PDA

Bekijk Volledige Versie : Spamdyke voor Postfix?



Mark17
05/01/10, 02:51
Beste WHTers,

Op dit moment hebben wij enkele systemen draaien met Postfix om spam te filteren. Dit draait op systemen met Debian 5.0. Net kwam ik in een ander topic iemand tegen die Spamdyke icm Qmail gebruikt. Nu vraag ik mij af of iemand iets vergelijkbaars weet voor Postfix, het klinkt namelijk interessant om iets vergelijkbaars te gaan gebruiken.

Het is mij bekend dat met wat werk het meeste van de delen die interessant zijn ook met Postfix moeten kunnen. Onze huidige setup is gebaseerd op http://www200.pair.com/mecham/spam/spamfilter20090215.html

Met name de volgende opties leken mij interessant (en het lijkt mij ook mogelijk met Postfix, een aantal ervan gebruiken we al (zinnen letterlijk van www.spamdyke.org gekopieerd)):
- Spam is blocked while the remote server (spammer) is still connected; no additional processing or storage is needed.
- Require reverse DNS names to resolve with IP addresses.
- Require the sender's domain name to have a valid mail exchanger (MX).
- Search local IP and reverse DNS blacklist/whitelist files.
- Search DNS realtime blacklists/whitelists (DNS RBLs).
- Search DNS righthand-side blacklists/whitelists (DNS RHSBLs).
- Search sender and recipient blacklist/whitelist files.
- Graylist specific recipient domains (activated per domain).
- Graylist connections from specific IP addresses or reverse DNS domains.
- Enforce minimum and maximum ages for graylist entries.
- Skip graylisting for specific domains, IP addresses or reverse DNS domains.

Alvast dank voor de reacties (het spamfilter verbeteren en zo de hoeveelheid spam verminderen zou handig zijn ;)).

Mods: Mocht dit het verkeerde subforum zijn dan svp naar de juiste plek verplaatsen

DiedX
05/01/10, 18:14
Ik zie even niet in waarom je spamdyke (what's in a name) hiervoor wilt gebruiken? De ene helft zit al in Postfix, de andere helft in Policyd?

Mark17
06/01/10, 01:18
Ik zie even niet in waarom je spamdyke (what's in a name) hiervoor wilt gebruiken? De ene helft zit al in Postfix, de andere helft in Policyd?

spamdyke is geen eis. Ik zoek ook naar een vergelijkbaar iets. Het enige wat ik net nog niet zag staan (ik kan er overheen gekeken hebben) bij de documentatie over Postfix en Policyd is de connecties open laten staan. Hierover heb ik ook niet wat met Google gevonden.

De overige dingen zouden inderdaad geen probleem mogen vormen.