PDA

Bekijk Volledige Versie : 1U Chenbro Dual Xeon 3.06Ghz



TiMMiEJ
03/01/10, 21:52
1U Chenbro RM12404 4x Hot Swap
HP Compaq ML150 Dual XEON SERVER Motherboard 339880-001
Dual Xeon 3.06Ghz
2 GB Ram DDR1 ECC
SCSI card adaptec 29160N
2x 73GB scsi 10K Hotswap + 2x 36GB scsi 15K Hotswap
CD Drive

Server draait op het moment in Alphen aan den Rijn. Server kan daar volgende week afgehaald worden als ik aanwezig ben of ik kan hem bij je afgeven, mits het een beetje op de route ligt (ik kom vanuit Limburg).

Factuur kan, liever niet!

Buynow: 250 EUR of een goed bod!

StevenT
04/01/10, 23:09
interesse hier, maar ik heb eerst nog vragen:

kan DDR1 naar DDR2 vervangen worden? Vind geen informatie over dat moederbord.
Dual Xeon is dat 1 processor met 2 cores ? Of 2 single processoren?
Enig idee van huidig stroomverbruik ?

mvg

Piwi-Web
04/01/10, 23:16
DDR1 kan niet vervangen worden naar DDR2 :)
En het stroomverbruik wordt je ook niet erg happy van denk ik (1 - 1,5 Ampere denk ik)

StevenT
04/01/10, 23:19
bedankt voor reactie Piwi-Web.
jammer van het geheugen, anders wel leuke game server

TiMMiEJ
05/01/10, 19:32
Een gameserver draait niet beter met DDR2 geheugen. Bij een gameserver gaat het om de hoeveelheid geheugen en veel processorkracht. Als je dat zoekt dan zit je met deze server goed! Stroomverbruik is niet meer dan 1 ampere, anders had ik dat aan de factuur moeten zien ;).

Yourwebhoster
05/01/10, 19:44
Een gameserver draait niet beter met DDR2 geheugen. Bij een gameserver gaat het om de hoeveelheid geheugen en veel processorkracht. Als je dat zoekt dan zit je met deze server goed! Stroomverbruik is niet meer dan 1 ampere, anders had ik dat aan de factuur moeten zien ;).
Toch nog even inbreken:) DDR I en DDRII hebben zeker verschillen, niet alleen omdat de snelheid omhoog gaat maar de reactiesnelheid ook. Een tijdje geleden heb ik daar nog een test over gelezen, ging over DDRII en reactietijden. DDR I werkt nog op een lager snelheid dus zal (lijkt mij) ook wel hoger tijden hebben.

Verder hangt het er een beetje van af hoeveel je op de server wilt draaien, anders kan een simpele CPU bijvb genoeg zijn voor één 16 slots servertje.

@hieronder, voordat ik meer onnodige post's maak, het is enkel ter informatie (het verschil is (nu nog?) inderdaad klein):) Vandaar toch nog even inbreken:lovewht: Het hangt natuurlijk ook af met wat de snelheid van de huidige modules en de nieuwe DDRII modules zijn, maar zoals je zegt hoort meer in hardware thuis.

TiMMiEJ
05/01/10, 19:49
Je hebt niet helemaal ongelijk, maar het is niet geheel waar wat je zegt. DDR2 kan op een hogere snelheid gegevens uitwisselen met de CPU, maar in de praktijk is dat niet merkbaar. En daarmee doel ik op een speler die ingame op de server aant spelen is. Het draait voornamelijk om CPU snelheid.

Maar deze discussie hoort thuis in een ander topic, graag ontopic weer :)

Steven V
05/01/10, 22:25
150 €

TiMMiEJ
11/01/10, 10:20
150 €

Verkocht! Zie pm.

TiMMiEJ
25/01/10, 15:58
De koper heeft niet meer gereageerd. Server mag alsnog voor 150 euro weg.

Obsession
27/01/10, 17:33
Zeker geïnteresseert hier, alleen nog paar vragen gezien k niet veel ervaring heb met (game)server hosten/draaien. Welk OS draaide er recentelijk en server gebruikt voor gameservers? Zo ja wat de ervaring is met aantal slots/servers die hier stabiel op kunnen draaien.

Zelf namelijk van plan als k em zou kopen hier ong 6 tot 8 CounterStrike servers elk 20 slots maar verwacht niet meer dan 80 slots bezet te laten draaien. Denk hierbij aan linux OS met 1000hz kernel voor zo mogelijk 1000fps servers.

Zie deze voornamelijk bij duitse GSP's steeds vaker en schijnen tegenwoordig best stabiel te draaien Iemand mij helpen advieseren of dit systeem hier geschikt voor zou zijn? Moet wel benadrukken dat k geen ervaring heb met hosten van server en linux zelf..

Graag reacties plus advies,
Nils

TiMMiEJ
08/02/10, 13:25
Zeker geïnteresseert hier, alleen nog paar vragen gezien k niet veel ervaring heb met (game)server hosten/draaien. Welk OS draaide er recentelijk en server gebruikt voor gameservers? Zo ja wat de ervaring is met aantal slots/servers die hier stabiel op kunnen draaien.

Zelf namelijk van plan als k em zou kopen hier ong 6 tot 8 CounterStrike servers elk 20 slots maar verwacht niet meer dan 80 slots bezet te laten draaien. Denk hierbij aan linux OS met 1000hz kernel voor zo mogelijk 1000fps servers.

Zie deze voornamelijk bij duitse GSP's steeds vaker en schijnen tegenwoordig best stabiel te draaien Iemand mij helpen advieseren of dit systeem hier geschikt voor zou zijn? Moet wel benadrukken dat k geen ervaring heb met hosten van server en linux zelf..

Graag reacties plus advies,
Nils

Hij is nog te koop..