PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen toegang tot Direct Admin



Robin L
11/01/10, 13:25
Beste leden van Webhostingtalk,

Allereerst wil ik even mededelen dat ik hier nieuw ben op het forum en ik niet weet of dit wel de juiste categorie is / dat ik hier uberhaupt deze vraag kan stellen.

Ik zit al enige tijd met een probleem, voorheen kreeg ik altijd een time-out van de server wanneer ik bijvoorbeeld een map van de server wou halen met een aantal bestanden daarin, had zelf het idee dat ik in de black-list stond van de server, iemand heeft dit voor mij nagetrokken en heeft mij daaropvolgend in de whitelist gezet. Geen problemen meer sindsdien.

Nou heb ik sinds enige tijd het probleem dat ik Direct Admin van mijn site niet meer kan bereiken, erg vervelend want ik wil graag z.s.m. mijn nieuwe domeinnamen toevoegen.. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Voorbeeld domein is;
http://www.roboo.nl:2222
http://www.robinfolio.nl:2222

In de hoop dat iemand mij verder kan helpen,

Robin L

ichosting
11/01/10, 13:27
Draait directadmin nog wel op de server?
Het lijkt trouwens wel of de server het zwaar heeft.

Robin L
11/01/10, 13:29
Direct admin draait volgens my nog gewoon op de server, en de server heeft het inderdaad zwaar. Gemiddelde serverload ligt soms wel rond de 3.0 maar dat terzijde.

Kun jij DA wel bereiken vanaf daar? Ik kan overigens DA op andere domeinen (die niet van mij zijn) wel gewoon bereiken (niet inloggen natuurlijk, maar krijg bij eigen domeinen niet eens het inlog scherm te zien).

Geert-Jan
11/01/10, 13:29
In de hoop dat iemand mij verder kan helpen,



Direct Admin draait niet, even herstarten / nakijken via SSH en kijken wat er draait, en evt. killen.

ichosting
11/01/10, 13:31
Direct admin draait volgens my nog gewoon op de server, en de server heeft het inderdaad zwaar. Gemiddelde serverload ligt soms wel rond de 3.0 maar dat terzijde.

Kun jij DA wel bereiken vanaf daar? Ik kan overigens DA op andere domeinen (die niet van mij zijn) wel gewoon bereiken (niet inloggen natuurlijk, maar krijg bij eigen domeinen niet eens het inlog scherm te zien).


Nou ja, server load kan dus veroorzaken dat je ook niet bij DA kunt ;)
En die andere domeinen, die draaien op dezelfde server?

Ik kan er idd ook niet bij. Krijg een timeout.

Maar controleer idd eerst even zoals Geert-Jan zegt, of je DA nog draait op de servert

Robin L
11/01/10, 13:33
Oké ik zal zsm even contact opnemen met de serverbeheerder, wellicht, als ik het niet vergeet, zal ik hier nog een reactie plaatsen.

Tommi
11/01/10, 13:45
check Iptables eens of niet de poorten geblokt worden!

Robin L
11/01/10, 13:47
check Iptables eens of niet de poorten geblokt worden!
Ik heb zelf geen toegang tot de server, maar ik denk niet dat de poorten voor Direct Admin geblokkeert worden, dat lijkt mij een beetje een domme actie van een serverbeheerder als ik goed begrijp wat je bedoelt..

dicktump
11/01/10, 14:01
DA lijkt wel te draaien, want de verbinding wordt geaccepteerd door DA, maar na het versturen van de GET request krijg je een timeout.

Wat is de load van de server nu en staat er toevallig iets raars in de kernel log/syslog/DA log?

Robin L
11/01/10, 14:03
DA lijkt wel te draaien, want de verbinding wordt geaccepteerd door DA, maar na het versturen van de GET request krijg je een timeout.

Wat is de load van de server nu en staat er toevallig iets raars in de kernel log/syslog/DA log?
Kan geen logs berkijken aangezien ik geen toegang heb tot de Direct Admin..

Dat de load van de server hoog ligt was reeds bekend, is dit de oorzaak dat ik DA niet kan bereiken? Voorheen was de serverload ook al (te) hoog maar kon ik hem nog wel bereiken..

dicktump
11/01/10, 14:05
Kun je er niet via SSH in dan?

Als de load erg hoog ligt, dan kan dat wel een probleem zijn, ja. Maar bij rond de 3.00 zou het hooguit wat traag moeten werken.

Robin L
11/01/10, 14:08
Ik kan wel inloggen via SSH (getest met putty). Moet ik hier verder iets uit testen? Heb al geprobeert om mappen te bereiken dmv het cd command, dit lukt allemaal.

dicktump
11/01/10, 14:09
Je kunt de logs bekijken, zonder kernel logs. Kijk bijvoorbeeld eens met dmesg of je geen harddisk errors ziet die rare dingen veroorzaken, of bijv. segfaults.

Robin L
11/01/10, 14:11
Ik krijg veel berichten terug wanneer ik het dmesg command uitvoer, ik heb zelf geen ervaring met deze commands.
Krijg een aantal 'repaired' en 'ignored' berichten terug.

Is dat erg?

Geert-Jan
11/01/10, 14:11
Ik kan wel inloggen via SSH (getest met putty). Moet ik hier verder iets uit testen? Heb al geprobeert om mappen te bereiken dmv het cd command, dit lukt allemaal.

Beveilig dat ding dan ook een beetje, poort 22 staat standaard nog open en root login is enabled, is maar een hint....

Ok, even de statussen van de lopende processen nazien, killen, en inloggen via :2222.

Robin L
11/01/10, 14:12
@Geert-jan,

Zoals ik al zei, ik ben geen serverbeheerder dus hier ga ik verder niet over ;-) Ik heb zelf ook geen ervaring met SSH of iets dergelijks.

dicktump
11/01/10, 14:13
Ik krijg veel berichten terug wanneer ik het dmesg command uitvoer, ik heb zelf geen ervaring met deze commands.
Krijg een aantal 'repaired' en 'ignored' berichten terug.

Is dat erg?
Geen idee :) Plak ze anders eens hier? Misschien dat er dan wat aan te zien is.

Robin L
11/01/10, 14:18
Geen idee :) Plak ze anders eens hier? Misschien dat er dan wat aan te zien is.
Twee voorbeelden;


TCP: Treason uncloaked! Peer 62.68.66.157:36063/80 shrinks window 2753809262:275 3809263. Repaired.
Redirect from 89.42.225.138 on eth0 about 89.42.225.129 ignored.
Advised path = 95.211.2.50 -> 89.39.108.110

Geert-Jan
11/01/10, 14:18
@Geert-jan,

Zoals ik al zei, ik ben geen serverbeheerder dus hier ga ik verder niet over ;-) Ik heb zelf ook geen ervaring met SSH of iets dergelijks.

Laat dan even iemand dat doen, voordat je (*&^%$#@!!@#$%^

Robin L
11/01/10, 14:19
Laat dan even iemand dat doen, voordat je (*&^%$#@!!@#$%^
Voordat ik wat? Hoe moet ik nou weten dat bepaalde poorten et cetera openstaan terwijl ik mij hier helemaal niet in hoef te interesseren wanneer ik bij iemand hosting afneem? :thumbdown:

Geert-Jan
11/01/10, 14:21
Wat ik bedoel is dat je graag je server met DA graag werkend wil hebben, en je aangeeft niet weten wat te doen in / via SSH.
Daar moet je dan mee oppassen.....

dicktump
11/01/10, 14:21
Twee voorbeelden;


TCP: Treason uncloaked! Peer 62.68.66.157:36063/80 shrinks window 2753809262:275 3809263. Repaired.
Redirect from 89.42.225.138 on eth0 about 89.42.225.129 ignored.
Advised path = 95.211.2.50 -> 89.39.108.110

Dat is niet zo interessant verder :)

Ik dacht: misschien heb je harddisk problemen en heeft je RAID controller een sector repair oid gemeld.

BDigitinternetdiensten
11/01/10, 14:30
Hier ook een timeout, hij heeft het volgens mij echt zwaar. Eventueel stuur je me per PM je ip + root password dan kijk ik wel even voor je:)

Robin L
11/01/10, 14:30
Wat ik bedoel is dat je graag je server met DA graag werkend wil hebben, en je aangeeft niet weten wat te doen in / via SSH.
Daar moet je dan mee oppassen.....
Ik wou graag de oorzaak weten waardoor ik DA niet kon bereiken, indien ik dit zelf op kan lossen zou ik dat natuurlijk graag doen ;-)

Maar goed, reeds contact gehad met de serverbeheerder, die zal alles vanmiddag in orde maken.

ichosting
11/01/10, 14:52
Begin eens met intikken van top -c en kijk eens wat de load is

Boyke
11/01/10, 15:00
Hoe moet ik nou weten dat bepaalde poorten et cetera openstaan terwijl ik mij hier helemaal niet in hoef te interesseren wanneer ik bij iemand hosting afneem? :thumbdown:

Dan kan die hostings maatschappij toch ook het probleem voor je oplossen?

Piwi-Web
11/01/10, 15:04
Dan kan die hostings maatschappij toch ook het probleem voor je oplossen?

Neem dan aan dat ie managed is. Zoja moet je bij je hostingpartij zijn en hun op hun fl*kker geven dat ze hun werk niet goed hebben gedaan.
Root login uitzetten is het werk niet. /tmp etc. zal dus ook wel niet beveiligd zijn dus die load zou ook door scripts op je server kunnen komen.

Ik zou zeggen, huur iemand in die alles goed nakijkt en waar nodig de boel dicht timmert.

Geert-Jan
11/01/10, 15:06
Neem dan aan dat ie managed is. Zoja moet je bij je hostingpartij zijn en hun op hun fl*kker geven dat ze hun werk niet goed hebben gedaan.


Waar slaat dat op, als je zijn overeenkomst niet kent? Beetje domme reactie van piwi-web ....

Lite-On
11/01/10, 15:20
Kijk eens met "top" en "ps aux" of er rare processen actief zijn welke veel load veroorzaken.
Indien de load door Apache en Mysql komt is dat zeer duidelijk te zien. Echter heb ik al meerdere DirectAdmin servers gezien zonder goede security, waar vervolgens allerlei IRC/flood bots actief op waren (ook hoge load)

EDIT;
Misschien ook handig om even de output van top hier neer te zetten ;-)

Piwi-Web
11/01/10, 15:26
Waar slaat dat op, als je zijn overeenkomst niet kent? Beetje domme reactie van piwi-web ....

Hij zegt toch meerdere keren dat de hostingpartij het regelt? Misschien niet letterlijk maar hij verschuift het de hele tijd naar hun toe en dan mag je toch wel aannemen dat hij het goed geregeld heeft :)
Zo niet is hij volledig fout met onderstaande quote:

Hoe moet ik nou weten dat bepaalde poorten et cetera openstaan terwijl ik mij hier helemaal niet in hoef te interesseren wanneer ik bij iemand hosting afneem?

bdj
11/01/10, 17:04
Sinds de nieuwste update van directadmin kan het voorkomen dat er niet meer ingelogd kan worden. http://directadmin.com/forum/showthread.php?t=34818&highlight=login

Robin L
11/01/10, 17:12
@BDJ,

Bedankt voor je reactie, ook dit zal ik voorleggen aan de hoster, wellicht dat het daar ook nog aan kan liggen. Overigens kan ik in de tmp map komen via SSH, is dit erg? Ik vanmiddag het resultaat even posten na contact te hebben gehad met m'n hoster.

ichosting
11/01/10, 17:16
@BDJ,

Bedankt voor je reactie, ook dit zal ik voorleggen aan de hoster, wellicht dat het daar ook nog aan kan liggen. Overigens kan ik in de tmp map komen via SSH, is dit erg? Ik vanmiddag het resultaat even posten na contact te hebben gehad met m'n hoster.

Dat je in je tmp map kunt is niet erg. Zolang er maar geen scripts in uitgevoerd kunnen worden door users die geen root zijn.

Heb je al naar je load gekeken met TOP?

Robin L
11/01/10, 17:17
Dat je in je tmp map kunt is niet erg. Zolang er maar geen scripts in uitgevoerd kunnen worden door users die geen root zijn.

Heb je al naar je load gekeken met TOP?
Ja, MySQL neemt erg veel van de CPU, soms wel oplopend tot 80 procent (dit lijkt mij best veel?) Maar aangezien er wel een aantal succesvolle site's op dezelfde server draaien lijkt me dit anderzijds ook wel weer mogelijk (tuurlijk zou er dan wel actie moeten ondernomen in de vorm van een server upgrade of het verhuizen van website's). Denkt dat ik zelf nog weinig kan doen, kan beter wachten op de server beheerder..