PDA

Bekijk Volledige Versie : Terminal laadt heel langzaam



Niels L
20/01/10, 13:10
Goedemiddag heren,

Ik heb een klein probleem, want een windows server 2008 bak heeft veel moeite met het laden van de users via rdp. De administrator laadt gewoon netjes binnen enkele seconden, alleen de normale gebruikers zonder alle rechten laden vreselijk langzaam. Ik krijg tevens een error na het laden, run32.dll kapt er dan mee.

Heeft dit met de rechten op de C schijf te maken ?

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp

Niels

xSeries
20/01/10, 14:43
Het lijkt op een rechtenprobleem aangezien de admin het wel goed doet.
Je kunt eens met filemon kijken wellicht welke files geopend worden en daarvan de rechten controleren ?

Is het overigens een aparte rdp-server; of is het ook domaincontroler e.d. ?

hrodenburg
20/01/10, 15:37
of een group policy op de users in geval van een domein?

KerberosX
20/01/10, 16:55
Je geeft wel erg weinig info natuurlijk:

- Domeinomgeving?
- Zijn er policies actief?
- "run32.dll kapt ermee" is een redelijk nietszeggend. Welke foutmelding krijg je? Wat staat erin in de eventlog hierover. Ben je trouwens zeker van die naam? rundll32.exe is inderdaad een bekend Windows bestand. run32.exe kan een virus/trojan zijn, run32.dll is mij echter niet bekend.

Bart L
20/01/10, 21:47
DNS wil ook nog wel eens de oorzaak zijn.

VinceSTM
20/01/10, 22:52
denk aan
- dns
- extra properties in de GPO's

Niels L
21/01/10, 01:31
Hoi Allemaal,

1) Geen domeinomgeving aanwezig
2) Policies zijn actief

Ik zal nog even kijken naar het run32.xxx want ik begin nu te twijfelen aan mijn eerdere post.

Alvast bedankt !

Piwi-Web
21/01/10, 01:58
Neem aan dat je een nieuwe omgeving aan het opzetten bent? Zoja onderstaande vragen.

Wat heb je tot nu toe gedaan? Of ook wel, wat voor stappen heb je uitgevoerd tot waar je nu bent gekomen?

Niels L
02/02/10, 14:27
Goedemiddag heren,

Sorry voor het vreselijk late antwoorden. Ik ben nu in de gpo aan het kijken wat het probleem kan zijn. Ik heb voor een bepaalde gebruiker de volledige toegang tot de C schijf gegeven om te kijken of deze dan wel snel kon inloggen. Helaas was dit ook niet het geval, de zelfde laadtijden..

Ik zal zo even op jou vragen antwoord geven piwi-web.

Alvast vriendelijk bedankt

Niels L
02/02/10, 14:29
Nog even een vraag; Ik ben niet vreselijk bekend met windows server. Maar is het niet mogelijk om met een bepaald programma te zeggen ''ontzeg voor iedere gebruiker de mappen op ''D'' (storage disk) en vervolgens voor de gebruikers die in bepaalde mappen mogen te zeggen; daar mag je wel in'' Ik hoop dat ik mijn vraag zo goed formuleer.

Alvast bedankt

Cybafish
02/02/10, 14:41
Ja, je maakt eerst gewoon een algemene deny policy op D en dan specifieke policies voor de specifieke mappen. Specifiek gaat altijd voor algemeen (zolang je niet toepast op onderliggende mappen).

Niels L
02/02/10, 14:47
Maar dat is een beetje het probleem. Ik zal even een mappenstructuur schets geven.

Gebruiker1 is lid van groep1

De gehele groep1 mag in de map map1 en in de rest van de mappen niet.

groep1, en dus ook gebruiker1 krijgt alle rechten in de onderliggende mappen van map1 zodat ze zelf hun mappenstructuur voor de bestanden kunnen creeren.


Alvast bedankt

gjtje
02/02/10, 20:58
Deny gaat voor allow dus dat gaat niet werken, wat wel werkt is geen rechten toekennen, geen rechten is geen toegang.

Dus op alleen map1 geef je groep 1 rechten, bij de andere mappen laat je die weg (aannemende dat je de algemene groep "Users" ook hebt weggehaald uit de ACL).