PDA

Bekijk Volledige Versie : Cpanel DNS only & fallback mailserver



Vliegtuig
18/01/10, 12:10
Wij zijn op dit moment bezig ons shared hosting systeem stap voor stap te migrereren naar een self-managed oplossing. We hebben hiervoor een main server draaien bij Leaseweb welke ook zal fungeren als de primary name- en mailserver.

We hebben tevens bij Slicehost een simpele VPS draaien waarop de secundary nameserver moet gaan draaien. We gebruiken hiervoor Cpanel DNS only (op de main server draait ook een Cpanel licentie).

Nu geeft Cpanel zelf aan dat een server waarop DNS only draait zo min mogelijk andere software mag bevatten. Hoe zit dit met de mail? Het zou mooi zijn als de fallback op dezelfde mailserver kan gaan draaien maar uiteraard wil ik problemen voorkomen.

Hebben jullie ervaringen met bovenstaande of tips wat betreft de beste oplossing hiervoor?

Bij voorbaat dank!

Freezer
18/01/10, 13:49
De backup DNS oplossing werkt prima. Je 2e punt zou imo mooi zijn als ze dat eens integreren in hun gratis oplossing.

Vliegtuig
18/01/10, 13:58
Bedankt voor je bericht. Ik ben zelf erg benieuwd naar de eventuele problemen die ik kan verwachten wanneer ik zelf handmatig een mailserver ga installeren om te dienen als fallback mailserver, nadat DNS only al is geinstalleerd. Tips?

host3000
18/01/10, 17:10
Misschien een open deur, maar heb je het cPanel forum al geprobeerd?

Ik kan mij niet voorstellen dat het elkaar in de weg zit, alleen zal je de mailserver natuurlijk wel met de hand/script moeten instellen.

Spyder01
18/01/10, 17:56
Toen wij nog cPanel gebruikten hadden we ook een server met DNS only draaien. Hiernaast gewoon handmatig de benodigdheden voor fallback mail geinstalleerd en ingesteld.

Niets aan de hand, als je het maar doet na de installatie van cPanel DNS only.

®on
18/01/10, 19:33
Yep, kan inderdaad prima. Anderzijds, wat kost een CPanel VPS licentie nu eigenlijk? 15 euro per maand? Gemak dient de mens