PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitzendbureau contract vraag?



Herbert
16/01/10, 18:41
Mijn vrouw werkt voor een uitzendbureau en ik was vandaag de papieren aan het nakijken en er klopt iets niet volgens mij.
Ze werkt gemiddeld 20 uur per week maar op het contract staat "Afgesproken arbeidsduur: 40,00 uur per week"
Volgens mij zijn ze dan verplicht om 40 uur uit te betalen of heb ik dat mis?
Via google kwam ik er niet uit, daarom probeer ik hier maar een poging..
Ik hoop dat mij iemand kan helpen hier, ik kan nu ook niemand anders bereiken omdat het Zaterdag is.

wbakker-letsgoonline
16/01/10, 18:54
Mijn vrouw werkt voor een uitzendbureau en ik was vandaag de papieren aan het nakijken en er klopt iets niet volgens mij.
Ze werkt gemiddeld 20 uur per week maar op het contract staat "Afgesproken arbeidsduur: 40,00 uur per week"
Volgens mij zijn ze dan verplicht om 40 uur uit te betalen of heb ik dat mis?
Via google kwam ik er niet uit, daarom probeer ik hier maar een poging..
Ik hoop dat mij iemand kan helpen hier, ik kan nu ook niemand anders bereiken omdat het Zaterdag is.

Staat er verder niks in het contract over, indien het niet mogelijk is persoon alleen betaald krijgt voor de uren die gewerkt zijn?

gjtje
16/01/10, 18:58
Als het op oproepbasis is zal er ook wel een minimum aantal uur vermeld staan, ze is dan verplicht te komen tot een maximum van 40 uur in de week terwijl bij geen werk ze alleen de basis betaald krijgt (zou zo maar 20 kunnen zijn).

Herbert
16/01/10, 21:06
Er staat niets vermeld over een minimaal aantal uren, dus alleen Afgesproken arbeidsduur: 40,00 uur per week.
Als er verder niets van bij staat dan moeten ze volgens mij dan ook 40 uur betalen, werk of geen werk.
Maar ik ben al 4 uur aan het zoeken, het enigste wat er een beetje op lijkt is dit: http://nl.vlex.com/vid/39609948

-Kevin
16/01/10, 21:16
Uitzendburo krijg je geen vast contact /uren, dus als zij ziek is krijgt ze ook niks betaald.
Alleen nadat je gewerkt heb krijg je uitgekeerd.

Herbert
16/01/10, 21:19
Uitzendburo krijg je geen vast contact /uren, dus als zij ziek is krijgt ze ook niks betaald.
Alleen nadat je gewerkt heb krijg je uitgekeerd.
Als je een 0 uren contract hebt wel, bij een contract van een xx aantal uren wordt het gemiddelde over de laatste 13 weken berekend, zo staat dat in de flexwet.

brinkie
16/01/10, 22:57
Ze werkt gemiddeld 20 uur per week maar op het contract staat "Afgesproken arbeidsduur: 40,00 uur per week"

Ik zou zeggen: wacht even tot maandag en bel het uitzendburo.. (of de JuroFoon (http://www.jurofoon.nl/) even bellen).