PDA

Bekijk Volledige Versie : Standaard bestands rechten



Boyke
02/01/10, 21:57
Wanneer ik bestand upload via een PHP script krijgt dit bestand standaard de volgende rechten:

--- --- --x

Waar kan ik dit ergens aanpassen? Ik had al gekeken of ik ergens een standaard umask op kan geven maar ik krijg het probleem niet gevonden.

Wanneer ik een bestand via de FTP upload krijg het bestand de volgende rechten:

r-x r-- r--

echter wordt de group dan niet goed gezet.

Als FTP service gebruik ik ProFTPD.

WebMeso
02/01/10, 22:08
Je kan gewoon via een FTP programma de rechten aanpassen. Meestal rechtermuis klik op de file waar het om gaat en dan de permissies aanpassen.

DC^
02/01/10, 22:34
Als je een bestand met Php upload kan je in het Php script verwerken dat de map waarin je het upload automatisch de goede rechten krijgt.

Met FTP kan je inderdaad de rechten aanpassen zoals hierboven beschreven.
Het probleem met de groep zit denk in dat de gebruiker waarmee je upload in de verkeerde groep staat ingedeeld.

vDong
03/01/10, 13:22
Waar kan ik dit ergens aanpassen? Ik had al gekeken of ik ergens een standaard umask op kan geven maar ik krijg het probleem niet gevonden.


umask is inderdaad waar je naar moet zoeken, ik zou even ftp vergeten, omdat die zelf in de config ook het umask zet.

Als welke user schrijf je deze file? Is dat een systeemuser waar je een echte home directory van heb?

zo niet moet je kijken naar je global umask en dat is afhankelijk van het OS waar je op draait.

Als je het OS even meldt kan ik je misschien verder helpen.

Boyke
03/01/10, 20:00
Het betreft inderdaad een echte systeemuser (aangemaakt via DirectAdmin), het gaat hier om een Fedora machine.

Boyke
06/01/10, 14:03
Iemand?

Mikey
06/01/10, 14:07
Met suphp ? Zoja wat is je umask in suphp.conf

Boyke
06/01/10, 19:01
Nee i.c.m. mod_ruid. Het probleem met de FTP lijkt zich overigens niet meer voor te doen (zonder iets veranderd te hebben!?).