PDA

Bekijk Volledige Versie : Uniserver bij de DHPA



Ber|Art
13/01/10, 11:15
Amsterdam, 11 januari 2010 – Managed Hosting Provider Uniserver sluit zich aan bij de Dutch Hosting Provider Association (DHPA). Met de komst van Uniserver komt het totale aantal deelnemers van de stichting DHPA op 21.

Ruim 80% van de managed hosting markt wordt nu door de DHPA vertegenwoordigd. Hiermee verstrekt de DHPA haar positie als leidende branchevereniging in de managed hostingmarkt. Managed Hosting neemt in Nederland momenteel een hoge vlucht. De DHPA zet zich in voor een duidelijk marktprofiel van haar deelnemers.

Managed hosting is een maatwerkdienst, waarbij alles in het werk wordt gezet om de bereikbaarheid van de servers van de klant zo hoog mogelijk te maken. Het serviceniveau wordt beschreven in een SLA (Service Level Agreement). De DHPA heeft voor de leden een eenduidig SLA template ontwikkeld, zodat alle deelnemers naar buiten toe dezelfde taal spreken. Uniserver zal ervoor zorgen dat haar SLA op basis van het DHPA template zal worden opgesteld.

Hans Bennink (Directeur DHPA) ziet de komst van de Uniserver als een bekroning op de groei van de drie jaar oude DHPA. “In zo’n korte tijd zoveel toonaangevende partijen in de hostingmarkt aan tafel krijgen is uniek. De concurrentie blijft hevig, maar gezamenlijk willen we profiteren van zoveel mogelijk samenwerking. En daar blijken we nu steeds beter in te slagen!”

Ronald Bezuur (Operationeel Directeur Uniserver): “Wij zien dat het omslagpunt in managed hosting is bereikt. Aanvankelijke scepsis onder eindgebruikers heeft duidelijk plaats gemaakt voor enthousiasme. Van een push markt zijn we naar een pull markt gegaan. Dat trekt veel cowboys aan. Als serieuze hostingpartij vinden wij het van het grootste belang dat de hosting markt verder professionaliseert. Om die reden hebben we ons aangesloten bij de DHPA. We ondersteunen het streven van DHPA naar verdere kwaliteitsverbetering van de hosting propositie. Het is immers in het belang van de eindklant dat het kaf van het koren wordt gescheiden.”

Apoc
13/01/10, 11:45
De titel van dit topic is nogal misleidend. 80% van de hosting markt, en 80% van de managed hosting markt, zijn twee compleet verschillende dingen.

Ik zou toch ook wel willen weten waar die 80% op gebaseerd is. Dat lijkt me namelijk een grove overschatting. Misschien dat dat percentage bereikt wordt als je enkel de partijen telt die uitsluitend managed hosting bieden - maar dat is geen representatief aantal.

DHPA dunkt me een goede organisatie, maar als je dat soort cijfers gaat roepen, mag dat ook wel even onderbouwd worden met wat statistieken.

DUR0N
13/01/10, 11:52
Het belangrijkste voor hun nu is media-aandacht krijgen, en dat kan je alleen maar op zo'n manier doen. Jammer maar een noodzakelijk kwaad denk ik.

Sander-
13/01/10, 13:04
De titel van dit topic is nogal misleidend. 80% van de hosting markt, en 80% van de managed hosting markt, zijn twee compleet verschillende dingen.

Ik zou toch ook wel willen weten waar die 80% op gebaseerd is. Dat lijkt me namelijk een grove overschatting. Misschien dat dat percentage bereikt wordt als je enkel de partijen telt die uitsluitend managed hosting bieden - maar dat is geen representatief aantal.

DHPA dunkt me een goede organisatie, maar als je dat soort cijfers gaat roepen, mag dat ook wel even onderbouwd worden met wat statistieken.

Ben sowieso benieuwd hoe ze weten hoe groot de totale managed hosting markt is in NL.

Ber|Art
13/01/10, 15:57
Titel aangepast...

VinceSTM
13/01/10, 16:58
Ben sowieso benieuwd hoe ze weten hoe groot de totale managed hosting markt is in NL.

Da's niet moeilijk. Da's aantal klanten van leden / 80 * 100.. toch?

DutchTSE
14/01/10, 08:49
Da's niet moeilijk. Da's aantal klanten van leden / 80 * 100.. toch?

En dat is het aantal klanten van de gehele managed hosting markt? Onzin natuurlijk, dat aantal kun je niet weten.

ju5t
14/01/10, 10:06
En dat is het aantal klanten van de gehele managed hosting markt? Onzin natuurlijk, dat aantal kun je niet weten.

Joh, dat was vast niet serieus bedoeld ;-)

gjtje
14/01/10, 10:25
Managed hosting is een maatwerkdienst, waarbij alles in het werk wordt gezet om de bereikbaarheid van de servers van de klant zo hoog mogelijk te maken. Het serviceniveau wordt beschreven in een SLA (Service Level Agreement).

Dat is weer typisch vanuit de IT gedacht.
Volgens mij houdt managed hosting in dat je de klant assisteert en adviseert bij het beheer van zijn IT omgeving, de bereikbaarheid kan daar een onderdeel van zijn.

Bovendien conflicteert de eerste zin met de tweede, "alles wordt gedaan" maar wel alleen als het in de SLA staat, dat is dus niet alles. Dit soort vaagheden is juist waarom managed hosting zo slecht aanslaat, er worden constant gouden bergen beloofd maar als puntje bij paaltje komt valt het allemaal vies tegen.