PDA

Bekijk Volledige Versie : Ces 2010



Lite-On
13/01/10, 14:17
Is er hier iemand nog naar Las Vegas geweest voor het bezoeken van CES 2010?

Ik heb dit jaar de ontwikkelingen gevolgd via internet, maar lijkt me leuk om er zelf ook een keer naar toe te gaan.
Nadeel is de douane van de VS, waar ze 100% lastig zijn.

Domenico
13/01/10, 15:22
Is er hier iemand nog naar Las Vegas geweest voor het bezoeken van CES 2010?

Ik heb dit jaar de ontwikkelingen gevolgd via internet, maar lijkt me leuk om er zelf ook een keer naar toe te gaan.
Nadeel is de douane van de VS, waar ze 100% lastig zijn.

100% lastig? Hoezo? Was de afgelopen jaar twee keer in de VS en twee keer niets aan de hand hoor. Ja op de terugweg uit Las Vegas moest ik veel dingen uitrekken enzo (met mij vele anderen) en werden er monsters uit mijn tas genomen en geanalyseerd (hitech) maar ja we weten allemaal waarom ze het doen. Gewoon wat eerder vertrekken en de vertraging incalculeren en het zou je niet moeten weerhouden om naar de VS te vliegen.

BDigitinternetdiensten
13/01/10, 15:35
Paar klanten zijn er geweest. Zelf via internet gevolgd voor een deel. Maandag hoor ik alles verhalen wel:)

Lite-On
13/01/10, 16:27
100% lastig? Hoezo? Was de afgelopen jaar twee keer in de VS en twee keer niets aan de hand hoor. Ja op de terugweg uit Las Vegas moest ik veel dingen uitrekken enzo (met mij vele anderen) en werden er monsters uit mijn tas genomen en geanalyseerd (hitech) maar ja we weten allemaal waarom ze het doen. Gewoon wat eerder vertrekken en de vertraging incalculeren en het zou je niet moeten weerhouden om naar de VS te vliegen.

Ik heb al diverse verhalen gehoord van kennissen dat de douane van Amerika een ramp is. Vooral toen iemand een laptop bij had... dat was schijnbaar al helemaal een ramp.
Dat er in amerika dit soort strenge controles gebeuren is opzich een goede zaak, echter lijkt dit in sommige gevallen een behoorlijk drama te geven. De reden dat het mij weerhoudt om er naartoe te gaan :surrender:

Mikey
13/01/10, 16:32
Ik heb al diverse verhalen gehoord van kennissen dat de douane van Amerika een ramp is. Vooral toen iemand een laptop bij had... dat was schijnbaar al helemaal een ramp.
Dat er in amerika dit soort strenge controles gebeuren is opzich een goede zaak, echter lijkt dit in sommige gevallen een behoorlijk drama te geven. De reden dat het mij weerhoudt om er naartoe te gaan :surrender:

Yup, ze kunnen zonder aanleiding zelfs je laptop in beslag nemen. De vraag is dan maar of je hem terug kan krijgen. Andersom als amerikaan vanuit europa naar de US gaat als een zonnetje. Met kerst en oud en nieuw hadden we visite, en elk jaar gaat hij terug met frikadellen en kaas etc etc. Er is in al die jaren geen enkele keren wat van gezegd.

Stewie
13/01/10, 18:59
Ik heb al diverse verhalen gehoord van kennissen dat de douane van Amerika een ramp is. Vooral toen iemand een laptop bij had... dat was schijnbaar al helemaal een ramp.
Dat er in amerika dit soort strenge controles gebeuren is opzich een goede zaak, echter lijkt dit in sommige gevallen een behoorlijk drama te geven. De reden dat het mij weerhoudt om er naartoe te gaan :surrender:
Allemaal spook verhaaltjes. Laptop uit de tas moet sowieso, en dan door de detectie apparatuur. Soms moet je hem daarna aanzetten, dan crasht ie en mag deze weer uit. Gewoon een check of het niet iets geks in een plastic laptop verpakking is.

Ik ben 56x door de Amerikaanse douane en beveiliging geweest in de afgelopen 3 jaar en alleen op een een privee vakantie met vriendin ben ik gefouilleerd omdat zij citroen in haar handbagage had zitten (the crime!!).

Domenico
13/01/10, 19:55
Hier ook nooit geen problemen gehad met mijn laptop de afgelopen jaren en deze gaat altijd mee dus stop toch met het geloven van al die spookverhalen. Je gaat toch niet naar de VS wegens dit soort verhalen? Het is soms wat overdreven maar kom op het is ook niet zo dat het geen reden heeft. Ik moet er niet aan denken dat ze alle controles opheffen met al die gestoorden die er helaas rond lopen.

Lite-On
13/01/10, 19:58
Allemaal spook verhaaltjes. Laptop uit de tas moet sowieso, en dan door de detectie apparatuur. Soms moet je hem daarna aanzetten, dan crasht ie en mag deze weer uit. Gewoon een check of het niet iets geks in een plastic laptop verpakking is.

Ik ben 56x door de Amerikaanse douane en beveiliging geweest in de afgelopen 3 jaar en alleen op een een privee vakantie met vriendin ben ik gefouilleerd omdat zij citroen in haar handbagage had zitten (the crime!!).

Wel weird dat ik van andere kanten de gekste verhalen hoor, van simpele controle tot complete complete ondervragingen.
Wel ja, tijd om zelf dan maar eens te gaan ;)

In iedergeval.... lijkt erop dat er maar weinig mensen naar CES zijn gegaan

BramuS
13/01/10, 20:29
Op dit moment geen tijd voor en ik weet niet of ik daarvoor extra naar de US zou gaan, lijkt me wel leuk om het een keer mee te maken maar een tripje US is wel erg veel gevraagd. Misschien een keer plannen met een vakantie :p