PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke aanbieders in Evoswitch Haarlem?



Peter
12/01/10, 15:13
Ik ben op korte termijn op zoek naar een colo provider in Evoswitch. Ik heb al aardig wat rondgekeken, maar kom steeds alleen uit bij Leaseweb (hoor weinig goede verhalen over hun klantenservice en werkwijze), Easyhosting (laatste keer dat ik ze sprak hadden ze geen ruimte) en een hele rits éénmanszaakjes waar ik het eigenlijk ook een beetje mee gehad heb.

Hebben jullie nog ideeën?

Phu
12/01/10, 15:18
Hangt er natuurlijk af bij wie je klant bent :)
op ispgids.com of http://netwerkgids.com/overzicht/?r1=11&r2=7
kan je wat netwerken vinden en wat isp

Peter
12/01/10, 15:34
Hey, dat maakt alles al een stuk duidelijker!

Ik ben nu klant bij een (naar mijn idee) kleine klant van FiberRing. FiberRing is goed, het bedrijf waar ik nu zit heeft alleen wat nadelen..

Phu
12/01/10, 15:53
Hey, dat maakt alles al een stuk duidelijker!

Ik ben nu klant bij een (naar mijn idee) kleine klant van FiberRing. FiberRing is goed, het bedrijf waar ik nu zit heeft alleen wat nadelen..

Zolang het werkt niets te klagen toch , veel verschil zal er niet zijn
tussen de meeste ips die daar wat aanbieden.

Rack Stroom Netwerk alles is hetzelfde alleen de service kan bij sommigen iets beter.

Peter
12/01/10, 15:54
Service is precies de reden dat ik op zoek ben.

Weet je toevallig providers die goede service verlenen binnen Evo?

ichosting
12/01/10, 15:59
Mag ik vragen wat je precies mist aan de huidige service die je van je ISP krijgt?

Paulewk
12/01/10, 16:00
Hey, dat maakt alles al een stuk duidelijker!

Ik ben nu klant bij een (naar mijn idee) kleine klant van FiberRing. FiberRing is goed, het bedrijf waar ik nu zit heeft alleen wat nadelen..

Fiberring = Leaseweb...

Peter
12/01/10, 16:02
Er zijn al een paar weken problemen met blacklists waardoor mijn klanten en ik geen e-mails kunnen versturen. De hele IP reeks staat op die blacklistS doordat een aantal servers in die reeks aardig lopen te spammen.

Daarnaast zijn er een aantal andere dingen gebeurd, waardoor ik vind dat ik aan mijn huidige provider geen stabiele partner heb.

Phu
12/01/10, 16:03
Er zijn al een paar weken problemen met blacklists waardoor mijn klanten en ik geen e-mails kunnen versturen. De hele IP reeks staat op die blacklistS doordat een aantal servers in die reeks aardig lopen te spammen.

Daarnaast zijn er een aantal andere dingen gebeurd, waardoor ik vind dat ik aan mijn huidige provider geen stabiele partner heb.

Nieuwe IP range aanvragen bij je huidige leverancier ?
bedoel dat kost ook de wereld niet

Phu
12/01/10, 16:04
Fiberring = Leaseweb...

Niet helemaal waar zijn 2 verschillende AS nummers
netwerk technisch zal Fiberring ook wel andere uplinks hebben dan Leaseweb

ARKO
12/01/10, 16:05
Zelf zitten wij via Wiseadvise bij EvoSwitch. Zij hebben hun kantoor op 5 min van het datacenter af staan. Ik ben meer dan tevreden over hun service, die is snel en ze zijn altijd bereid om mee te denken met je nieuwe ideeën en helpen zo nodig met de uitvoering daar van.

Peter
12/01/10, 16:06
Ja, maar dat lost de andere problemen niet op. Mijn voorkeur gaat uit naar een andere aanbieder binnen Evoswitch.

Wiseadvise is de beheerder van mijn servers, ik wil graag het beheer en de hosting gescheiden houden. Anders was Wiseadvise zeker een goede optie geweest!

ARKO
12/01/10, 16:07
Oké, wij beheren zelf onze servers. Maar waarom zal je niet beide bij één partij willen?

Peter
12/01/10, 16:09
Ik heb in het verleden wat ervaringen gehad van een slechte beheerder of een slechte hoster, ik wil in zo'n geval niet alles op hoeven zeggen.

Phu
12/01/10, 16:20
Waarom geen directe dedicated of colocated server bij leaseweb zelf ?
geen tussenpersonen en alles direct geregeld.

Peter
12/01/10, 16:22
Omdat ik zelf de hardware al heb en ik weinig positieve reacties hoor over de service van Leaseweb..

ARKO
12/01/10, 16:28
Maar wanneer u al tevreden bent over een beheerder (als deze al een tijdje het beheer doet), is het dan niet slim om misschien toch alles bij bedrijf te plaatsen? Dat zal mijn keuze zijn, als ik beheer door 3e zal laten uitvoeren.

Tim.Bracquez
12/01/10, 17:56
Wiseadvise kan ik aanraden, die kunnen je ook verder helpen bij problemen met de server. Waar Leaseweb vaak toch even te kort in schiet.

daveww
12/01/10, 18:36
Ook wij kunnen je Wiseadvise aanraden, geen problemen met de service of diensten die wij afnemen.

gjtje
12/01/10, 19:11
Bij Leaseweb krijg je waar je voor betaald, dat is misschien even wennen. ;)

xaban
12/01/10, 19:44
Heb je zelf ervaringen met LeaseWeb of is het alleen wat je van derden hebt gehoord? Zo slecht is LeaseWeb helemaal niet, ik moet toegeven dat ze dat in het verleden wel waren, met de service.

Phu
12/01/10, 20:05
Heb je zelf ervaringen met LeaseWeb of is het alleen wat je van derden hebt gehoord? Zo slecht is LeaseWeb helemaal niet, ik moet toegeven dat ze dat in het verleden wel waren, met de service.

Je stuurt een ticket in Nederlands maar krijgt antwoord in Engels
sorry hoor maar het zijn kleine dingetjes die bij je service pakket horen.

maar zal verder niet offtopic meer gaan.

McRox
13/01/10, 01:16
Misschien een kijkje nemen bij Kixtart?

Tijdens de UPS storingen/werkzaamheden in Evo waren zij er ook vaak om klanten te helpen, moet een goed teken zijn lijkt mij :)

kilobit
13/01/10, 02:05
Er zijn al een paar weken problemen met blacklists waardoor mijn klanten en ik geen e-mails kunnen versturen. De hele IP reeks staat op die blacklistS doordat een aantal servers in die reeks aardig lopen te spammen.


Denk je dat de IP reeksen van de eventuele nieuwe aanbieder niet worden opgenomen in RBL's als jouw (klant) servers lopen te spammen?

Randy
13/01/10, 02:15
Denk je dat de IP reeksen van de eventuele nieuwe aanbieder niet worden opgenomen in RBL's als jouw (klant) servers lopen te spammen?

Kijk, iemand die wakker is... Overleg met je systeembeheerder. Controleer niet enkel de inkomende, maar zeker ook de uitgaande mail. Stel een limiet per user in en/of gebruik een smarthost voor de uitgaande mail die deze nakijkt.

Erik H.
13/01/10, 07:43
Kijk, iemand die wakker is... Overleg met je systeembeheerder. Controleer niet enkel de inkomende, maar zeker ook de uitgaande mail. Stel een limiet per user in en/of gebruik een smarthost voor de uitgaande mail die deze nakijkt.

Even voor de goede orde: TS verstuurt geen spam en is ook niet verantwoordelijk voor de blacklisting. Een GEHELE IP range van een bepaalde hoster staat op de blacklist.

Yourwebhoster
13/01/10, 08:51
Even voor de goede orde: TS verstuurt geen spam en is ook niet verantwoordelijk voor de blacklisting. Een GEHELE IP range van een bepaalde hoster staat op de blacklist.
Heb ik ook last van gehad, dan heb je een externe locatie voor je website om je klanten up-to-date te houden als er een storing is, en dan wordt de gehele IP range geblokkeerd. Na wat mailtjes heen-en-weer krijg je de IP's die het veroorzaakt hebt en daar zit jij dan weer niet bij... En toen maar andere IP's opgeëist voor het verzenden van e-mails.

Ik zou trouwens als je toch al de server laat managen het in zijn geheel door wiseadvise laten gebeuren, misschien een combo aanbieding:)?