PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanklagen hoster



Mathew
09/01/10, 12:05
Ik geef mezelf de privilege om van dit forum gebruik te maken om even mijn gal te spuwen.


Het gaat over volgend bedrijf :

- vaxon.nl (vaxon networks) met dochter of samenwerkende onderneming colix.nl

Sinds een kleine maand is mijn shell-hosting offline. Zonder melding, zonder reactie op telefoon/mail.
Nu kreeg ik iemand van vaxon via dit forum aan de praat (zie draad: http://www.webhostingtalk.nl/netwerk-storingen-en-updates/156934-wat-er-aan-de-hand-met-vaxon-networks-colix.html )

En ook via PM hier kreeg ik de mededeling dat ik zou vergoed worden met een VPS voor de komende periode.

Nu krijg ik al 2 dagen geen reactie meer van de persoon in kwestie. Heb ondertussen alweer 2 pm's gestuurd. Ook heb ik weeral een aantal mails gestuurd. Ook de telefoonnummers werken niet. (Ik krijg een bezettoon of faxtoon te horen).

Het gaat hier om een klein bedrag, maar mijn frustratie is zo hoog.

Ik heb al zoveel goede ervaringen gehad met hosters, dat dit echt mijn petje te boven gaat.
Ik vind dat een hoster moet garanderen dat ie binnen de 6 uur moet kunnen antwoorden. En eigenlijk al binnen het uur, of binnen het kwartier. Wat denk ik elk beetje hoster wel kan garanderen. Als je kiest voor die sector, moet je toch gewoon 24/24 7/7 beschikbaar zijn.


Kan ik zoiets aanvechten?
Is er een algemeen medium die klachten verwerkt van hosting bedrijven?
Kan ik bij een instantie terecht om mijn klacht uit de doeken te doen?


Verder wil ik ook nog iets meegeven : GA NIET BIJ VAXON.NL !!

:lovewht:

WeServIT
09/01/10, 12:11
Ik denk dat je via deze manier je VPS wel zult krijgen aangezien je Vaxon nu aardig onderdruk zet. Een normale provider beantwoord zijn support binnen maximaal 24 uur, maar wat ik in het vorige topic al zei; Ik heb nog niet zo lang geleden een cPanel licentie daar gehuurd en dat is ook een drama geworden toen.
Ik denk dat Vaxon toch eens moet kijken hoe ze hun service kunnen verbeteren anders ben ik bang dat het niet goed gaat komen met ze, want service hoor je gewoon te krijgen en vooral in zo'n geval!

DutchTSE
09/01/10, 12:13
Ik vind dat een hoster moet garanderen dat ie binnen de 6 uur moet kunnen antwoorden. En eigenlijk al binnen het uur, of binnen het kwartier. Wat denk ik elk beetje hoster wel kan garanderen. Als je kiest voor die sector, moet je toch gewoon 24/24 7/7 beschikbaar zijn.

Eigenlijk is iedere moeite die ik in deze post had willen stoppen al teveel, kernboodschap: iets met flat en stop eens met vinden. :lovewht: Als je niet tevreden bent ga je weg, neem je die 5 Euro verlies tot op de koop toe en klaar. 20 topics op WHT gaan je niet helpen, en zoetsappige titels als "Aanklagen Hoster" ook niet; want dat doe je toch niet voor die 5 Euro.


Ik denk dat je via deze manier je VPS wel zult krijgen aangezien je Vaxon nu aardig onderdruk zet.
Anders moedig jij dit gedrag even aan.. WHT is geen helpdesk weet je nog :) Meteen op WHT uithuilen bij ons omdat je hoster niet binnen 15 minuten reageert.. sommige mensen hebben WEL weekend.

Mikey
09/01/10, 12:17
[SIZE="1"]
Ik vind dat een hoster moet garanderen dat ie binnen de 6 uur moet kunnen antwoorden. En eigenlijk al binnen het uur, of binnen het kwartier. Wat denk ik elk beetje hoster wel kan garanderen. Als je kiest voor die sector, moet je toch gewoon 24/24 7/7 beschikbaar zijn.


Ik vind je redenering ontzettend kort door de bocht, afhankelijk van wat je betaald en afspreekt is hetgeen wat er gegarandeerd kan / zou worden. Heb je er niets over afgesproken ben je afhankelijk van hetgeen wat de betreffende hoster schrijft.

santema
09/01/10, 12:23
Ik vind je redenering ontzettend kort door de bocht, afhankelijk van wat je betaald en afspreekt is hetgeen wat er gegarandeerd kan / zou worden. Heb je er niets over afgesproken ben je afhankelijk van hetgeen wat de betreffende hoster schrijft.

Dan nog zit er tussen 24 uur en een kleine maand een hoop verschil.

Mathew
09/01/10, 12:27
Dat was ook mijn intentie.

Verder verklaarde hij in het ander topic dat colix niet gelijk is aan vaxon.
Maar op de website staat wel :

"1.1 Vaxon, Vaxon Networks en Colix zijn handelsnamen van Vaxon Networks te Rotterdam."

Of het nu over 200€ gaat, of over 30€. Als ze een product aanbieden, moeten ze daar ook garant voor staan dat "zoveel mogelijk" online is/beschikbaar is.
Zoniet, moeten ze hun klanten daarover inlichten, en zo snel mogelijk naar een oplossing zoeken.
Dit is volgens mij een basisrecht van een klant bij een hoster?

Michel2k
09/01/10, 12:54
Gevalletje dubbeltje op de eerste rang.. en nog zeuren ook :)

Piwi-Web
09/01/10, 13:21
Als jij voor 30 euro Vaxon voor de rechter wilt slepen moet je dat fijn doen. Als je het haalt is een tweede ...
Ik zou zeggen, betaal wat meer en maak dan direct harde afspraken.

wbakker-letsgoonline
09/01/10, 13:46
Gevalletje dubbeltje op de eerste rang.. en nog zeuren ook :)

Zover als ik lees gaat het klant niet om het geld maar om het principe. Daar geef ik hem dan ook gelijk in. Om dat TS meteen als zeurpiet neer te zetten vindt ik ook kort door de bocht.

ju5t
09/01/10, 13:49
Een SLA is niet zomaar bedacht natuurlijk. 24x7 support kost geld, met kleine bedragen kom je er niet. Neemt niet weg dat waar je voor betaald gewoon moet werken. Maar eisen dat je reactie krijgt binnen 6 uur, dan moet je meer betalen. Zo simpel is het.

Serveo
09/01/10, 14:17
Eigenlijk is iedere moeite die ik in deze post had willen stoppen al teveel, kernboodschap: iets met flat en stop eens met vinden. :lovewht: Als je niet tevreden bent ga je weg, neem je die 5 Euro verlies tot op de koop toe en klaar. 20 topics op WHT gaan je niet helpen, en zoetsappige titels als "Aanklagen Hoster" ook niet; want dat doe je toch niet voor die 5 Euro.


Anders moedig jij dit gedrag even aan.. WHT is geen helpdesk weet je nog :) Meteen op WHT uithuilen bij ons omdat je hoster niet binnen 15 minuten reageert.. sommige mensen hebben WEL weekend.

Amen. Van dit soort personen moeten we het niet hebben. Voor €5,- per maand een VPS en dan gaan denken dat hij respons krijgt binnen 15min (Want dat hoort toch?) Lol... Als je binnen 15min respons wilt, dan kun je wel € xxx,- per maand gaan neerleggen.

Wat betreft mijn mening over Vaxon, qua communicatie hebben ze zeker te kort geschoten.

Triloxigen
09/01/10, 14:27
Kan ik zoiets aanvechten?
Is er een algemeen medium die klachten verwerkt van hosting bedrijven?
Kan ik bij een instantie terecht om mijn klacht uit de doeken te doen?

Je kunt een advocaat in de arm nemen, kost je ongeveer 180,- per uur (reken op minimaal 5 tot 10 uur).
Het maximaal te behalen resultaat is vergoeding van je abonnement verwacht ik.

Mathew
09/01/10, 14:34
Als jij voor 30 euro Vaxon voor de rechter wilt slepen moet je dat fijn doen. Als je het haalt is een tweede ...
Ik zou zeggen, betaal wat meer en maak dan direct harde afspraken.

Ik vroeg alleen maar welke mogelijkheden er bestaan om een hoster "aan te klagen".
Dit kan ook onder de vorm van een website die ervaringen uit voor veel verschillende hosters. Ik ben zelf een Belg, en weet niet of er in Nederland iets bestaat in die aard.
Voor 30€ ga ik echt niet iemand voor de rechter slepen, wees gerust.


@GetUP: Klopt. Maar dat iemand antwoord binnen de 24uur mag je toch wel stellen voor zoiets? Ze doen namelijk ook nog andere diensten waar ze zeker binnen de 24uur moeten bereikbaar zijn, zo denk ik maar aan vps-colocatie-mailhosting ...

Mathew
09/01/10, 14:45
Gevalletje dubbeltje op de eerste rang.. en nog zeuren ook :)

Geen antwoord op mijn vraag doch uw reply bied ook geen meerwaarde aan dit topic.
Maar... Toch bedankt

Piwi-Web
09/01/10, 14:55
Ik vroeg alleen maar welke mogelijkheden er bestaan om een hoster "aan te klagen".
Dit kan ook onder de vorm van een website die ervaringen uit voor veel verschillende hosters. Ik ben zelf een Belg, en weet niet of er in Nederland iets bestaat in die aard.
Voor 30€ ga ik echt niet iemand voor de rechter slepen, wees gerust.

Je kan een hoster in gebreke stellen en zo er nog iets uit proberen te krijgen -> Advocaat erbij nemen bij geen reactie o.i.d. -> en zo verder?
Er is i.i.g. geen instantie speciaal voor hosters

WebMeso
09/01/10, 15:41
Is er een algemeen medium die klachten verwerkt van hosting bedrijven?
Tros radar is een nederlands tv programma waar je klachten kwijt kunt. Daarnaast kan je daar je gal spuwen op het forum en misschien zijn er wel meer gegadigden met hetzelfde bedrijf/probleem. http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=24&sid=a7fcac9b028e47df6698752ba450a45c

ju5t
09/01/10, 16:17
@GetUP: Klopt. Maar dat iemand antwoord binnen de 24uur mag je toch wel stellen voor zoiets? Ze doen namelijk ook nog andere diensten waar ze zeker binnen de 24uur moeten bereikbaar zijn, zo denk ik maar aan vps-colocatie-mailhosting ...

24 uur vind ik inderdaad een schappelijke tijd. Maar als er na 24 uur reactie uitblijft, informeren naar de mogelijkheden tot aanklagen gaan mij persoonlijk wat ver.

Vergelijken met andere diensten doe ik liever ook niet. Het is zomaar mogelijk dat zij daar andere voorwaarden bij hanteren of contractueel met de klant iets in de vorm van een SLA hebben gegoten.

Of je succes gaat hebben bij het aanklagen? Ik ben bang van niet. Mocht je er toch voor kiezen zul je in de in gebreke stelling een redelijke termijn aan moeten bieden waarin de provider alsnog zijn verplichting na kan komen. Al met al is het in dit geval waarschijnlijk verre van interessant, maar dat is een persoonlijke keuze.

Trafego
09/01/10, 16:29
when you pay peanuts, you dont get a personal butler ;)

reactie tijden moeten realistisch zijn, dus bv shared hosting en dergelijke diensten aan een paar tientjes is een reactie tijd binnen een werkdag vrij normaal te noemen.

Ga je voor een service level agreement, ja dan kun je zeggen ik wil binnen 2 uur reactie bijvoorbeeld maar daar betaal je dan ook voor.

Hosters dienen inderdaad voor calamiteiten 24/7 bereikbaar te zijn, agree with that one, Maar als bij ons om 0300 iemand emailt met de vraag hoe kan ik mijn webmail bereiken heeft hij echt geen voorrang op een server die bijvoorbeeld offline is met een storing.

De vraag en oorzaak spelen dus een rol mee naast wat je betaald voor je dienst.
Uiteindelijk moet alles wel beantwoord zijn op een realistische tijd.

JMB
09/01/10, 17:03
Een paar werkdagen reactie tijd is nog steeds normaal zolang er geen verstoring van de dienst gaande is. Je betaald voor een best effort SLA oftewel iedere klant met een hogere SLA gaat toch echt voor. Wil je meer dan zal je meer moeten betalen, simpel :)


Hosters dienen inderdaad voor calamiteiten 24/7 bereikbaar te zijn, agree with that one, Maar als bij ons om 0300 iemand emailt met de vraag hoe kan ik mijn webmail bereiken heeft hij echt geen voorrang op een server die bijvoorbeeld offline is met een storing.

Zonder SLA kan de hoster prima in zn bed blijven. Net of je bij KPN zonder SLA nog dezelfde nacht een monteur op de stoep hebt staan om het te repareren als je lijn kapot is.

Cybafish
09/01/10, 18:02
De procedure is, zoals altijd bij dergelijke overeenkomsten:

- schriftelijke ingebrekestelling
- redelijke termijn stellen
- schade vaststellen
- dagvaarden

Wil je deze stappen niet doorlopen, c.q. niet daadwerkelijk overgaan tot actie, dan kun je beter je verlies nemen.

santema
09/01/10, 18:02
De procedure is, zoals altijd bij dergelijke overeenkomsten:

- schriftelijke ingebrekestelling
- redelijke termijn stellen
- schade vaststellen
- dagvaarden

Wil je deze stappen niet doorlopen, c.q. niet daadwerkelijk overgaan tot actie, dan kun je beter je verlies nemen.

Ook als je iets aan iemand verkoopt die weigert te reageren?

Trafego
09/01/10, 18:08
Een paar werkdagen reactie tijd is nog steeds normaal zolang er geen verstoring van de dienst gaande is. Je betaald voor een best effort SLA oftewel iedere klant met een hogere SLA gaat toch echt voor. Wil je meer dan zal je meer moeten betalen, simpel :)



Zonder SLA kan de hoster prima in zn bed blijven. Net of je bij KPN zonder SLA nog dezelfde nacht een monteur op de stoep hebt staan om het te repareren als je lijn kapot is.

Wij hebben voor dedi en colo 24/7 realtime support (email, telefoon), dat is een keuze als hostingbedrijf welke wij gemaakt hebben om voor zulke zaken altijd bereikbaar te zijn.

Maar ook dan als er gebruik van word gemaakt zal daar een factuur tegenoverstaan.

Costeijn
09/01/10, 18:44
Een paar werkdagen reactie tijd is nog steeds normaal zolang er geen verstoring van de dienst gaande is. Je betaald voor een best effort SLA oftewel iedere klant met een hogere SLA gaat toch echt voor. Wil je meer dan zal je meer moeten betalen, simpel :)



Zonder SLA kan de hoster prima in zn bed blijven. Net of je bij KPN zonder SLA nog dezelfde nacht een monteur op de stoep hebt staan om het te repareren als je lijn kapot is.

Ik ben benieuwd waar je dit vandaan haalt? Bovenstaande ben ik helemaal met je eens. Maar bekijk het eens vanaf een andere kant.

Ik denk namelijk dat het gewoon een fout is van Vaxon (en veel andere hosters) om niet te communiceren naar klanten wat er bij de dienst standaard is inbegrepen. En dan doel ik niet op hoeveelheid ruimte, maar meer over response tijden op vragen, storingen en andere service. Dan kan de klant zelf kijken wat voor hun wenselijk is. Als dit niet wordt gecommuniceerd naar klanten dan zou ik ook ongeduldig worden na een dag wachten op antwoord.

Als dit van te voren duidelijk is en een normale zaak zou zijn bij het desbetreffende bedrijf zou er geen klant over zeuren, omdat ze dit van te voren weten.

t.bloo
09/01/10, 21:54
Bij de KPN betalen we ons blauw voor überhaupt een garantie op reactie als de telefooncentrale problemen heeft. Zonder SLA zeggen ze doodleuk dat ze wel zullen zien wanneer ze je kunnen helpen, kan rustig drie dagen of langer zijn dan. Met SLA beloven ze dat ze de telefoon aannemen en voor je aan het werk zullen gaan bij een storing, niet eens wanneer dat opgelost zou kunnen zijn ofzo. Bij een budget hosting pakketje moet je echt niet verwachten dat je snel geholpen wordt.

Dufu
09/01/10, 22:59
Mja los van kort door de bocht of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is er ook nog zoiets als fatsoen, een klant weken laten mailen/bellen/wachten vind ik gewoonweg onfatsoenlijk ongeacht hoe weinig je ook betaald. En ik weet uit eigen ervaring helaas dat dit bij Vaxon eerder regel dan uitzondering is.

Maar goed, wat doe je eraan? Niets, een andere hoster zoeken en hopen nooit meer bij zo'n stel incompetente prutsers terecht te komen.

Dezo
10/01/10, 09:42
[SIZE="1"]
Ik vind dat een hoster moet garanderen dat ie binnen de 6 uur moet kunnen antwoorden. En eigenlijk al binnen het uur, of binnen het kwartier. Wat denk ik elk beetje hoster wel kan garanderen. Als je kiest voor die sector, moet je toch gewoon 24/24 7/7 beschikbaar zijn.


Kan ik zoiets aanvechten?
Is er een algemeen medium die klachten verwerkt van hosting bedrijven?
Kan ik bij een instantie terecht om mijn klacht uit de doeken te doen?


Er zijn bedrijven die binnen een kwartier support leveren en dit ook garanderen, maar zoals al eerder gezegd moet je daar dan ook het nodige bedrag voor op tafel willen leggen.

Over welk bedrag praten we hier eigenlijk ?
Wat heb je precies bij hen en wat betaal je per maand ?

En denk eraan: pay peanuts, you get monkey

brinkie
10/01/10, 15:04
Ik vroeg alleen maar welke mogelijkheden er bestaan om een hoster "aan te klagen".


Hier bijvoorbeeld..
http://www.ispgids.com/ervaringen/vaxon-networks

Of op http://webhosters.nl/ je ervaringen delen.

DutchTSE
10/01/10, 15:09
Hier bijvoorbeeld..
http://www.ispgids.com/ervaringen/vaxon-networks

Of op http://webhosters.nl/ je ervaringen delen.

Een ervaring achterlaten is toch heel wat anders dan aanklagen:stuart:
Maar inderdaad: maak hem gewoon helemaal KAPOT op ispgids!!!!11123

Mikey
10/01/10, 17:29
Gaat toch nergens meer over kinderen, maar het voelt vast lekker om een prospect gek te maken en aan te sturen om overal zijn gal te spugen... De prospect is hierbij de zielige derde die lekker het vuile werk doet van de concurrent .... :lovewht:

Mathew
10/01/10, 21:41
Ik stel voor om dit topic te sluiten.
Mijn vraag werd beantwoord.

Stewie
10/01/10, 21:54
U vraagt wij draaien.