PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct Admin wachtwoord onthouden



wilma
21/01/10, 10:58
Hoi iedereen,

Eventjes een vraag van mijn kant.

Als ik wil inloggen in Direct Admin moet ik iedere keer mijn wachtwoord invullen om binnen te komen.

Ik gebruik Firefox als browser.

Alle websites waar ik moet inloggen worden de wachtwoorden prima onthouden, behalve bij Direct Admin inloggen niet.

Dit heb ik met verschillende providers precies het zelfde gehad.

Is het om de een of andere manier toch mogelijk om het wachtwoord te laten onthouden in Direct Admin in combinatie met Firefox?

Heb overigens een resellersaccount.

Erik H.
21/01/10, 11:32
Vrees toch echt dat het probleem in je pc zit. Ik "onthoud" op meer dan 50 verschillende DirectAdmin servers de login gegevens ....

Bart L
21/01/10, 12:06
Chrome doet het bij mij prima qua "onthouden"

martinvandebelt
21/01/10, 12:12
Toevallig DirectAdmin met een SSL certificaat? Volgens mij staat het standaard uit dat Firefox wachtwoorden onthoud op https-verbindingen (en maar goed ook).

Trafego
21/01/10, 12:31
DA is altijd te bereiken zonder https verbinding :) dus zou het niet mogen zijn.

Ook het onthouden is inderdaad echt browser based, en is dus bij je eigen pc te zoeken.

t.bloo
21/01/10, 12:36
DA is altijd te bereiken zonder https verbinding

nee hoor, dat kun je instellen (en staat bij mij natuurlijk op https only)

Verm_Hans
21/01/10, 12:44
Wilma,

Misschien moet je in FF opnieuw aangeven dat het wachtwoord onthouden moet worden.
Ga naar Extra ---> opties ---> beveiliging en kijk bij wachtwoorden naar uitzonderingen.
Als je site daar tussen staat even verwijderen en opnieuw er naar toe gaan om het wachtwoord in te vullen en te onthouden.


Hans Vermeulen


Hoi iedereen,

Eventjes een vraag van mijn kant.

Als ik wil inloggen in Direct Admin moet ik iedere keer mijn wachtwoord invullen om binnen te komen.

Ik gebruik Firefox als browser.

Alle websites waar ik moet inloggen worden de wachtwoorden prima onthouden, behalve bij Direct Admin inloggen niet.

Dit heb ik met verschillende providers precies het zelfde gehad.

Is het om de een of andere manier toch mogelijk om het wachtwoord te laten onthouden in Direct Admin in combinatie met Firefox?

Heb overigens een resellersaccount.

wilma
21/01/10, 17:27
Dank voor jullie reacties.

Zeer vreemd dit, ligt dus hier het probleem.

Terwijl alle andere sites zoals bijvoorbeeld deze wel gewoon wordt onthouden.

Gisteren Windows 7 geïnstalleerd schone installatie, schone Firefox en ook geen mogelijkheid om het op te slaan mijn Direct Admin inlog gegevens.

Het is geen https:// verbinding

Bij uitzonderingen staat verder helemaal niets.

huizinga
22/01/10, 04:38
Wat ik wel eens gemerkt heb is dat als ik meerdere keren inlog in DA met verschillende accounts en ik druk per ongelijk met een ander account op "opslaan" dan kent FF dus meerdere inlog gegevens voor 1 site.. hij weet niet welke dus gebruikt er geen..

Je kunt in FF ergens een lijstje zien met opgeslagen wachtwoorden. Zoek deze eens op en kijk of er niet meerdere opgeslagen wachtwoorden zijn voor dezelfde website/url

braxato
22/01/10, 15:07
Zou het niet kunnen dat je bij het 1e geval ooit eens geklikt hebt op "Nooit meer opnieuw vragen" ?
Als je dat doet vraagt hij namelijk nooit meer op die site om je wachtwoord te onthouden.

Ramon Fincken
22/01/10, 20:35
@huizinga, en Braxato: klopt, en dan tik je even je usernamen in et voila dan staat je PW er indien dit opgeslagen was.

Dit valt te voorkomen door steeds op het domein.ext:2222 in te loggen ipv het hoofddomein.ext:2222 of ip:2222

wilma
23/01/10, 21:12
Dank voor jullie reacties. Ben er nu uit, eventjes alles gewist, en nu doet hij het weer gelukkig. Hier eventjes niet zelf aan gedacht om de geschiedenis te wissen want daarmee werd het opgelost.

bbytes
26/01/10, 19:50
Neem een fingerprint scanner. Er zit er een in mijn laptop en wil niet meer anders. Alle wachtwoorden bewaren met behulp van een vinger. Super!

kutagh
26/01/10, 19:52
Neem een fingerprint scanner. Er zit er een in mijn laptop en wil niet meer anders. Alle wachtwoorden bewaren met behulp van een vinger. Super!

1. Het probleem wat TS beschreef blijft bestaan.
2. Het probleem was al opgelost...
3. Het is niet aan iedereen besteed, gaat die fingerprint scanner kapot en ben je de wachtwoord vergeten, heb je een probleem...

Erik H.
26/01/10, 19:53
Neem een fingerprint scanner. Er zit er een in mijn laptop en wil niet meer anders. Alle wachtwoorden bewaren met behulp van een vinger. Super!

Ik ga hier dan wel een beetje offtopic maar ik heb recent een aflevering van Mythbusters gezien waaruit bleek dat die dingen behoorlijk makkelijk te omzeilen zijn.... iets met een wit papiertje en een uitgeprinte vingerafdruk.

cyberbootje
26/01/10, 21:18
Ik ga hier dan wel een beetje offtopic maar ik heb recent een aflevering van Mythbusters gezien waaruit bleek dat die dingen behoorlijk makkelijk te omzeilen zijn.... iets met een wit papiertje en een uitgeprinte vingerafdruk.

No offense verder maar daar zijn weer verschillende soorten van...
Met temp sensor, bloeddruk, etc... uiteraard hoe beter hoe duurder maar toch, alles wat de mens maakt kan de mens ook kraken zullen we maar zeggen:lovewht:

Erik H.
26/01/10, 22:05
No offense verder maar daar zijn weer verschillende soorten van...
Met temp sensor, bloeddruk, etc... uiteraard hoe beter hoe duurder maar toch, alles wat de mens maakt kan de mens ook kraken zullen we maar zeggen:lovewht:

Uiteraard. Net zoals de kluis op mijn slaapkamer net even anders is dan die van de bank. Feit blijft wel dat ze allebei te kraken zijn. De ene wellicht wat makkelijker dan de andere.

Ik gok dat de poster met zijn vingerscanner niet de allerduurste bedoelde en mijn punt was slechts dat zoiets relatief makkelijk te kraken is. Heb je een vingerafdruk (dat is heel simpel te vinden, kom maar even 5 minuten bij me op de koffie) en een temperatuurtje en wat bloeddruk weet ik ook wel ergens te regelen ;-)

Lite-On
27/01/10, 19:33
Ik ga hier dan wel een beetje offtopic maar ik heb recent een aflevering van Mythbusters gezien waaruit bleek dat die dingen behoorlijk makkelijk te omzeilen zijn.... iets met een wit papiertje en een uitgeprinte vingerafdruk.

Die aflevering had ik inderdaad ook gezien. Geweldig hoe ze vinger afdrukken op die manier klonen.
Toch voel ik mij er niet prettig bij als dit soort wachtwoorden opgeslagen worden in de browser..... met wat handigheid heb je zo te pakken.

Yourwebhoster
27/01/10, 19:48
Ik ga hier dan wel een beetje offtopic maar ik heb recent een aflevering van Mythbusters gezien waaruit bleek dat die dingen behoorlijk makkelijk te omzeilen zijn.... iets met een wit papiertje en een uitgeprinte vingerafdruk.
Ben niet de enige die kijkt blijkbaar:) Geweldig die mensen, kijk dat soort werk lijkt me ook leuk....

Maar goed, zoals je zegt hebben ze het na weten te maken (helaas één stapje weggelaten). Ook hebben ze die aflevering geluidsensors en warmtesensors voor de gek weten te houden (geen idee wat nog meer, beweeg sensor??). Allemaal gekraakt dacht ik...

Het was gecertificeerd apparatuur geloof ik, maar eigenlijk te gek voor woorden hoe simpel dingetjes voor de gek gehouden kan worden. Ook lijkt me dat de techniek die ze gebruikten voor andere fingerprintreaders gebruikt kan worden, aangezien het een letterlijke afdruk is.

Maar we gaan inderdaad offtopic. Dus ontopic:

Wachtwoord onthouden is erg leuk voor de luie ICTer in firefox, maar houd er rekening mee dat het niet echt veilig is. Er zet net even iemand op je laptop en die kijkt even naar je wachtwoorden database, erg nuttig voor die persoon maar wat minder nuttig voor jou. Het is lastig om een veilige keuze te maken ben ik bang... daarnaast was er iets die de wachtwoorden lijst kon kraken, weet alleen niet of dit een leuk virusje is...

bbytes
30/01/10, 19:58
En anders download je keypass database. Kan je je wachtwoorden lekker in bewaren.
Ik doelde met die fingerprint, dat deze altijd nog beter is dan je wachtwoorden in firefox of ie te bewaren.
Vanzelfsprekend moet je ze ook ergens in een database plaatsen. Ik zet alles ook nog in keypass en 1x per maand gaat deze op een usb in de kluis.

wilma
31/01/10, 22:59
bbytes, dank voor je opmerkingen omtrent keypass, deze ken ik niet, zal hier eens naar zoeken.