PDA

Bekijk Volledige Versie : email disclaimer (& company signature)



foibas
04/01/10, 14:59
Hallo,

Ik heb een vraag mbt het automatisch toevoegen van een email disclaimer (& company signature).
Bestaat er iets dat voor de hele server (linux) geinstalleerd kan worden wat dan per domein ingesteld kan worden (gebruik nu directadmin)?
gebaseerd op wat wetgeving waar ik mee te maken heb is het verplicht om dit soort informatie toe te voegen op alle uitgaande emails.
nu kan dat via normale email client maar dat is nooit 100% zeker en hetzelfde
mijn idee was omdat de mail via de pop/imap van de hosting server moet gaan lopen hier aan toe te laten voegen
bestaat er zoiets? is het gratis, of wat kost het.
het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is altermimepro heeft iemand daar ervaring mee

Triloxigen
04/01/10, 15:00
In bijna alle email clients kun je een sig automatisch laten toevoegen.
Dit op server niveau doen lijkt me niet zo handig, dan moet de mailserver bepalen wara je eigen email stopt en de quote begint. Niet echt effectief.

foibas
04/01/10, 15:13
klopt in email clients kan je dat automatisch laten toevoegen alleen:
iedereen bepaalt zelf bij het verzenden of het er wel of niet in staat
iedereen kan zelf layout tekst etc wijzigen ;-)
als er wijzigingen zijn, hoe weet je zeker dat iedereen deze wijzigingen op het juiste tijdstip heeft doorgevoerd, etc

vandaar dat ik het in de email automatisch wil laten toevoegen en omdat een aantal landen een nogal streng beleid hebben op het wel of niet aanwezig zijn van de juiste informatie in een email mag je er niet blind op vertrouwen dat de gebruiker alles goed heeft staan.

lmp
04/01/10, 15:19
Het vervelende van server side is dat email in verschillende formaten verzonden kan worden. Is de mail plain tekst is het nog gemakkelijk. Maar wat als het rtf of html opmaak heeft. Vaak moet je het dan op meerdere plaatsen toevoegen (in een html mail, zit ook vaak een aparte plaintekst versie).Hoe ga je om als de email gesigned is. De pgp/gpg sign zal dan niet meer kloppen als je iets toevoegd.

Gebruik je exim of postfix op je directadmin machine?

foibas
04/01/10, 15:31
als ik het goed heb draait er Exim 4.69