses

Virus3000
21/01/10, 17:28
Ja, ik kan dingen instellen (heb trouwens op oude host Cpanel en WHM).
Maar wat als die host mijn abbonement afsluit (domein wil ik verhuizen), dan blijven de nameservers die ik in WHM aanmaak behouden?
En nu heb ik dus:
ns1.domein.be xxx.xxx.xxx.14
ns2.domein.be xxx.xxx.xxx.15

Maar voor men nieuwe host heb ik maar 1 ip adress, hoe zit dat dan?
Sorry als ik domme vragen stel maar dit blijf ik maar niet begrijpen :)

Yourwebhoster
21/01/10, 17:30
Nee, de nameservers gaan natuurlijk verloren als je je abonnement afsluit. Wat je wel kan doen is een extra IP voor je Windows VPS aanvragen en een nameserver draaien op Windows. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, Linux heeft nog altijd de voorkeur voor dit soort dingen:)

huizinga
22/01/10, 04:45
Waar heb je je domeinnaam geregistreerd?

Bij een aantal resellers in domeinnamen kun je een slave-nameserver gebruiken. Die van hun EN die van jou windows server zijn dan de nameservers..

De meest ideale oplossing is dit niet altijd omdat je wijzigingen op 2 plaatsen moet bijhouden (of erg goed configureren en een reseller hebben die zijn zaakjes op orde heeft) maar het is voor enkele domeinnamen prima te doen..

De beste (en makkelijkste) oplossing is dit door je controlpannel te laten regelen.. Zoals al eerder aangegeven DirectAdmin is hier gemakkelijk voor in te stellen.. Ik weet niet wat de rede is voor een keuze van win2003..?

Virus3000
22/01/10, 12:31
Bij alle domeinnamen die ik heb kan ik via een domein control panel de whois & nameservers instellen.

Deze staan nu op mijn huidige domein ingesteld (n1.domein.be, ns2.domein.be)
De (oude) reseller heeft toen die twee nameservers op mijn domein aangemaakt.
Nu wil ik niets meer te maken hebben met die reseller en dus mijn domeinen overzetten naar men nieuwe server.
Ik wil dus terug ns1.domein.be & ns2.domein.be hebben maar dan gelinkt naar de nieuwe server.
Als dat dan werkt dan zijn al mijn domeinnamen automatisch gelinkt naar de nieuwe server.
Windows 2003 nodig voor ASP.NET, controlpanel is PLESK (en vertuzzio).
Ik heb maar 1 ip adress voor nieuwe server...