PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalingsachterstand, domeinnaam opgeheven



Nextreme
12/01/10, 15:33
Hallo,

Ik heb een klant die een x aantal domeinnamen bij ons afgenomen, eerste jaar netjes betaald. 2 de jaar betaald hij niet meer. Diverse malen de klant gecontacteerd dat hij moet betalen, eerste herinnering, tweede herinnering, daarna nog aantal maal verteld dat hij moet betalen en dat we anders de dienst op zullen zeggen.
Geen reactie gehoord en uiteindelijk de dienst via de registrant laten opheffen. Domein verdwijnt in quarantine.

Klant begint te dreigen met advocaat en deurwaarders en kosten verhalen en beslag legging (geschiedt een zakelijk klant) als ik de domeinen niet uit quarantine haal. Kosten € 150,- excl. btw.

Wat nu te doen?

ichosting
12/01/10, 15:36
Wat staat er over in je voorwaarden?

Geert-Jan
12/01/10, 15:39
Wat nu te doen?

Daar heb je toch over nagedacht alvorens deze actie's te ondernemen? Je doet dit nadat je er van verzekerd bent dat je zelf juridisch dicht zit, of zie ik het verkeerd????

Nextreme
12/01/10, 15:40
Dit staat in de algemene voorwaarden:


7.1 Bij het achterwege blijven van betalingen is Nextreme gerechtigd de overeenkomst
eenzijdig te verbreken. Nextreme kan hierdoor niet aansprakelijk worden gesteld voor
enige gemiste inkomsten van de Klant. Indien het hosting betreft is Nextreme gerechtigd
de website per direct te verwijderen, hierdoor kan Nextreme niet aansprakelijk worden
gesteld voor vermissing van enige data en/of e-mail.

7.2 Indien de Klant niet binnen de bepaalde periode de volledige betaling te voldoet de
Overeenkomst per direct te beëindigen, hierbij gelden de regels zoals genoemd in artikel
7.1

Phu
12/01/10, 15:41
Gewoon lekker laten voorkomen.
Niet willen betalen en nu komen met advocaat ? denk dat ze die niet eens kunnen betalen

Zolang ze niet hebben betaald hebben ze geen recht op de dienst.

Nextreme
12/01/10, 15:41
Daar heb je toch over nagedacht alvorens deze actie's te ondernemen? Je doet dit nadat je er van verzekerd bent dat je zelf juridisch dicht zit, of zie ik het verkeerd????

Volgens mijn adviseur heb ik goed gehandeld en heb ik een sterkt zaak.

Maar graag zou ik van meerdere mensen weten of ik goed gehandeld heb.

En wat eventueel te doen tegen dreigementen van deze klant.

Geert-Jan
12/01/10, 15:48
1] blaffende honden....
2] zorg dat je je uitgaande correspondentie voor elkaar hebt / kunt overleggen en onderbouwen.

Nextreme
12/01/10, 15:53
1] blaffende honden....
2] zorg dat je je uitgaande correspondentie voor elkaar hebt / kunt overleggen en ondebouwen.

Onderbouwen in de zin van verwijzen naar algemene voorwaarden?

Spyder01
12/01/10, 15:58
Onderbouwen in de zin van verwijzen naar algemene voorwaarden?

Je algemene voorwaarden zijn wel belangrijk, maar gaat voornamelijk om het feit dat je de correspondentie naar de klant met herinneringen, aanmaningen en dergelijke op orde hebt. Dit om aan te tonen dat je er genoeg aan gedaan hebt alvorens de dienstverlening te staken.

Nextreme
12/01/10, 16:01
Je algemene voorwaarden zijn wel belangrijk, maar gaat voornamelijk om het feit dat je de correspondentie naar de klant met herinneringen, aanmaningen en dergelijke op orde hebt. Dit om aan te tonen dat je er genoeg aan gedaan hebt alvorens de dienstverlening te staken.

De klant heeft mij gedreigd met beslaglegging als ik de dienst (domeinnaam) niet vrij zou geven. Dus heb ik op "zijn verzoek" de domeinnamen opgeheven (vrijgegeven bij SIDN).

Geert-Jan
12/01/10, 16:03
De klant heeft mij gedreigd met beslaglegging als ik de dienst (domeinnaam) niet vrij zou geven. Dus heb ik op "zijn verzoek" de domeinnamen opgeheven (vrijgegeven bij SIDN).

Dit klopt niet.

Jij kunt niets 'vrijgeven' aan een .nl, (mits de domeinnaam netjes op naam van de klant staat zoals het hoort), dus lekker laten blaffen....

Je kunt hem opzeggen dan komt de domeinnaam in quarantaine, en kan hij hem evt. via een andere partij daar uit halen.
Vervolgens dreigt hij jou met de hieruit voorvloeiende koste, echter heb jij deze afgedekt met je AV, je openstaande facturen, je correspondentie, etc....

Geert-Jan
12/01/10, 16:24
Nog even los staand van de dreigementen, wat heb jij gedaan om je factuur te incasseren / waarom heb je het incasso traject niet gestart?

Triloxigen
12/01/10, 16:39
Ach, hoop dreigementen.
Advocaat is duurder dan de domeinnamen uit quarantaine laten halen vermoed ik zo...

Phu
12/01/10, 17:18
Ach, hoop dreigementen.
Advocaat is duurder dan de domeinnamen uit quarantaine laten halen vermoed ik zo...

Je hebt nog altijd tegen kleine eigen bijdrage rechtsbijstand als je hiervoor bent verzekerd
echter die zal ook wel direct zeggen meneer / mevrouw had de rekening maar betaald.

Dan was er niets aan de hand.

Triloxigen
12/01/10, 17:35
Je hebt nog altijd tegen kleine eigen bijdrage rechtsbijstand als je hiervoor bent verzekerd
echter die zal ook wel direct zeggen meneer / mevrouw had de rekening maar betaald.

Dan was er niets aan de hand.

Rechtsbijstand heeft ook weer eigen risico, wat al snel richting de 250,- komt.
Als iemand het geld niet heeft voor een paar euro voor domeinnamen zal hij ook wel daarvoor niet verzekerd zijn :p

PimEffting
13/01/10, 10:53
Je hebt nog altijd tegen kleine eigen bijdrage rechtsbijstand als je hiervoor bent verzekerd
echter die zal ook wel direct zeggen meneer / mevrouw had de rekening maar betaald.

Dan was er niets aan de hand.
Let erop dat zakelijke rechtsbijstand iets heel anders is dan particulier.
Zakelijk is zoiets aanzienlijk duurder en zijn de voorwaarden anders.