PDA

Bekijk Volledige Versie : W2003 + HP over LAN



Spyder01
07/01/10, 23:41
WHT-ers,

Ik heb een vreemd voorval dus maar even de WHT-ers om hulp vragen. Wellicht dat iemand hier zijn licht over kan laten schijnen.

Ik heb een Windows 2003 server die aan een switch hangt inclusief wat werkplekken en een HP Officejet Pro L7700. Printen vanaf de werkplekken werkt perfect.

Nu, ik wil ook kunnen printen vanaf de server. Dus 2 opties: ik voeg hem toe bij printer / fax-apparaten of zet in in de AD. Zo gedacht zo gedaan, dacht ik. Probleem is, als ik netwerkprinter selecteer en de hostname of het IP ingeef, dat hij zegt dat er geen printer is aangesloten of niet gevonden is. Op de XP Pro pc's werkt hij wel gewoon op hostname of IP (beide getest).

Ook in de AD blijft hij aangeven dat de naam onjuist is. Voor de zekerheid vanuit de WWW-interface van de printer deze nog geknipt en geplakt, maar dat helpt niets. Dit is niet de eerste keer dat ik printers toevoeg in de AD, maar wel de eerste keer dat hij alles weigert wat ik probeer.

Shoot me, wie weet wat ik evt. fout doe of wat het probleem kan zijn?

DUR0N
08/01/10, 01:16
Eerste gok: firewall op de w2003? http data gaat maar tcp-ip printerpoort toevoegen gaat niet.

Spyder01
08/01/10, 01:21
Eerste gok: firewall op de w2003? http data gaat maar tcp-ip printerpoort toevoegen gaat niet.

Heb de hele firewall zelfs uitgeschakeld (tijdelijk uiteraard om te testen, heeft nu geen verbinding naar buiten). Maar wat doen? Ho maar... Frustrerend is het wel.

hrodenburg
08/01/10, 11:16
Ik neem aan dat je tcp/ip printing gebruikt. Wanneer je dan zo'n poort aanmaakt, probeert je server middels snmp contact te maken met je printer. Op die manier weet ie ook wat voor een printer het is. Misschien dat daar iets mis gaat?
Daar kwam ik laatst een keer achter toen SNMP uitgeschakeld was op een printer en ik problemen had met het aanmaken op een printserver

Spyder01
08/01/10, 11:29
Dat zou ik inderdaad nog even kunnen checken.

Lite-On
08/01/10, 12:01
Al eens in de event viewer gekeken? Wellicht dat er iets bruikbaars in staat betreft het connecten naar de printer.

Spyder01
08/01/10, 12:10
Al eens in de event viewer gekeken? Wellicht dat er iets bruikbaars in staat betreft het connecten naar de printer.

Ja, ik heb hem zelfs leeggemaakt om makkelijk te kunnen zien of er meldingen terug kwamen. Maar hij blijft zo leeg als het maar kan.

The-BosS
08/01/10, 12:18
Beetje een omweg, maar kan je in cmd niet met net use een mount uitvoeren op bvb lptX/usbX. Als hij deze wil aanvaarden kan je de printer zo gezegd lokaal aanspreken op de lpt/usb poort. Wil die niet mounten aan de lpt/usb poort dan wordt je misschien wijzer uit de error die je daar krijgt.

PS: Ik heb dat ooit eens zo moeten instellen in een bedrijf omdat de software enkel op lpt1 wilde printen (en dat was hardcoded in het programma)