PDA

Bekijk Volledige Versie : Debian etch updaten naar lenny met plesk



ikriz
20/01/10, 10:59
Nu dat plesk panel 9.3 op debian5 zou moeten werken. Is mijn vraag of het slim is om etch te updaten naar lenny?
Server staat momenteel bij leaseweb met etch erop en inmiddels een up-to-date plesk 9.3.

GlobalServe
20/01/10, 11:23
Kort maar krachtig: DON'T

We hebben het gedaan in test omgevingen en werkt niet naar behoren.

Marinus
20/01/10, 12:11
Ik heb dat ooit eens onder Fedora geprobeerd. Was een slecht plan. Die Plesk pakketten zijn afgestemd op een bepaalde versie en dat loopt de soep in.

Wat je wel kan doen, en wat bij ons goed werkte, is een nieuwe Plesk install doen op een andere VPS of server die een nieuwere distro draait. Vervolgens gebruik je de migration manager van Plesk om al je domeinen over te zetten naar de nieuwe server waarna je de oude server kunt afsluiten. Let dan wel op welke externe ips je gebruikt zodat je daarin geen conflicten krijgt. Enige nadeel is wel dat je de extra hardware in huis moet hebben.

mikeh
22/01/10, 20:02
Houd ook rekening met het volgende:

Security Support for Debian GNU/Linux 4.0 to be terminated on February 15th

http://www.debian.org/News/2010/20100121

PeterT
22/01/10, 20:04
Het is zeker mogelijk, heb het ooit gedaan met een CentOS bak (4->5) maar ik raad het je niet aan. Het kost je meer werk en tijd dan om simpelweg, zoals Marinus hierboven aangeeft, te migreren. Eventueel naar een tijdelijke VPS en vervolgens terug naar de echte server op het moment dat je die geherinstalleerd hebt.

ikriz
11/02/10, 10:27
Ik heb inderdaad het probleem dat ik geen extra hardware heb en het feit dat er straks geen security support meer gegeven wordt is de hele reden voor een upgrade.


Kort maar krachtig: DON'T
We hebben het gedaan in test omgevingen en werkt niet naar behoren.

Wat werkt dan niet naar behoren?

GlobalServe
11/02/10, 11:18
Ik wou zeggen dat alles in de mist gaat.
Dit was toch zo, maar ik denk dat ze nu een versie hebben dat wel werkt.
Dit moet je eens nakijken op de site van Plesk.

transit
11/02/10, 17:10
Ik heb inderdaad het probleem dat ik geen extra hardware heb en het feit dat er straks geen security support meer gegeven wordt is de hele reden voor een upgrade.

Wat werkt dan niet naar behoren?

Ten eerste, ik beheer geen Plesk servers dus kan niet precies oordelen over de specifieke Plesk diensten.

Ik denk dat hij bedoelt dat de meeste bibliotheken worden vervangen waar andere apps afhankelijk van zijn. Bijvoorbeeld een custom build PHP. Bij het upgraden worden veel libs overschreven en zou PHP niet meer functioneren.

Je zou op je desktop in een VPS de situatie kunnen nabootsen door eerst etch te installeren en vervolgens de diensten van Plesk. Daarna upgraden naar Lenny en goed testen wat dan nier meer werkt.

Als het probleem met de libraries dan naar voren komt heb je de kans om de afhankelijke applicaties te vernieuwen en deze opnieuw te compilen. Als dan alles weer werkt upload je de installaties naar je server en doe je een upgrade. Na de upgrade van het systeem kun je de applicaties die je hebt geĆ¼pload op de juiste locaties neerzetten.

ikriz
22/02/10, 09:47
Inmiddels etch naar lenny geupgrade dat ging gelukkig allemaal prima, security updates ook weer geinstalleerd. Was even spannend remote upgraden.

Plesk was wel even uitzoeken de update wilde niet helemaal uiteindelijk een reinstall gedaan en autoinstaller uitgevoerd.

Plesk zit nu op: 9.3.0-debian5.0.build93091230.07 dus ik ben tevree :)